چگونه «سگ وفادار» شان هانیتی از پادشاه فاکس نیوز به او تبدیل شد

در فصل بهار، برنامه اوایل عصر از تعداد مخاطبان پربیننده هانیتی گذشت و به طور متوسط ​​2.92 میلیون بیننده را به رقم 2.89 میلیون نفر در آوریل جلب کرد، اگرچه هانیتی در بخش جمعیتی کلیدی برتری اندکی نسبت به واترز داشت.

در عوض، محتمل‌ترین توضیح از ناتوانی هانیتی در تکامل با تغییر چشم‌انداز رسانه‌های دست راستی ناشی می‌شود – چشم‌اندازی که پس از دهه‌ها دفاع وفادارانه و تبلیغ از حزب جمهوری‌خواه بیش از هر چیز، مدت‌هاست به عرصه‌های ایدئولوژیک تاریک‌تری رفته است.

در دوران دولت ترامپ، شان هانیتی در صدر جهان قرار داشت. با برکناری همکار قدیمی خود در فاکس نیوز و دشمن بیل اوریلی در آوریل 2017 به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی، هانیتی به سرعت از دومین کمانچه به پربیننده ترین مجری در اخبار کابلی تبدیل شد. و سالها آنجا ماند.

لارنس گفت: «من فکر می‌کنم که با تأسیس حزب جمهوری‌خواه، نفوذ آن‌ها به نوعی در حال کاهش است. “من فکر می کنم که آنها به نوعی از پایگاه “خون و خاک” پیروی می کنند، جایی که تاکر نفوذ خود را از آنجا می گیرد. و من فکر می‌کنم فاکس نیوز به نوعی به سمت آن حرکت کرده است تا بیشتر از انتخاب جمهوری‌خواهان به آن پایگاه «خون و خاک» متوسل شود.»

آیا نمی توانید اخبار رسانه ای کافی دریافت کنید؟ اشتراک در Confider، خبرنامه رسانه ای دیلی بیست اینجا.

البته، در حالی که سلطه رتبه بندی هانیتی در فاکس مدت هاست به پایان رسیده است، او به طور معمول در CNN و MSNBC در صدر رقبای خود قرار می گیرد (مخصوصا اکنون که ریچل مدو فقط یک بار در هفته برنامه پخش می کند). علاوه بر این، نمایش هانیتی در مقایسه با این زمان در سال گذشته بینندگان کلی را به دست آورده است و در کل مخاطبان هفت درصد افزایش یافته است.

آیا گرگ گاتفلد پادشاه جدید فاکس نیوز می شود؟

لارنس به طور مشابه پیشنهاد واترز را داد و همکاران با مدل کسب‌وکار فعلی شبکه که عمدتاً حول محور «برانگیختن چرخه‌های خشم» و برانگیختن بحث‌های جنگ فرهنگی می‌چرخد، مناسب‌تر است. از سوی دیگر، هانیتی تنها به نظر می‌رسد که برای دلبستگی‌اش به دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، سرفصل‌هایی را ایجاد می‌کند. جنجال های او پیش می آید [when] لارنس خاطرنشان کرد: در طول یک جلسه استماع کنگره مشخص شد که متن های او به ترامپ عبارت بودند از x، y یا z.

شفیلد گفت، یکی دیگر از دلایل احتمالی کاهش هانیتی در بین بینندگان فاکس، در مهمانان مکرر وی است. در حالی که سناتور گراهام، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، و کیسه بوکس فاکس نیوز جرالدو ریورا زمانی جزء اصلی برنامه های کلی شبکه بودند، اکنون چنین مهمانانی از سوی راست ایدئولوژیک با سوء ظن عمومی دیده می شوند.

در همین حال، شفیلد خاطرنشان کرد که به نظر می‌رسد مجریانی مانند کارلسون، گاتفلد و واترز بهتر از هانیتی درک می‌کنند که تماشاگران سخت‌افزار فاکس عموماً معتقدند که دائماً تحت محاصره و آزار قرار می‌گیرند – که تعداد آنها بیشتر است، مورد نفرت قرار می‌گیرند، و از یک نخبگان محبوب و عمدتاً لیبرال کنار گذاشته می‌شوند. فرهنگ.

