چگونه صنعت گاز از جنگ اوکراین برای تغییر سیاست بایدن استفاده کرد

فرد هاچیسون خوشحال گفت: “من حتی نمی توانم شروع کنم به شما بگویم که چقدر برای شرکت هایی در ایالات متحده که می خواستند پروژه های خود را به جلو ببرند و فقط نتوانسته اند قراردادهای طولانی مدت ببندند، تغییر کرده است.” ، رئیس LNG Allies، گروه صنعتی که نامه را ارسال کرد، تنها سه هفته پس از آغاز فشارهای نظامی و لابی.

اخبار در حال حاضر چرخ‌ها را برای توسعه بیشتر LNG چرب می‌کند، زیرا در حال شکل‌گیری زمستان سختی برای اروپا است.

این وزارتخانه با اشاره به اینکه صادرات LNG آمریکا در حال تنظیم است، گفت: مجوزها که به این دو تأسیسات اجازه می دهد 0.72 میلیارد فوت مکعب در روز گاز طبیعی صادر کنند، با کمک به متحدان آمریکا در اروپا به عنوان “جزئی مهم برای امنیت انرژی جهانی” عمل می کند. تا پایان سال جاری 20 درصد رشد داشته باشد. هاچیسون این خبر را با اعلام «دو (مجوز) پایین و چهار تا پایان» مشخص کرد.

در ارتباط بودن

سه تاسیسات صادراتی در حال ساخت در سواحل قرار است تا تسلط آمریکا بر این بخش را در زمانی که تا سال 2025 به طور کامل عملیاتی شوند، تثبیت کنند، در منظره‌ای که قبلاً مملو از پالایشگاه‌های نفت و شرکت‌های پلاستیکی است که باعث آلودگی شدید هوا و سر و صدایی می‌شود که ساکنان اطراف را آزار می‌دهد. بیشتر افراد رنگین پوست

در ارتباط بودن

هاچیسون خاطرنشان کرد، لفاظی دولت بایدن، که خود را عمیقاً متعهد به مقابله با بحران آب و هوا می‌دانست، تنها در عرض یک هفته «تغییر اساسی» کرده است. این گروه در ماه مارس به خود می بالید، ایجاد کارگروه صادرات گاز توسط بایدن “پاسخ مستقیمی به پیشنهاد ارائه شده توسط متحدان LNG” بود.

در عوض، یک صنعت از قبل غنی در تلاش است تا از این لحظه استفاده کند و جهان را مجبور کند اشتباهاتی را که ما را به این وضعیت سوق داده است، دو چندان کند.



منبع

زورکا میلین، مشاور ارشد Global Witness که به اشتراک گذاشته است، گفت: «این واقعیت که فقط چند هفته پس از طرح آن خواسته‌ها، رئیس جمهور بایدن در حال تبدیل خواسته‌های صنعتی به سیاست بود، یک کیفرخواست اهانت‌آمیز علیه رئیس‌جمهوری است که قول داده بود با بحران آب‌وهوایی مقابله کند.» گزارش جدیدی از تشدید زیرساخت های گاز با گاردین.

نویسندگان پیش بینی کردند تا زمستان 2022، “خطوط گاز مجازی فراآتلانتیکی” وجود داشته باشد که از ایالات متحده به اروپا می رود.

عکس: مارتا اروین/AP

ایالات متحده تنها در سال 2016 حمل و نقل LNG را به خارج از کشور آغاز کرد، اما اکنون به بزرگترین صادرکننده در جهان تبدیل شده است و از رهبران قدیمی صادرات قطر و استرالیا پیشی گرفته است. بیشتر گاز در حوضه پرمین، منطقه ای غنی از نفت و گاز در تگزاس و نیومکزیکو شکسته می شود، قبل از اینکه در خطوط لوله و با قطار به سواحل خلیج مکزیک برده شود، جایی که سرد شده و روی کشتی ها بارگیری می شود.

NRDC گفت این انتشار اضافی به این معنی است که تأثیر گازهای گلخانه ای LNG “در بهترین حالت، فقط نسبت به سایر سوخت های فسیلی کمتر است”. یک مشکل کلیدی این است که حفاری گاز مقدار زیادی متان تولید می کند، یک گاز گلخانه ای قوی که در به دام انداختن گرما بسیار موثرتر از دی اکسید کربن است.

تانک ها و خودروهای زرهی روسی به سختی شروع به حرکت به داخل اوکراین کرده بودند، قبل از اینکه صنعت سوخت فسیلی در ایالات متحده وارد عمل شود. نامه ای به سرعت به کاخ سفید ارسال شد که در آن از تشدید فوری تولید و صادرات گاز به اروپا قبل از بحران انرژی پیش بینی شده خواستار شد.

دولت بایدن بدون نگرانی متعهد شده است تا پایان سال 2022 حداقل 15 میلیارد متر مکعب گاز به اتحادیه اروپا عرضه کند که معادل حدود نیمی از گاز سوزانده شده توسط اسپانیا در هر سال است. وزارت انرژی به این موضوع پاسخی نداد این پرسش که چگونه عملیات جدید گاز با هدف بایدن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آمریکا در نیمی از این دهه مطابقت دارد؟

مدافعان آب و هوا استدلال می کنند که ایالات متحده و اروپا باید به جای آن، سرمایه گذاری هنگفتی در انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشیدی و باد داشته باشند تا به نفی شوک های قیمتی در آینده و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک کنند. میلین گفت: «تجاوز روسیه به اوکراین، افزایش قیمت انرژی و تأثیرات ویرانگر تغییرات آب و هوایی باید بزرگترین انگیزه برای پایان دادن به وابستگی جهان به سوخت‌های فسیلی باشد».

تا پایان آوریل، دو مجوز صادرات LNG دیگر صادر شد. “چهار پایین و دو تا رفتن!” متفقین LNG در یک بیانیه خبری فریاد زدند. پایانه های گازی جدید طول عمری دارند که در چند دهه اندازه گیری می شود، که با اهداف آب و هوایی توافق شده مطابقت دارد: آژانس بین المللی انرژی گفته است که اگر جهان بخواهد از گرمایش خطرناک جهانی جلوگیری کند، نمی توان زیرساخت جدیدی برای سوخت فسیلی ایجاد کرد.