چین آزمایشگاه علمی را به ایستگاه فضایی در حال گردش خود اضافه می کند

عکس‌هایی که بعداً توسط خبرگزاری شینهوا توزیع شد، سه فضانورد را در داخل ایستگاه فضایی گسترش یافته نشان داد.

پکن (AP) – چین روز دوشنبه در حالی که به سمت تکمیل سازه در ماه های آینده حرکت می کند، یک آزمایشگاه را به ایستگاه فضایی دایمی خود اضافه کرد.

یک موشک Long March 5B-Y3، قدرتمندترین موشک چین، ماژول آزمایشگاهی را در سومین پرتاب از این دست از زمان ورود ایستگاه فضایی چین به فاز ساخت خود حمل کرد. پیش از آن فضاپیمای باری کلاس تیانژو و فضاپیمای خدمه Shenzhou-14 وجود داشت.

چین اولین فضانورد خود را در سال 2003 به مدار زمین فرستاد و پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده، تنها سومین کشوری است که این کار را به تنهایی انجام می دهد. چین همچنین نمونه‌های ماه را برگردانده و مقامات درباره مأموریت احتمالی خدمه به ماه بحث کرده‌اند.



منبع

دومین بخش آزمایشگاهی، Mengtian، قرار است در ماه اکتبر پرتاب شود و ایستگاه فضایی را تکمیل خواهد کرد.

به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین، این هواپیما پس از 13 ساعت پرواز، در ساعت 3:13 بامداد دوشنبه (1913 به وقت گرینویچ) با موفقیت به منطقه زندگی Tianhe ایستگاه فضایی Tiangong متصل شد.

سه فضانوردی که ماه گذشته مأموریت شش ماهه خود را در ایستگاه فضایی آغاز کردند، بر ورود و لنگرگاه ونتیان نظارت داشتند.

به گفته روزنامه دولتی گلوبال تایمز، آزمایشگاه 23 تنی ونتیان برای آزمایش های علم و زیست شناسی طراحی شده است و سنگین تر از هر فضاپیمای تک ماژول دیگری در حال حاضر در فضا است.

برنامه فضایی چین توسط شاخه نظامی حزب کمونیست حاکم، ارتش آزادیبخش خلق، اداره می شود و تا حد زیادی برنامه تیانگونگ را بدون کمک سایر کشورها پیش برده است. آمریکا چین را به دلیل روابط نظامی اش از ایستگاه فضایی بین المللی کنار گذاشت.

آزمایشگاه ونتیان از پایگاه فضایی ونچانگ در استان جزیره گرمسیری هاینان روز یکشنبه با جمعیت زیادی از عکاسان آماتور و علاقه مندان به فضا پرتاب شد.