چگونه یک خانواده کالیفرنیایی کمک کرد تا مزایای جدیدی برای دامپزشکان بیمار به دست آورد

قانونی که سنا در اوایل این ماه با 86-11 تصویب کرد، بزرگترین گسترش مراقبت های بهداشتی کهنه سربازان در دهه های اخیر محسوب می شود. صدها هزار جانباز و بازماندگان دوران جنگ ویتنام نیز از قانون جدید بهره مند خواهند شد. فشار خون بالا یا فشار خون بالا را به عنوان یک بیماری احتمالی مرتبط با قرار گرفتن در معرض عامل نارنجی اضافه می کند.

رویز گفت: «صدها ماده شیمیایی سمی وجود داشت و مواد سرطان‌زای شناخته‌شده‌ای وجود داشت که از خاک‌های نزدیک گودال‌های سوختگی به دلیل دود آزمایش شدند. ما برای اثبات علیت 20 ساله دو کوهورت و مطالعه طولی وقت نداریم. … در این مورد، ظن و شواهد علمی کافی در ادبیات و از طریق عمل پزشکی وجود داشت، مبنی بر اینکه چاله های سوختگی باعث یک بیماری به اندازه کافی شدید می شدند – مردم در حال مرگ بودند، و هنوز هم هستند – که ما باید بر اساس آن عمل کنیم.

نماینده رائول رویز (D-Palm Springs) با جنیفر کپنر، وسط و همسرش بن کپنر، در خانه این زوج در شهر کلیسای جامع در سال 2017 عکس می گیرد. جنیفر در اواخر همان سال بر اثر سرطان پانکراس درگذشت. (دفتر کنگره رائول رویز. )

اندکی پس از گذشت جنیفر، اولین چک از VA سرانجام به خانه Kepners رسید. بن کپنر به تایمز گفت: «بزرگترین دعوای او این بود که نمی‌خواست خانواده‌های دیگر مجبور به گذراندن آنچه ما از سر گذرانده‌ایم باشند. «این یک سال و نیم نبرد بود تا زمانی که او زنده بود، با سلامتی خود سر و کار داشت، و سپس با VA نیز سر و کار داشت. این یک سال و نیم جهنم بود، تقریباً بدون کمک VA، افرادی که قرار است از شما مراقبت کنند. … این آخرین چیزی است که می خواهید با آن کنار بیایید.”

پس از مرگ جنیفر، بن و رویز به کار خود ادامه دادند تا اطمینان حاصل کنند که خانواده های دیگر مجبور به تحمل کاری که او انجام داد نخواهند بود.

به گفته دفتر رویز، شش گودال سوختگی در فضای باز در سراسر سوریه، یمن، عراق، مصر و چاد فعال هستند. تقریباً 70 درصد از دعاوی ناتوانی مربوط به قرار گرفتن در معرض گودال سوختگی توسط امور کهنه سربازان تکذیب می شود که به فقدان شواهد، داده های علمی و اطلاعات وزارت دفاع اشاره کرده است.

از آنجایی که سلامت جنیفر شکست خورد، وزارت امور کهنه سربازان پس از درخواست مزایا برای حمایت از درمان او و خانواده اش، از جمله همسرش بن و دو فرزند خردسالشان، درخواست را رد کرد. وزارت دفاع برای دفع مواد شیمیایی، قوطی‌ها، لاستیک‌ها، پلاستیک‌ها، تجهیزات پزشکی و فضولات انسانی از گودال‌های سوختگی مانند آنچه در پایگاه جنیفر است استفاده می‌کند. اما کپنرها نتوانستند آژانس را متقاعد کنند که بیماری جنیفر به دلیل تنفس در دودهای سمی گودال سوختگی است.

رویز و کپنر گفتند که این لایحه تنها یک گام به سوی عدالت بیشتر است. هدف هر دو این است که وزارت دفاع به طور کلی از استفاده از چاله های سوختگی دست بردارد. در جدیدترین قانون مجوز دفاع ملی، رویز زبانی را ایمن کرد که آژانس را هدایت می‌کند تا جایگزین‌هایی برای سوزاندن گودال‌ها جستجو کند.

