چگونه ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان وال استریت را با قوانین «ضد بیداری» هدف قرار می دهند

سخنگویان شرکت های مالی فوق از اظهار نظر خودداری کردند یا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بر اساس گزارش رایلی مور، خزانه‌دار جمهوری‌خواه ویرجینیای غربی و گزارش‌های رسانه‌های آرکانزاس، برای مثال، ویرجینیای غربی و آرکانزاس امسال، به دلیل موقعیت آب و هوایی بلک‌راک برای خدمات خاص، استفاده از شرکت BlackRock را متوقف کردند.

به عنوان مثال، JPMorgan، سال گذشته 3.2 میلیارد دلار اوراق قرضه تگزاس muni را پذیرفته است، در حالی که طبق داده‌های Refinitiv تاکنون 210 میلیون دلار در سال جاری بوده است. بانک آمریکا، که سال گذشته 3.7 میلیارد دلار اوراق قرضه تگزاس را پذیرفته بود، امسال هیچ کاری انجام نداده است.

در تگزاس، JPMorgan Chase & Co، Bank of America و Goldman Sachs از بازار اوراق قرضه شهری به دلیل قوانینی که در سال گذشته تصویب شد، شرکت‌هایی را که شرکت‌های انرژی را «بایکوت» یا «تبعیض» علیه صنعت سلاح گرم می‌کنند از انجام تجارت جدید با حالت.

واشنگتن (رویترز) – ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان فشاری را برای مجازات وال استریت به دلیل اتخاذ مواضع در مورد کنترل اسلحه، تغییرات آب و هوا، تنوع و سایر مسائل اجتماعی، در هشداری برای شرکت هایی که وارد بحث های اجتماعی پرشور شده اند، آغاز کرده اند.

طبق مصاحبه‌هایی که با بیش از ده‌ها منبع صنعتی، لابی‌گران بانک‌ها و وکلا انجام داده‌اند، محدودیت‌های جدید انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های دولتی، از پذیره‌نویسی اوراق قرضه گرفته تا مدیریت وجوه دولتی، حساب‌های سپرده‌گذاری و کارت‌های اعتباری دولتی را برای شرکت‌های مالی سخت‌تر می‌کند.

فشار ضد بیداری

در حالی که اقدامات بررسی شده سیاست های سقط جنین شرکتی را هدف قرار نمی دهد، کین گفت که انتظار دارد سایر ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان محدودیت های تجاری را برای شرکت هایی با چنین سیاست هایی دنبال کنند.

تلاش‌های دموکرات‌ها در دولت فدرال برای پیشبرد سیاست‌های «بیدار» که آنها می‌گویند، گالوانیزه شده است، نفت و گاز، سلاح گرم و گروه‌های محافظه‌کار، از جمله بنیاد سیاست عمومی تگزاس و بنیاد ملی ورزش تیراندازی (NSSF)، با موفقیت چنین محدودیت‌هایی را پیش می‌برند. به گفته منابع و طرفداران صنعت. لارنس کین، مشاور عمومی NSSF که از قانون تگزاس در مورد هدف قرار دادن سیاست‌های اسلحه گرم وام‌دهندگان حمایت می‌کند، گفت: «بانک‌ها باید از انتخاب سیاست خودداری کنند».

با ورود چندین شرکت مالی بزرگ برای پوشش هزینه‌های سفر کارکنانی که به دنبال سقط جنین هستند، پس از آنکه دادگاه عالی ماه گذشته حقوق فدرال سقط جنین را لغو کرد، تلاش جمهوری‌خواهان برای تحریم وال استریت به دلیل موضع‌گیری‌های «بیدار» احتمالاً افزایش می‌یابد.

جان کراسلی، یکی از شرکای K&L Gates که بر روی انرژی تمرکز می کند، گفت: «ما تعداد بیشتری از این قوانین را روی یک روی سکه یا روی دیگر خواهیم دید. این امر کار را برای مردم در این بازارها دشوارتر و دشوارتر خواهد کرد.»

