چگونه یک عکس دیک به کارآگاهان کمک کرد تا سرقت 30 میلیون دلاری الماس مشهور را انجام دهند

یکی از راننده ها گفت که دارد، و اطلاعاتی را ارائه کرد که تحقیقات را به یک هتل ارزان قیمت به نام TLK Apartments هدایت کرد. پلیس پلیس توماس گریمشاو در ژانویه 2020 از هتل بازدید کرد و از مسئول پذیرش پرسید که آیا او به یاد دارد که گروهی از مردان جوان در اواسط دسامبر در آنجا اقامت داشته باشند یا خیر.

این تحقیقات در نهایت منجر به دستگیری جووانوویچ در ایتالیا در اکتبر 2020 شد و سپس در آوریل سال گذشته به بریتانیا تحویل داده شد. او و همکارانش الساندرو مالتز و الساندرو دوناتی – که آنها نیز در ایتالیا دستگیر و به بریتانیا تحویل داده شدند – به توطئه دزدی اعتراف کردند و در نوامبر 2021 به زندان افتادند. مغز متفکر ادعایی همه دزدی ها – که با بیش از ده ها نام مستعار شناخته می شود- گفته می شود که پس از رد درخواست استرداد توسط مقامات صرب، همچنان به عنوان یک مرد آزاد زندگی می کند.

یکی از این گروه برای همکارش مجموعه ای از پیام های زننده را در آیفون بدون ساعات کاری هتل ارسال کرده بود که یکی از آنها یک عکس دیک بود. کارکنان هتل حتی شماره مرد را به عنوان “عجیب” ذخیره کردند.

هتل هنگام ورود او یک کپی از کارت شناسایی عکس دار او تهیه کرده بود که اولین مظنون این پرونده را به پلیس داد: یک جوان ایتالیایی 23 ساله به نام یوگوسلاو یووانوویچ. هنگامی که آنها هویت او را پیدا کردند، پلیس توانست حرکات یووانوویچ را پس از ورود به بریتانیا کنار هم بگذارد و حتی متوجه شد که ظاهر او با مردی مطابقت دارد که دوربین های امنیتی در جریان سرقت های انجام شده در خانه های دیگر افراد مشهور از جمله سرقت 70000 دلاری از ملکی متعلق به فرانک لمپارد مربی لیگ برتر و یک شغل 410000 دلاری در خانه شهری ویچای سریوادهاناپرابا، مالک فقید تیم فوتبال لسترسیتی.

میلیاردها در بزرگترین طلاق بریتانیا در خطر است

پلیس‌های تیم پروازی متد – تیمی که در مورد سرقت‌های لندن تحقیق می‌کند – در ابتدا چیز زیادی برای ادامه دادن نداشتند. فیلم دوربین های امنیتی از باغ این ملک نشان می دهد که این سه نفر در حال عبور از یک ماکت 12000 دلاری از خانه اصلی که سوفیا به عنوان خانه بازی استفاده می کرده است. سپس تصاویر دوربین مدار بسته نشان داد که گروه وارد یکی از تاکسی های معروف سیاه رنگ لندن می شوند. کارآگاهان تصمیم گرفتند با 1006 راننده تاکسی که در شب سرقت در منطقه کار می کردند تماس بگیرند و از آنها بپرسند که آیا آنها به یاد دارند که گروهی را که با توضیحات سارقان مطابقت دارد را انتخاب کنند.

در شبی که آنها آنجا را ترک کردند، یک باند دزد وارد خانه خانواده واقع در خیابانی به نام “ردیف میلیاردرها” شدند. این گروه توانست حدود 30 میلیون دلار پول نقد، ساعت و الماس را از این ملک خارج کند. این در حالی بود که یک نگهبان در واقع سه مرد بدون نقاب را در حوالی ساعت 11 شب در رختکن اکلستون – معروف به “طاق” – پس از اینکه درب فولادی شش اینچی آن باز گذاشته بود، دستگیر کرد. دزدها از کنار نگهبان عبور کردند و از پنجره از عمارت کاخ فرار کردند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

گریمشاو به بی بی سی گفت: «وقتی این را دانستم، احساس کردم گروه درستی از افراد را شناسایی کرده ایم.

شانس به خاطر سپردن مهمانان خاص کم بود، اما او به کارآگاه گفت که یک گروه از مظنونان احتمالی وجود دارد که او واقعاً به وضوح به یاد می آورد.

مایک مارسلند

مایک مارسلند

لندن- اسکاتلندیارد پس از اینکه یکی از سارقان نتوانست در برابر ارسال عکس دیک برای یکی از کارکنان یک هتل ارزان قیمت مقاومت کند، باند بزرگ‌ترین سرقت به خانه در تاریخ حقوقی انگلیس را منهدم کرد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

این حماسه با یک پست اینستاگرامی سبک زندگی لوکس آغاز شد. درست قبل از کریسمس در سال 2019، تامارا اکلستون – دختر وارث مدل برنی اکلستون، رئیس سابق فرمول یک – اعلام کرد که او و خانواده‌اش برای تعطیلات به لاپلند می‌روند و عکسی از دخترش، سوفیا، در مقابل چشمانش به همراه داشت. جت خصوصی.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.