چگونه یک شهرستان حزب جمهوری خواه در آریزونا نتایج انتخابات را به هم ریخته است

بنابراین ما شاهد این شعله ور شدن ها بوده ایم و تاکنون شاهد بوده ایم که دادگاه ها کار درست را انجام داده اند. و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.



منبع

یکی از این دو مورد احتمالا اتفاق می افتد. یا به هیئت مدیره دستور داده می شود که کار درست را انجام دهد و در غیر این صورت، اعضای هیئت مدیره ممکن است با مجازات هایی مانند بی احترامی به دادگاه مواجه شوند. یا ممکن است دادگاه دستور دهد که نتایج انتخابات به طور مستقیم تایید شود، بدون اینکه این نهاد رای گیری را انجام دهد.

زمانی که یک نهاد انتخاباتی محلی یا دولتی کاری را که باید انجام دهد، انجام نمی‌دهد، اتفاق معمول این است که شما به دادگاه مراجعه می‌کنید و حکم دادگاهی می‌گیرید که آنها را ملزم به انجام کار درست می‌کند. و این چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد.

آیا موارد مشابهی وجود دارد که صدور گواهینامه انتخابات به تأخیر افتاده باشد؟

مقامات جمهوری خواه باعث هرج و مرج انتخاباتی در یک شهرستان روستایی و قرمز رنگ در آریزونا می شوند – تنها شهرستانی که نتایج انتخابات میان دوره ای خود را در این ایالت تأیید نکرده است.

در نهایت با این دو دعوا چه اتفاقی می‌افتد؟

برگه های رأی دهی شهرستان ماریکوپا در انتخابات عمومی 2020 توسط پیمانکارانی که برای شرکت مستقر در فلوریدا، Cyber ​​Ninjas، در فینیکس در 6 می 2021 کار می کنند، بررسی و بازشماری می شوند. (AP Photo/Matt York, Pool, File)

چگونه یک شهرستان حزب جمهوری خواه در آریزونا نتایج انتخابات را به هم ریخته است

یاهو نیوز: چرا اعضای GOP هیئت نظارت کانتی کوچیز صدور گواهینامه انتخابات را پس از مهلت قانونی به تاخیر انداختند؟

هابز، یک دموکرات که با اختلاف اندکی در رقابت برای فرمانداری پیروز شد، طبق قانون موظف است تا تاریخ 8 دسامبر، آخرین روز ممکن، کار خود را در سراسر ایالت تکمیل کند. اگر آرای بخش بسیار جمهوری خواه Cochise County در فهرست نهایی لحاظ نشود، نامزدهای محلی جمهوری خواه متضرر خواهند شد. قابل ذکر است، خوان سیسکومانی برای حفظ پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا به این آرا نیاز دارد.

هاسن: به لطف دونالد ترامپ و ادعاهای نادرستی که او در مورد یکپارچگی انتخابات 2020 مطرح کرد، بی اعتمادی زیادی در سمت راست در مورد نحوه برگزاری انتخابات ما وجود دارد. و این به برخی از شهرستان‌های روستایی سرایت کرده است که باید این روند را طی کنند تا بگویند برنده و بازنده چه کسانی هستند. Cochise یکی از آن مکان‌هایی است که هیئت‌مدیره محلی تصمیم گرفت با وجود همه شواهدی که نشان می‌دهد انتخابات به خوبی پیش رفته است، از نحوه برگزاری انتخابات راحت نیستند، و آنها از صدور گواهینامه خودداری کردند.

هیئت ناظر شهرستان کوچیز از سه عضو تشکیل شده است. رئیس، آن انگلیسی، تنها دموکرات، به تأخیر رأی منفی داد، اما دو جمهوری خواه، پگی جاد و تام کراسبی، هر دو به تأخیر صدور گواهینامه رأی دادند. جاد در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی بود تا از ادعای رئیس جمهور وقت ترامپ مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 حمایت کند.