جوزف پیگ، معاون ارشد در این موسسه گفت: “اقتصاد و سیستم مالی زمانی به بهترین وجه قابل استفاده است که بانک ها در هر اندازه بتوانند تصمیمات بانکی و وام دهی خود را در مورد چگونگی پاسخگویی به نیازهای جوامع خود بر اساس مدل کسب و کار و تحمل ریسک اتخاذ کنند.” انجمن بانکداران آمریکا

در همین حال، برخی از شرکت‌های کوچک‌تر، از جمله Ramirez & Co Inc و Loop Capital Markets، امسال تا کنون بیش از 10 پله در رتبه‌بندی بازار اوراق قرضه تگزاس بر اساس ارزش معاملات افزایش یافته‌اند. مطمئناً، برخی از ایالت های تحت رهبری دموکرات ها نیز به دنبال کج کردن ترازو هستند. ایالت واشنگتن برای مؤسساتی که پروژه های سوخت فسیلی را تأمین مالی می کنند، «هزینه انعطاف پذیری آب و هوا» را ارائه کرد. کالیفرنیا در حال بررسی لایحه ای است که برنامه های بازنشستگی خود را که بزرگترین برنامه های این کشور است، از سرمایه گذاری در شرکت های سوخت فسیلی منع می کند. اما بر اساس بررسی ها و منابع، ایالت های تحت رهبری دموکرات ها اقدامات تنبیهی زیادی را دنبال نمی کنند.

محدودیت‌های فزاینده نشان می‌دهد که چگونه جنگ‌های فرهنگی آمریکا خطرات جدیدی را برای برخی از برجسته‌ترین شرکت‌های آمریکایی ایجاد می‌کند و آنها را مجبور می‌کند تا فشار کارگران و سرمایه‌گذاران را برای اتخاذ مواضع در مورد مسائل کلیدی با واکنش‌های احتمالی سیاست‌گذاران محافظه‌کار متعادل کنند.

بدون تحریم

شرکت های مالی می گویند که هدف آنها ارائه مزایای مراقبت های بهداشتی جامع است. آنها همچنین استدلال می‌کنند که محدودیت‌های دولت هزینه‌ها را برای آمریکایی‌ها افزایش می‌دهد و با توصیف سیاست‌های خود به عنوان تحریم مخالفت می‌کنند.

به عنوان مثال، بلک راک، بزرگترین مدیر دارایی جهان و هدف مکرر حملات جمهوری خواهان، به مقامات تگزاس گفته است که در حالی که به تلاش های مختلف برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیوسته است، از شرکت های سوخت فسیلی حمایت می کند.

نوشته پیت شرودر

این بررسی نشان می‌دهد که اقدامات «ضد بیداری» نه تنها در مناطق مستحکم سنتی محافظه‌کاران مانند تگزاس و کنتاکی، بلکه در ایالت‌های به اصطلاح بنفش – که رای‌دهندگان آنها دموکرات یا جمهوری‌خواه هستند – مانند آریزونا و اوهایو در حال افزایش است.

مور گفت: «آنها از قدرت سرمایه خود استفاده می‌کنند تا ایده‌ها و ایدئولوژی خود را به سمت ما فرو ببرند.» او رهبری قانونی را به تصویب رساند که در ماه مارس تصویب شد و از تجارت با بانک‌هایی که شرکت‌های سوخت فسیلی را «بایکوت» می‌کنند و تجمع کرده‌اند، امتناع کرد. مقامات 16 ایالت دیگر قول اتخاذ سیاست های مشابه را بدهند.

رویترز لوایح در نظر گرفته شده و قوانین ایالتی را که در سال‌های 2021 و 2022 تصویب شد، شمارش کرد، اگرچه برخی از مقامات ایالتی نیز از قدرت اجرایی برای مجازات وال استریت استفاده می‌کنند.

در بسیاری از موارد، این اقدامات طیفی از شرکت ها را هدف قرار می دهد و توانایی آنها را برای انجام تجارت دولتی محدود می کند. اما موسسات مالی به دلیل نقش های محوری که در اقتصاد ایفا می کنند و مواضع اولیه بسیاری در مورد موضوعاتی مانند تامین مالی سوخت های فسیلی و سلاح گرم، هدف اصلی بوده اند.

منابع گفتند که صنعت مالی در تلاش است تا این حمله را دفع کند. گروه های تجاری آن عمدتا برای لابی کردن دولت فدرال ثبت شده اند، در حالی که گروه های مستقر در ایالت همیشه با اولویت های شرکت های وال استریت همسو نیستند. به عنوان مثال، مور گفت که بانک های محلی ویرجینیای غربی از اقدامات او حمایت کردند. انجمن بانکداران ویرجینیای غربی از اظهار نظر خودداری کرد. انجمن بانکداران تگزاس گفت که این گروه با محدودیت های تگزاس مخالفت نکرده است زیرا اعضای آن در “اجماع” نبوده اند.

بر اساس تحلیل رویترز از دستورکارهای قانونی، اسناد عمومی و بیانیه‌های ایالتی، امسال حداقل 44 لایحه یا قانون جدید در 17 ایالت تحت رهبری محافظه‌کاران وجود دارد که چنین سیاست‌های شرکتی را جریمه می‌کنند، در مقایسه با تقریباً 12 مورد از این اقدامات در سال 2021.

