چگونه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در مورد مذهب کاتولیک خود در مسیر مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری صحبت می کند

ماریا سالیوان، یکی از حامیان دیسانتیس، زمانی که در شمال شرقی فلوریدا زندگی می‌کردند، به یاد می‌آورد که به طور منظم با دیسانتیس و همسرش در کلیسای کاتولیک ستاره بانوی دریای ما عبادت می‌کردند. او گفت: «او مردی بسیار کم حرف است و به دنبال جلب توجه نیست، فقط با خانواده اش آنجاست.

ونسکی گفت، هیچ حزب سیاسی «کاملاً با طیف منافع کاتولیک ما سازگار نیست».

باب واندر پلاتس، رئیس The Family Leader و یک تاییدیه انجیلی در آیووا، زمانی که او و همسرش اخیراً با DeSantises ناهار خوردند تحت تأثیر قرار گرفت. وقتی از واندر پلاتس پرسیده شد که آیا فرماندار در مورد مذهب کاتولیک خود صحبت کرده است یا خیر، گفت: “نه، ما واقعاً به چیزهای زیادی وارد نشدیم، غیر از آنچه که معتقدیم ارزش های اصلی ما هستند.”

بر اساس مقاله ای در نیویورک تایمز از نویسنده محافظه کار نیت هوچمن، که بعداً به کمپین DeSantis پیوست، او «اسماً کاتولیک» است. سال گذشته، هوچمن نوشت که دسانتیس «از نظر سیاسی با مسیحیان محافظه‌کار دوست است. اما او به ندرت درباره مذهب خود به طور علنی و تقریباً هرگز در چارچوب سیاست صحبت نمی کند.

___

در موارد نادری که دیسانتیس در مورد آزمایشات صحبت می کند، آشکارترین پاسخ های ایمانی خود را می دهد. او از قدرت دعا در کمک به خانواده اش از طریق تشخیص سرطان سینه همسرش صحبت کرده است. در ماه مارس، او با پیرس مورگان روزنامه‌نگار موافقت کرد، وقتی از او پرسیده شد که آیا پس از مرگ خواهرش به ایمان خود تکیه می‌کند یا خیر.

توماس ونسکی، اسقف اعظم میامی، بالاترین مقام کاتولیک در فلوریدا، گفت: «این یک تبادل صریح بود.

دیسانتیس رسوایی های کمتر و سواد دینی بیشتری نسبت به ترامپ ارائه می دهد که تعداد بی سابقه ای از رای دهندگان انجیلی را به دست آورد. حتی اگر دسانتیس به راحتی ایمان شخصی خود را به اشتراک نگذارد، باز هم می تواند به آنها متوسل شود.

هر دو علناً با اسقف های کاتولیک درگیر شده اند: DeSantis بر سر مهاجرت و مجازات اعدام. بایدن درباره سقط جنین و حقوق LGBTQ+. با این حال، رئیس جمهور فعلی اغلب در مورد کاتولیک بودن صحبت می کند. او معروف است که تسبیح می پوشد و به طور مرتب در مراسم عشای ربانی از او عکس می گیرد – برخلاف دسانتیس که به شدت خصوصی است.

در سال 1960، زمانی که احساسات ضد کاتولیک رواج بیشتری داشت، جان اف کندی، نامزد آن زمان، سخنرانی مهمی را برای گروهی از وزیران پروتستان ایراد کرد و متعهد شد که در صورت انتخاب شدن، از کلیسای کاتولیک دستور نخواهد گرفت. دیسانتیس قبلاً از سلسله مراتب کاتولیک در سیاست سرپیچی کرده است.

کری مک مولن، سردبیر مذهبی سابق The Ledger در لیکلند، فلوریدا، گفت: «او در مورد ایمان به ابهامات مبهم می پردازد… و کاتولیک بودن خود را بسیار کم اهمیت جلوه می دهد.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با تأمین مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

ونسکی افزود: «بایدن نسبت به دیسانتیس بیشتر از کاتولیک بودن خود استفاده می‌کند.

دیسانتیس ماه گذشته رسما وارد رقابت شد و جایگزین پیشرو برای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا است. اگر فرماندار فلوریدا نامزد جمهوری خواهان شود و جو بایدن را به دست آورد، دو نامزد کاتولیک ریاست جمهوری برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده با هم روبرو خواهند شد.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که تیم DeSantis بر گسترش اعتقادات خود بر روی انجیلی‌های سفیدپوست متمرکز شده است که اکثراً جمهوری‌خواهان رای می‌دهند. کاتولیک ها رای دهندگان نوسانی هستند. هرگز عقب نشینی نکن، سوپر PAC DeSantis، مشاور دیوید پولیانسکی را تا حدی برای هماهنگ کردن گسترش اعتقادات به خدمت گرفته است – تلاش هایی که او همچنین برای تد کروز رهبری کرد، که به لطف انجیلی ها در انتخابات آیووا در سال 2016 برنده شد.

شعارهای مذهبی و سیاست‌های سخت‌گیرانه فرماندار در مرکز ارتباط او با انجیلی‌های سفیدپوست است – یک بلوک مهم رای‌دهی در رقابت‌های اولیه نامزدی حزب جمهوری‌خواه. وقتی صحبت از مذهب کاتولیک به میان می‌آید، دسانتیس بیشتر مراقب است و به ندرت به اعمال مذهبی خاص خود اشاره می‌کند.