برنامه هانیتی توانست در سه ماهه دوم سال به مقام سوم دست یابد و به طور متوسط ​​2.73 میلیون بیننده را به 2.69 میلیون بیننده واترز بکشاند. Jesse Watters Primetime در جمعیت تبلیغاتی نزدیک به 50000 بیننده. اما ژوئن و جولای، به طور جداگانه، داستان متفاوتی را بیان کردند. واترز بار دیگر در ماه ژوئن از هانیتی در مجموع بینندگان پیشی گرفت و در عین حال شکاف جمعیتی 25 تا 54 را کاهش داد. در ماه بعد، واترز با بیش از 100000 بیننده، برتری خود را در کل مخاطبان افزایش داد و در جمعیت شناسی تبلیغاتی کلیدی به کمتر از 13000 نفر از هانیتی رسید.

«آنها از این مردم متنفرند. و اگر به آن نمایش‌های دیگر نگاه کنید، آنها این افراد را وارد نمی‌کنند.» شفیلد تاکید کرد. او مانند یک سگ وفادار است که به خانه برمی گردد، زیرا این تنها چیزی است که می داند.

و هر چه هانیتی – که در حال حاضر طولانی‌ترین مجری اخبار کابلی در تاریخ است – دنیای پس از ترامپ را طی کرده باشد، بیشتر از قله‌های رتبه‌بندی سقوط کرده است.

“[Hannity] آدم خلاقی نیست او فقط می‌خواهد مهمان‌های یکسانی داشته باشد که همیشه در مورد مسائل مشابه صحبت کنند.» و برای تیپ‌های مسیحی عصبانی‌تر، مرتجع‌تر، این دیگر برای آنها کافی نیست. آنها خشم بیشتر، جاه طلبی بیشتر می خواهند. و آنها مطمئناً نمی خواهند بشنوند که لیندزی گراهام چه می گوید.

یکی از سخنگویان شبکه نوشت: «ما به هر شبکه دیگری حسادت می‌کنیم که پس از شکست دادن هر چیز دیگری در کابل، با خودمان رقابت کنیم، اما هیچ میزبان دیگری در این صنعت طول عمر و قدرت ماندگاری شان هانیتی را ندارد.» رسانه های فاکس نیوز از اینکه برنامه شماره یک او در ساعت 21:00 بخشی جدایی ناپذیر از برنامه پربیننده ما و بخش مهمی از موفقیت ما برای 26 سال است، مفتخر است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

Jesse Watters Primetime در میان مخاطبان غول کابلی جناح راست، فوراً بر زمان خود مسلط شد و به سرعت به یکی از پنج برنامه برتر کابل تبدیل شد.

نمایش پانل اواخر بعدازظهر که قبلاً در انتخابات 2020 به جایگاه سوم در بینندگان فاکس نیوز رسیده بود. پنچمی– با حضور گرگ گاتفلد و جسی واترز کهنه سربازان محبوب فاکس نیوز – سرانجام در آگوست 2021 از هانیتی برای مقام دوم گذشت و از آن زمان دیگر به گذشته نگاه نکرده است. در واقع، جشنواره گابفست جنگ محور حتی پیشی گرفته است تاکر کارلسون امشب به عنوان پربیننده ترین برنامه در تمام اخبار کابلی. (با این حال، نمایش کارلسون به طور مرتب بینندگان بیشتری را در جمعیت 25-54 تبلیغاتی مورد علاقه خود جذب می کند.)

مجری باسابقه فاکس نیوز نه تنها هر شب نزدیک به چهار میلیون بیننده را در حالی که برای دونالد ترامپ تشویق می‌کرد، جذب می‌کرد، بلکه به‌طور گسترده‌ای به عنوان رئیس دفتر سایه رئیس‌جمهور وقت نیز شناخته می‌شد. زمانی که ترامپ برای یک مصاحبه «انحصاری» به برنامه خود دعوت نمی‌کرد، هانیتی اواخر شب با رئیس‌جمهور تماس می‌گرفت و به عنوان مشاور غیررسمی خدمت می‌کرد.

