چین آخرین کنترل‌های صادراتی ایالات متحده بر تراشه‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهد

انجمن صنایع نیمه هادی: «ما هدف تضمین امنیت ملی را درک می کنیم و از دولت ایالات متحده می خواهیم که قوانین را به شیوه ای هدفمند – و با همکاری شرکای بین المللی – برای کمک به هموار کردن زمینه بازی و کاهش آسیب های ناخواسته به نوآوری ایالات متحده اجرا کند.» در بیانیه ای گفت که نشان دهنده صنعت نیمه هادی ایالات متحده است.



منبع

روابط آمریکا و چین در سال های اخیر به دلیل مسائل فنی و امنیتی بدتر شده است. ایالات متحده مجموعه ای از اقدامات و محدودیت ها را برای جلوگیری از دستیابی چین به فناوری تراشه به اجرا گذاشته است، در حالی که چین میلیاردها دلار را برای سرمایه گذاری در تولید نیمه هادی ها اختصاص داده است.

مائو همچنین گفت که “سلاح و سیاسی کردن” علم و فناوری توسط ایالات متحده و همچنین مسائل اقتصادی و تجاری، پیشرفت چین را متوقف نخواهد کرد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «به دلیل نیاز به حفظ هژمونی علمی خود، ایالات متحده از اقدامات کنترل صادرات برای مسدود کردن و سرکوب بدخواهانه شرکت های چینی سوء استفاده می کند.

این تنش ها بر شرکت های نیمه هادی در ایالات متحده و در سطح جهان تأثیر گذاشته است که یا تراشه صادر می کنند یا تراشه در چین تولید می کنند. شرکت های نیمه هادی مانند Nvidia و AMD طی سال گذشته شاهد کاهش 40 درصدی قیمت سهام بوده اند.

پکن (AP) – چین روز شنبه از آخرین تصمیم ایالات متحده برای تشدید کنترل‌های صادراتی که دستیابی و ساخت تراشه‌های محاسباتی پیشرفته را برای چین دشوارتر می‌کند، انتقاد کرد و آن را نقض قوانین اقتصادی و تجاری بین‌المللی خواند که «انزوا و نتیجه معکوس» در این زمینه خواهد بود. ایالات متحده آمریکا

او گفت: «این نه تنها به حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی آسیب می‌زند، بلکه بر منافع شرکت‌های آمریکایی نیز تأثیر می‌گذارد».

ایالات متحده گفت که کنترل های صادراتی به عنوان بخشی از تلاش های مداوم برای حفاظت از امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده اضافه شده است.

او پس از آن صحبت کرد که ایالات متحده در روز جمعه کنترل های صادراتی را به روز کرد که شامل افزودن تراشه های محاسباتی پیشرفته و با کارایی بالا و تجهیزات ساخت نیمه هادی به لیست خود و همچنین الزامات مجوز جدید برای مواردی بود که در یک ابررایانه یا برای توسعه نیمه هادی ها استفاده می شود. چین.