پزشکان یک توده روی لوزالمعده او پیدا کردند. اما آنها نتوانستند بفهمند که چرا یک فرد سالم در سن 37 سالگی به سرطان لوزالمعده مبتلا می شود که در افراد جوان بسیار نادر است. در نهایت، یک سرطان شناس به یک پرچم قرمز در تاریخچه پزشکی بکر جنیفر اشاره کرد: او نزدیکی به گودال سوختگی در حالی که او به عنوان یک پزشک نیروی هوایی در پایگاه نیروی هوایی بلد در عراق خدمت می کرد.

نماینده رائول رویز (D-Palm Springs) با جنیفر کپنر وسط و همسرش بن کپنر ژست می گیرد.

بعد کمرش شروع کرد به درد گرفتن.

بایدن در مراسم امضای قرارداد در اتاق شرقی کاخ سفید گفت: «بسیاری از شما امروز به ما یادآوری می‌کنید که ما سال‌ها برای این کار جنگیده‌ایم». پسر بزرگ بایدن، بو، پس از اعزام به عراق بر اثر سرطان درگذشت. بایدن گفت که بو “در همان چاله های سوختگی گم شد.”

کپنر گفت: “همسرم به نوعی این عبارت را شروع کرد، که مامور نارنجی این نسل است، و واقعا هم همینطور است.” «این لایحه نه تنها برای من، بلکه برای همه کسانی که از آنچه ما پشت سر گذاشتیم به معنای جهان است. … آنها به کشور خود خدمت کردند و در معرض مواد سرطان زای مضحک و مضر قرار گرفتند. این فقط غیر قابل قبول است.»

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



منبع

جنیفر کپنر یکی از سالم ترین افرادی بود که می توانستید ملاقات کنید. او می دوید، کراس فیت انجام می داد و در بیمارستان محلی در شهر کلیسای جامع کار می کرد.

دوستان و همکاران جنیفر که از سکوت VA خشمگین شده بودند، با رسانه های محلی و نماینده این زوج در کنگره، نماینده رائول رویز (D-Palm Springs) تماس گرفتند. در سال 2017، رویز با کپنرها روی میز آشپزخانه آنها ملاقات کرد و قول داد که اطمینان حاصل کند که خانواده آنها و خانواده هایی مانند آنها، کمک مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

روز چهارشنبه، زمانی که پرزیدنت بایدن قانون PACT 280 میلیارد دلاری را در کاخ سفید به قانون تبدیل کرد، آنها یک پیروزی بزرگ را جشن گرفتند. این اقدام به امور کهنه‌سربازان دستور می‌دهد تا حدس بزند که برخی سرطان‌ها و بیماری‌های تنفسی با قرار گرفتن در معرض گودال سوختگی مرتبط هستند، و به جانبازان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اثبات این که بیماری‌شان نتیجه خدماتشان است، مانند کپنرها، حقوق معلولیت دریافت کنند. یکی از اقدامات موجود در این بسته، با عنوان قانون امید جنیفر کپنر، به جانبازانی که در معرض گودال‌های سوختگی هستند واجد شرایط بودن برای مراقبت‌های بهداشتی VA را ارائه می‌دهد.

سناتورها این قانون را در ماه ژوئن تصویب کرده بودند، اما باید در این ماه دوباره رای می دادند تا یک اصلاح فنی را تایید کنند. جمهوری خواهان سنا سپس از پیشبرد این لایحه جلوگیری کردند و گفتند که می خواهند بخش دیگری از قانون را تغییر دهند. این تأخیر باعث خشم گروه‌ها و طرفداران کهنه‌کار، از جمله کمدین جان استوارت شد، که بسیاری از آنها در اعتراض در ساختمان کنگره اردو زدند.

رویز گفت که قانون جدید بار اثبات را که خانواده هایی مانند کپنرها را سنگین کرده بود و سال ها در حال ساخت بود، از بین می برد. یکی از اصلی‌ترین موانعی که او با آن مواجه بود، فقدان مدرک علمی قطعی برای ارتباط بین بیماری‌ها و قرار گرفتن در معرض چاله‌های سوختگی بود.

جنیفر در 18 اکتبر 2017 در سن 37 سالگی درگذشت.

رویز، که نویسنده چندین مفاد گودال سوختگی است، درباره قانون جدید گفت: «بیش از 8 میلیون جانباز و خانواده به طور مثبت تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. درد و رنج آنها کاهش خواهد یافت زیرا آنها به مراقبت های بهداشتی دسترسی خواهند داشت و از بیوه ها و خانواده های آنها مراقبت می شود زیرا مزایای خود را دریافت خواهند کرد.