این اولین شهرستانی نیست که سعی کرده است با صدور گواهینامه یا قوانین سر و کار داشته باشد. سال گذشته در شهرستان اوترو، NM، هیئت مدیره از تایید نتایج خودداری کرد. و دادگاه عالی ایالت وارد عمل شد و آنها را مجبور کرد که این کار را با مجازات تحقیر انجام دهند و آنها رای خود را تغییر دادند. همچنین در شهرستان نای، شمال، در این فصل انتخابات، هیئت قرار بود شمارش دستی نتایج انتخابات را الزامی کند، که برخلاف قوانین ایالتی است. و دادگاه عالی نوادا مجبور شد دو دستور جداگانه صادر کند تا هیئت مدیره این کار را متوقف کند، و آنها این کار را کردند. [In Pennsylvania, election certifications are being held up in some counties, due to recount efforts.]

[The GOP members of the Cochise County Board of Supervisors] نگرانی هایی در مورد سالم بودن دستگاه های رای گیری داشت، حتی با وجود اینکه هیچ مدرکی دال بر وجود مشکل در دستگاه های رای گیری وجود ندارد. و رویه‌هایی برای ممیزی نتایج وجود دارد تا تأیید شود که دستگاه‌های رأی‌دهی همان کاری را که قرار است انجام دهند انجام می‌دهند.

حدود دوازده پیمانکار، بسیاری از آنها تی شرت های آبی سلطنتی پوشیده اند و پشت میزهای تاشو گرد نشسته اند و جعبه های مقوایی پشت آنها چیده شده است.

من فکر می کنم که یا به حکم دادگاهی که هیئت مدیره را مجبور به انجام آن می کند، یا حکم دادگاهی می رسد که مقامات دولتی را ملزم به شمارش آرایی می کند که از مهر لاستیک هیئت مدیره شهرستان عبور نکرده است.

بر اساس قانون ایالت آریزونا، دوشنبه آخرین مهلت قانونی برای شهرستان ها بود تا آنچه را که بوم نامیده می شود، یعنی شمارش رسمی آرا، تصویب کنند. هیئت نظارت بر کانتی کوچیس که تحت کنترل جمهوری‌خواهان بود، با رای 2-1 به تأخیر در تأیید نتایج انتخابات 2022 خود، با استناد به نگرانی‌های بی‌اساس از بی‌نظمی در رأی‌گیری، این ضرب‌الاجل را از دست داد.

دو شکایت به دنبال صدور حکم دادگاه برای وادار کردن هیئت مدیره به تصویب شمارش آرا تا اول دسامبر – یکی توسط کیتی هابز، وزیر امور خارجه آریزونا، و دیگری توسط وکلای یک رای دهنده شهرستان کوچیس و گروهی از بازنشستگان، تنظیم شده است. هیئت مدیره قصد دارد روز جمعه، 2 دسامبر، در مورد این گواهی رای گیری کند.

چه اتفاقی ممکن است با آرای شهرستان کوچیز و نتیجه انتخابات بیفتد؟

من فکر می کنم [the GOP members of the board are] تلاش برای بیان یک نکته نمادین، و نکته ای مطرح شده است. بله، هنوز افراد زیادی هستند که بر این باورند که انتخابات 2020 به سرقت رفته است، با وجود تمام شواهد موثق بر خلاف آن. اما تا زمانی که این موضوع جدی شود، امید و انتظار من این است که دادگاه ها وارد عمل شوند و مطمئن شوند که کار درست انجام شده است.

طنز این است که شما وزیر امور خارجه دموکرات را دارید [Hobbs] ریک هسن، استاد حقوق در دانشکده حقوق UCLA و مدیر پروژه حفاظت از دموکراسی، به یاهو نیوز گفت: تلاش برای وادار کردن هیئت‌های جمهوری‌خواه به منظور شمارش آرای جمهوری‌خواهان. در گفتگو با یاهو نیوز، هاسن توضیح می دهد که چگونه این آشفتگی سیاسی می تواند رخ دهد. (برخی از پاسخ ها برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده اند.)

برای من سخت است که باور کنم همه چیز با محرومیت رای دهندگان کانتی کوچیز و عدم شمارش آرای آنها به عنوان بخشی از انتخابات که در واقع می تواند نتایج انتخابات را تغییر دهد، تمام شود. دلیل خوبی برای سلب حق رای این رای دهندگان وجود ندارد. فکر می‌کنم این رای‌دهندگان کاملاً ناراضی خواهند بود اگر بدانند که هیئت مدیره شهرستان عملاً آنها را از حق رای محروم کرده است. بنابراین فکر نمی‌کنم به این نتیجه برسد.