حتی در حالی که هیئت‌های تحریریه متعلق به مرداک ترامپ را به خاطر افشاگری‌های بمب‌گذاری در 6 ژانویه مورد حمله قرار داده‌اند، و فاکس نیوز ماه‌هاست که با رئیس‌جمهور سابق مصاحبه نکرده است، حضور ترامپ همچنان همه افراد دیگر را در فاکس تحت الشعاع قرار می‌دهد. علاوه بر این، حتی با وجود اینکه آنها کمتر به طور مستقیم در دنیای ترامپ نقش دارند، کارلسون، گاتفلد و واترز همچنان از طرف رئیس جمهور سابق مداخله می کنند و اغلب او را ستایش می کنند، یا با او قاطی کردن در مسابقات گلف مورد حمایت عربستان

پس از سقوط کوتاه رتبه‌بندی فاکس نیوز پس از شکست ترامپ در انتخابات، این شبکه صف‌بندی روزهای هفته خود را متحول کرد و بیشتر به سمت تفسیر آشکار جناح راست گرایش پیدا کرد. این باعث شد که مارتا مک کالوم گوینده «اخبار مستقیم» ساعت 7 بعدازظهر تا اواسط بعد از ظهر راه اندازی شود و ساعت او با یک برنامه گفتگوی نظری شبانه جایگزین شود.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

برتری پایدار کارلسون، گاتفلد و واترز – بیشتر جنگجویان فرهنگ “مالکیت” تا ترامپیست های کارتن – در حالی که هانیتی، یکی از اعضای حلقه درونی ترامپ، همچنان در حال غرق شدن است، نمی توان به سادگی با این تصور رو به رشد که شبکه ارتباط برقرار می کند. دارد از کیش شخصیت ترامپ فاصله می گیرد.

لارنس در ارزیابی کلی خود از افول هانیتی بسیار مختصرتر بود: “نمایش او در این مرحله فقط تلویزیون بدی است.”

نکته اساسی در مورد هانیتی این است که او آدم ایده‌پردازی نیست. متیو شفیلد، یکی از چهره‌های راست‌گرای سابق رسانه‌ای که منتقد شد، توضیح داد که او یک تشویق‌کننده است. قبل از راه اندازی Flux، یک رسانه مستقل، شفیلد یکی از بنیانگذاران NewsBusters بود، یک نگهبان راستگرا که به طور مرتب در برنامه هانیتی و برنامه های فاکس نمایش داده می شد. در سال‌های اخیر، شفیلد به یکی از منتقدان سرسخت رسانه‌های محافظه‌کار تبدیل شده است، و اکنون بیشتر انرژی خود را صرف تقبیح اینکه چقدر برای مردم آمریکا «مضر» بوده است، می‌کند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

آنچه واترز به آنها می دهد این است که سعی می کند آن را روی سرش بچرخاند و چپ را مسخره کند. این بیشتر کاری است که او انجام می دهد،” شفیلد توضیح داد. “برای آنها لحن عاطفی بهتری دارد که در مورد دموکرات ها اظهارات سخیف کنند نه اینکه فقط بچرخند. [establishment Republican lawmakers] دوباره بیرون.»

چگونه فاکس نیوز پرایم تایم «دروغ بزرگ» ترامپ را رد کرد

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

این تحلیل از سقوط هانیتی از بالا توسط اندرو لارنس، معاون مدیر واکنش سریع در ناظر لیبرال Media Matters برای آمریکا تکرار شد.

هانیتی پیشنهاد عفو هانتر بایدن را برای «همواره» در 6 ژانویه داد

چطور عاشق شدی.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

اما در اواخر دوره ریاست جمهوری ترامپ، تاکر کارلسون – که اساساً جایگزین اوریلی در پرایم تایم شد – جانشین هانیتی به عنوان سگ برتر فاکس نیوز شد. به نظر می رسید که بینندگان محافظه کار کابل بسیار بیشتر علاقه مند به برند کارلسون برای استفاده از ناسیونالیسم راست افراطی ترامپیسم، لفاظی های تند ضد مهاجرتی، و حقیقت گرایی COVID و با آن بر سر تقویت فزاینده ترامپ کهنه شده هانیتی (و وسواس سیری ناپذیر هیلاری کلینتون) باشند.

در نهایت، پس از یک سال مدیریت زمان با مجموعه‌ای از میزبان‌های چرخشی، شبکه به واترز این ساعت را در ژانویه گذشته پاداش داد. ستاره سابق اوریلی لاکی که به خاطر مصاحبه های کمین خود و تمایل به جنجال های خواستگاری معروف است، به سرعت در فاکس ظاهر شد. مانند گاتفلد، که اخیراً یک برنامه گفتگوی هفته‌ای محبوب را نیز راه‌اندازی کرد، واترز چندین سال میزبان یک برنامه آخر هفته با رتبه بالا بود.