چین حکم اعدام شهروند آمریکایی بازداشت شده به اتهام مواد مخدر را تایید کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2020 تشخیص داد که سویدان به طور خودسرانه بازداشت شده است و از چین خواست تا “راه حل مناسب” را اتخاذ کند و سویدان را “فورا” آزاد کند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «امروز دادگاه بین‌المللی جیانگمن جمهوری خلق چین درخواست تجدیدنظر مارک سویدان، تبعه آمریکایی بازداشت شده را رد کرد و مجازات اعدام او را با یک حکم اعدام تعلیقی دو ساله تأیید کرد». ما از این تصمیم ناامید هستیم و به فشار برای آزادی فوری و بازگشت او به ایالات متحده ادامه خواهیم داد.»

پاتل گفت که مقامات آمریکایی “مکرراً نگرانی های خود را” به مقامات ارشد چین در مورد درمان و مراقبت های پزشکی سوئیدان و همچنین “ناتوانی وی در ارسال یا دریافت نامه به موقع” ابراز کرده اند.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

پاتل در بیانیه روز پنجشنبه خود افزود: پرزیدنت بایدن و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه «شخصاً بر آزادی سویدن و سایر اتباع آمریکایی که به‌طور نادرست در سرتاسر جهان بازداشت یا گروگان گرفته شده‌اند» متمرکز هستند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که از تصمیم چین مبنی بر اجرای مجازات اعدام با دو سال حکم اعدام تعلیقی برای مارک سویدان، شهروند آمریکایی «به ناحق بازداشت شده» «ناامید» است.

به گزارش رویترز، سویدان اهل هیوستون بیش از ده سال است که به اتهامات مربوط به مواد مخدر در چین زندانی است. به گزارش آسوشیتدپرس، او در سال 2018 به اعدام محکوم شد.

مارک سویدان یک تگزاسی است که بیش از یک دهه به عنوان گروگان در چین نگهداری می شود. تد کروز سناتور تگزاس گفت: او به اتهامات واهی به اعدام محکوم شده است. در توییتر اوایل امسال چین می گوید که آنها می خواهند [be] در صحنه جهانی قابل احترام است، اما مستبدان جهان سوم اینگونه عمل می کنند. آنها باید مارک را آزاد کنند.»