حقوق سقط جنین مرز بعدی خواهد بود.

در حالی که برخی از حرکت‌های فردی گزارش شده‌اند، مقیاس و سرعتی که چنین قوانین و سیاست‌های ایالتی «ضد بیداری» با آن در حال افزایش است و چالش‌هایی که برای شرکت‌های وال استریت ایجاد می‌کنند در اینجا برای اولین بار به تفصیل شرح داده شده است.

کین در ایمیلی به رویترز گفت: «هیچ شرکتی که در تگزاس تجارت می‌کند، اجازه ندارد به هیچ وجه به سقط جنین یا سفر سقط جنین یارانه بدهد.

فرهنگ لغت مریام وبستر «بیدار» را به عنوان آگاه بودن و توجه فعالانه به موضوعات عدالت نژادی و اجتماعی تعریف می کند، اما محافظه کاران اغلب از آن برای تحقیر سیاست های مترقی استفاده می کنند. این اصطلاح زمانی که آمریکا از نظر سیاسی بر سر مسائلی از عدالت نژادی و حقوق LGBTQ گرفته تا محیط زیست و واکسن‌های COVID-19 دو قطبی‌تر شده است، مورد توجه قرار گرفته است.

موضوعاتی که چنین اقداماتی مد نظر قرار می گیرند نیز در حال افزایش هستند.

از سوی دیگر، مخالفان وال استریت متحد هستند.

مؤسسه نفت آمریکا، یک گروه بزرگ انرژی، اعلام کرد که با سیاست های تبعیض آمیز نسبت به صنعت مخالف است. جیسون آیزاک، قانونگذار سابق تگزاس که حمایت از انرژی را برای بنیاد سیاست عمومی تگزاس رهبری می‌کند و به تدوین قانون سوخت‌های فسیلی تگزاس کمک می‌کند، گفت که در حال بحث درباره قوانین مشابه با سایر ایالت‌ها است و افزود: «این ایدئولوژی سیاسی بیدار خواهد شد مگر اینکه آن را به دست آوریم. در چک.”

داده های تدارکات عمومی نشان می دهد که چنین قراردادهایی می توانند هر کدام چندین میلیون دلار ارزش داشته باشند.

(گزارش توسط پیت شرودر در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط کریس پرنتیس در واشنگتن و راس کربر در بوستون؛ ویرایش توسط میشل پرایس، پریتوش بانسال و متیو لوئیس)



منبع

بخش های وال استریت

اسلحه و انرژی در سال گذشته تمرکز تقریباً دوازده قانون و لایحه ایالتی و حداقل 30 اقدام قانونی در سال جاری بود.

بریسکو کین، قانونگذار جمهوری‌خواه تگزاس، گفت که قصد دارد قانونی را تصویب کند تا چنین پوشش‌هایی را غیرقانونی کند و شرکت‌هایی را که آن را ارائه می‌کنند از دریافت هرگونه تجارت یا قرارداد ایالت تگزاس منع کند.

جمهوری خواهان می گویند سیاست های این گونه شرکت ها، کسب و کارهای قانونی را از سرمایه محروم می کند.

اما امسال بیش از ده ها لایحه مربوط به مسائل اجتماعی و دیگر مسائل، از جمله «مفاهیم تفرقه افکنانه» مانند نظریه نژادی انتقادی – یک نظریه دانشگاهی مبنی بر اینکه تعصب نژادی در قوانین و نهادهای ایالات متحده ساخته شده است – واکسن های اجباری COVID-19 یا تحلیل رویترز نشان می‌دهد که استفاده از «نمره‌های اعتباری اجتماعی» نظریه‌ای است که شرکت‌ها ممکن است تمایلات سیاسی افراد را هنگام ارائه و قیمت‌گذاری خدمات در نظر بگیرند. برای مثال، در ماه آوریل، فلوریدا نیاز شرکت‌ها به آموزش را غیرقانونی اعلام کرد. که ممکن است کارکنان را به دلیل اقدامات گذشته اعضای یک نژاد احساس “گناه” یا “آزار” کند. ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، هنگام رونمایی از این لایحه، بانک آمریکا را به عنوان یکی از شرکت‌هایی معرفی کرد که چنین آموزش‌های “بیدار” را انجام می‌دهد. سخنگوی بانک گفت: مواد توسط یک سازمان غیرانتفاعی به صدها شرکت ارائه شد و بخشی از مواد آموزشی بانک نبود.