گرین ویل، اس سی (AP) – در حالی که ران دیسانتیس یک تور تبلیغاتی 12 مرحله ای را به پایان می رساند که در یک کلیسای انجیلی آیووا آغاز شد و در اینجا در مرکز همایش های کارولینای جنوبی به پایان رسید، ده ها کشیش پشت صحنه گرد هم آمدند تا برای نامزد ریاست جمهوری دعا کنند. بعداً، دسانتیس در مقابل 1500 نفر حاضر در سالن سخنرانی خود را با یک آیه ترجمه شده از کتاب مقدس پایان داد: “من با مبارزه خوب مبارزه خواهم کرد، مسابقه را تمام خواهم کرد و ایمان را حفظ خواهم کرد.”

دیسانتیس گفت: “شما شروع به زیر سوال بردن چیزهایی می کنید که ناعادلانه هستند، مانند “چرا باید این اتفاق می افتاد؟” فقط باید ایمان داشته باشید که برنامه ای در کار است، به خدا اعتماد کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که زندگی بدون چالش و بدون دلشکستگی داشته باشید.

برچ استدلال می‌کند که سیاست‌های دیسانتیس معیار واقعی ایمان او هستند، از ممنوعیت شش هفته‌ای سقط جنین در فلوریدا گرفته تا مجموعه‌ای از قوانینی که حقوق LGBTQ+ را هدف قرار می‌دهند: «شاید یک مرجع کتاب مقدس خوب که ممکن است او را توصیف کند، این باشد که «از ثمرات آن‌ها آنها را خواهید شناخت. “”

دیسانتیس کاتولیک بزرگ شد. او در مدرسه کاتولیک بانوی لوردز در دوندین، فلوریدا شرکت کرد و خاطرات سیاسی او می گوید که هر یکشنبه از او انتظار می رفت در کلیسا باشد. مادرش یک راهبه و یک کشیش را در میان خواهران و برادرانش به حساب می آورد.

نامزدهای ریاست‌جمهوری مدت‌هاست که داستان‌های اعتقادی شخصی خود را به اشتراک گذاشته‌اند، که قبلاً برای خواستگاری با انجیلی‌ها ضروری بود، اما ترامپ به تغییر این محاسبات کمک کرد.

با این حال، دیسانتیس در سخنرانی‌های بی‌نقص خود به کلیات خدا و کشور پایبند است، گهگاه به کتاب مقدس اشاره می‌کند و اغلب به روش‌هایی شخصیت مبارز خود را تقویت می‌کند، مانند اینکه به مخاطبان می‌گوید «زره کامل خدا را بپوشید».

عموی او یکی از معدود حکایات مذهبی او را در مسیر مبارزات انتخاباتی به اشتراک می گذارد. پس از اولین مراسم تحلیف خود، عمویش با استفاده از آبی که DeSantises از دریای جلیل جمع آوری کرده بود، پسرشان را در عمارت فرماندار غسل تعمید داد.

این کمپین مستقیماً به سؤالات مربوط به مقاله هوچمن یا محل رفتن دسانتی ها به کلیسا پاسخ نداد. سخنگوی Never Back Down، DeSantis super PAC، اطلاعاتی در مورد حضور فعلی وی در کلیسا نداشت.

کنفرانس اسقف‌های کاتولیک فلوریدا از دولت DeSantis به دلیل سیاست‌های ضد سقط جنین، انتخاب مدرسه و ضد دگرباشان جنسی+ تمجید کرده و در عین حال از حمایت از مجازات اعدام انتقاد کرده است.

تام اوشیلدز از Easley، SC گفت: “او خوش طعم تر است.” به نظر می رسد دیسانتیس همان چیزی را دارد که رای دهندگان مسیحی بدون توشه آقای ترامپ می خواهند.»

دسانتیس پس از جلسه مخالفت خود را دوچندان کرد که به کنفرانس های مطبوعاتی رقابتی او و ونسکی تبدیل شد.

پس از تظاهرات گرین‌ویل، یک گروه چهار نفره از دوستان و حامیان سابق ترامپ گفتند که دیسانتیس آنها را به پیروزی رساند.

در سال 2022، دیسانتیس در مراسم عشای ربانی شرکت کرد و با بسیاری از اسقف های فلوریدا ملاقات کرد، که از او خواستند در اعتراض خود به خردسالان بدون همراه، که کلیسای کاتولیک در یکی از پناهگاه های فلوریدا از آنها مراقبت می کند، تجدید نظر کند.

برایان برچ، رئیس CatholicVote، یک سازمان مدافع محافظه‌کار که میزبان تظاهرات پاییزی DeSantis بود، می‌گوید: «من فکر نمی‌کنم که او آدمی باشد که آستین‌هایتان را بپوشید.

مایکل بیندر، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا شمالی، گفت: «لازم نیست پت رابرتسون باشی تا بتوانی آن آرا را به دست بیاوری، زیرا ترامپ چنین نیست.

سالیوان گفت که در مراسم غسل تعمید دختر بزرگتر دسانتیس در کلیسا شرکت کرده است. این محله همچنین در سال 2018 محل رای گیری بود و دسانتیس زمانی که برای اولین بار به عنوان فرماندار انتخاب شد، رای خود را به صندوق انداخت.