چین تمرینات نظامی تهدیدآمیز خود را در اطراف تایوان تمدید کرد

وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه اعلام کرد که در مجموع 66 هواپیما و 14 کشتی جنگی را که در حال اجرای رزمایش دریایی و هوایی بودند، شناسایی کرده است. این جزیره با قرار دادن ارتش خود در حالت آماده باش و استقرار کشتی‌ها، هواپیماها و سایر دارایی‌ها برای نظارت بر هواپیماها، کشتی‌ها و پهپادهای چینی که «حملات به جزیره تایوان و کشتی‌های ما را در دریا شبیه‌سازی می‌کنند» پاسخ داده است.

پکن (AP) – چین روز دوشنبه اعلام کرد که در حال تمدید مانورهای نظامی تهدیدآمیز در اطراف تایوان است که باعث اختلال در حمل و نقل هوایی و حمل و نقل هوایی شده است و نگرانی‌هایی را در مورد احتمال وقوع درگیری در منطقه‌ای که برای تجارت جهانی حیاتی است، افزایش داده است.

هسیائو روز یکشنبه به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «خب، می‌دانید، ما دهه‌هاست که تحت تهدید چین زندگی می‌کنیم. اگر کودکی دارید که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، نمی‌گویید که به مدرسه نمی‌روید. شما سعی می کنید راهی برای مقابله با قلدر پیدا کنید.

در این گزارش به نقل از یک منبع ناشناس آمده است: این رزمایش شامل تک تیراندازها، خودروهای جنگی، خودروهای زرهی و همچنین هلیکوپترهای تهاجمی خواهد بود.

در همین حال، خبرگزاری مرکزی رسمی تایوان گزارش داد که ارتش تایوان در پاسخ به تمرینات چینی، در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه در جنوب شهرستان پینگ‌تونگ مانورهای توپخانه‌ای را انجام خواهد داد.

چین درخواست‌ها برای کاهش تنش‌ها را نادیده گرفته است و هیچ نشانه‌ای از زمان پایان دادن به محاصره وجود ندارد.

در واشنگتن، بیخیم هسیائو، سفیر واقعی تایوان، گفت که چین دلیلی برای “خشمگین شدن” در مورد سفر پلوسی که از سنت دیرینه قانونگذاران آمریکایی از تایوان پیروی می کند، ندارد.

ژان پیر گفت: «هیچ نیاز و دلیلی برای این تشدید وجود ندارد.

با این حال، ایالات متحده از اقدامات پکن در تنگه تایوان انتقاد کرد و کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید آنها را “اساسا غیرمسئولانه” خواند.

ارتش گفته است که تمرینات شامل حملات موشکی، هواپیماهای جنگی و حرکت کشتی‌ها از خط میانی تنگه تایوان که دو طرف را از هم جدا می‌کند، پاسخی به سفر هفته گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره خودگردان بوده است.

هسیائو گفت: «خطرات از سوی پکن ایجاد شده است.

چین مذاکرات دفاعی و اقلیمی با آمریکا را قطع کرده و به تلافی سفر پلوسی تحریم هایی را علیه وی اعمال کرده است.

بر اساس پست‌های رسانه‌های اجتماعی از سوی رهبری شرقی حزب کمونیست حاکم چین، ارتش آزادی‌بخش خلق، این تمرین‌ها شامل رزمایش‌های ضد زیردریایی است که ظاهراً حمایت آمریکا از تایوان را در صورت حمله احتمالی چین هدف قرار می‌دهد.

چین تایوان را به عنوان قلمرو خود می داند و تهدید کرده است که در صورت لزوم آن را با زور ضمیمه خواهد کرد. دو طرف در سال 1949 پس از یک جنگ داخلی از هم جدا شدند، اما پکن سفر مقامات خارجی به تایوان را به رسمیت شناختن حاکمیت آن می داند.

وانگ به نقل از خبرگزاری رسمی شینهوا گفت: “موضع قاطع چین” با هدف “حفظ جدی صلح در سراسر تنگه تایوان و ثبات منطقه ای” است.

در همین حال، پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا خواستار کاهش تنش ها شد. وونگ گفت: «استرالیا به خویشتنداری ادامه می‌دهد، استرالیا به کاهش تنش ادامه می‌دهد، و این چیزی نیست که صرفاً استرالیا خواهان آن باشد، و کل منطقه نگران وضعیت فعلی است، کل منطقه خواستار بازگرداندن ثبات است». خبرنگاران در کانبرا



منبع

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در سفر به میانمار، که دولت نظامی مورد حمایت چین به قتل مخالفانش متهم شده است، گفت: واشنگتن از فرصت استفاده می کند تا استقرار نظامی خود را در منطقه تقویت کند، منطقه ای که مستحق هوشیاری و تحریم قاطعانه است. همه طرف.”

دولت بایدن و پلوسی می‌گویند که ایالات متحده به سیاست «چین واحد» که به رسمیت شناختن رسمی دیپلماتیک پکن را گسترش می‌دهد و در عین حال اجازه می‌دهد روابط غیررسمی قوی و روابط دفاعی با تایپه را گسترش دهد، متعهد است.

تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان از جامعه بین‌المللی خواسته است تا از تایوان دموکراتیک حمایت کرده و هرگونه تشدید وضعیت امنیتی منطقه را متوقف کند. گروه هفت کشور صنعتی نیز از اقدامات چین انتقاد کرده است که باعث شد پکن دیدار وزیر خارجه وانگ یی و همتای ژاپنی او، یوشیماسا هایاشی را لغو کند.