چگونه ایالات متحده ایمن الظواهری – و فقط الظواهری – را با موشک R9X Flying Ginsu کشت.

چگونه ایالات متحده ایمن الظواهری – و فقط الظواهری – را با موشک R9X Flying Ginsu کشت.

گزارش شده است که مقامات آمریکایی همسر و فرزندان الظواهری را در ویلا در محله اعیانی شرپور کابل تعقیب کردند، سپس متوجه شدند که الظواهری نیز به آنجا نقل مکان کرده است. مارک پلیمروپولوس، یکی از مقامات ارشد سابق سیا، به بی‌بی‌سی نیوز گفت که احتمالاً ایالات متحده از جاسوسان انسانی، سیگنال‌های اطلاعاتی و روش‌های دیگر برای تأیید حضور الظواهری در آنجا استفاده کرده است. یک مقام دولت بایدن همچنین گفت که ایالات متحده ساخت و ساز خانه را بررسی کرده است تا مطمئن شود که حمله پهپادی تمامیت ساختاری آن را تهدید نمی کند یا باعث مرگ افراد در سایر قسمت های ویلا نمی شود.

مقامات همچنین گفتند که اطلاعات ایالات متحده “الگوی زندگی” الظواهری را در خانه مورد مطالعه قرار داده است تا عادات او را کشف کند، و به این ترتیب آنها متوجه شدند که الظواهری هر روز صبح زمانی را به تنهایی در بالای بالکن سپری می کند. اسماک گفت: «گزارش‌ها حاکی از آن است که سیا اطلاعاتی در اختیار دارد که او دوست دارد روی بالکن بایستد، و من فکر کردم، «البته که می‌خواهد، بالکن خوبی بود». روزنامه گاردین.

رایان برابست، تحلیلگر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، می‌گوید: «این می‌تواند صدمات کافی برای تخریب بیشتر اهداف مانند وسایل نقلیه و ساختمان‌ها وارد کند، در حالی که آسیب کافی به بلوک‌های شهر وارد نمی‌کند و باعث تلفات غیرنظامی قابل توجهی می‌شود.» آسوشیتدپرس.

هنگامی که پرزیدنت بایدن دوشنبه تایید کرد که حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا ایمن الظواهری رهبر القاعده را در ویلایی در کابل، افغانستان کشته است، او گفت که این عملیات “با دقت” برنامه ریزی شده بود تا فقط مغز متفکر قدیمی تروریست را بکشد. بایدن گفت: «هیچ یک از اعضای خانواده وی آسیب ندیدند و هیچ تلفاتی به غیرنظامیان وارد نشد.

R9X از سال 2011 در پاسخ به تاکید رئیس جمهور وقت باراک اوباما بر جلوگیری از مرگ غیرنظامیان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه اهداف تروریستی در عراق، افغانستان، سوریه و سایر مناطق درگیری توسعه یافت. یک مقام سابق آمریکایی گفت که این “با هدف صریح کاهش تلفات غیرنظامیان” ایجاد شده است روزنامه وال استریت در سال 2019، زمانی که روزنامه وجود R9X و استفاده از آن در حداقل دو حمله خاص، یکی توسط پنتاگون و دیگری توسط سیا را تایید کرد.

اسماک می‌گوید: «عجیب» است که فکر کنیم الظواهری پس از چندین دهه توطئه مرگ و نابودی به این سرعت درگذشت. وظیفه و هدف “امروز صبح که داستان منتشر شد، آن را خواندم… و می‌گویم، شما از “عجیب است” به “این واقعاً سورئال است” به “از جهنم خنده‌دار است” به آنچه من در حال حاضر هستم می‌روید. در: “بوربون صبحانه من کجاست؟”

R9X نوع خاصی از AGM-114 Hellfire است، راکتی با هدایت دقیق که ابتدا در دهه 1980 توسط لاکهید مارتین به عنوان موشک ضد تانک “هلیبورن، لیزر، آتش و فراموشی” ساخته شد که بعداً به Hellfire کوتاه شد. آنها در حال حاضر معمولاً از هواپیماهای بدون سرنشین، هلیکوپترها و سایر هواپیماها شلیک می شوند. برخلاف بسیاری از هلفایرها، R9X کلاهک انفجاری معمولی ندارد. در عوض، دارای شش تیغه چرخان است که هدف را برش می دهد.

ایالات متحده می گوید که الظواهری در خانه یکی از دستیاران ارشد سراج الدین حقانی، رهبر شبه نظامیان و معاون ارشد ملا هیبت الله آخوندزاده، رهبر عالی طالبان، اقامت داشته است.

چین تمرینات نظامی را تشدید کرد و پلوسی را به خاطر سفر تایوان تحریم کرد

حملات هواپیماهای بدون سرنشین که معمولاً با استفاده از موشک‌های هلفایر هدایت‌شونده لیزری انجام می‌شوند، معمولاً دهانه‌هایی را در زمین باقی می‌گذارند، اما عکس های بعد از اعتصاب خانه الظواهری که در آنجا مانده بود کمترین آسیب دیده بود. این منجر به گمانه زنی های گسترده ای شد مبنی بر اینکه سیا الظواهری را با یک هلیفایر اصلاح شده به نام R9X کشته است – که در عامیانه به عنوان “بمب نینجا”، “بمب چاقویی” یا “جینسو پرنده” شناخته می شود، ادای احترام به یک چاقوی اطلاعاتی تجاری محبوب. که ظاهراً می تواند هر چیزی را از بین ببرد. در اینجا آمده است که چگونه ایالات متحده ظاهرا چنین حمله دقیقی را مدیریت کرد:

R9X چیست؟

این اولین گزارش از کشته شدن الظواهری نیست، اما جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که ایالات متحده “تأیید بصری” دارد که او در این حمله کشته شده است. طالبان که از زمان خروج ایالات متحده در تابستان گذشته و سقوط دولت متحد آن بر افغانستان حکومت می کند، این حمله را تایید و از آن انتقاد کرده است و روز پنجشنبه این گروه تاکید کرد که “از ورود و اقامت الظواهری در افغانستان اطلاعی ندارد”. .

R9X “به وضوح” چیزی است که توسط “چند نفر” ساخته شده است که “به عنوان توپ بلند می شوند، به یکدیگر نگاه می کنند – و یکسری کارتون Acme را تماشا می کنند – و می گویند: “هی، اگر بتوانیم سندان را از روی زمین بیاندازیم چه می شود. آسمان؟» به شوخی گفت دان اسماک، کهنه سرباز ارتش ایالات متحده و کارمند سابق USAID که به وظیفه و هدف او در خانه ای در کابل زندگی می کرد که الزراحاوی در آن کشته شد. “و سپس مرد کنارش به دلایلی تماشای تبلیغات اطلاعاتی را به پایان رساند، زیرا این کار اوست، و او می گوید: “آره، اما اگر آن را سندان Slap Chop بسازیم چه؟”

چگونه ایالات متحده الظواهری را پیدا کرد و می دانست که او به تنهایی کجا خواهد ایستاد؟

R9X در اوایل سال 2017 علیه ابوخیر المصری معاون الظواهری در سوریه مورد استفاده قرار گرفت. عکس‌هایی از خودروی برخورد شده توسط نوع هلفایر، حفره‌ای را نشان می‌دهد که در آن موشک سقف را بریده و سرنشینان آن را تکه تکه کرده است، اما هیچ نشانه‌ای از انفجار وجود ندارد.

چگونه کار می کند؟

وسیلهی نقلیهی هوایی بدون سرنشین مصور | گتی ایماژ

وسیلهی نقلیهی هوایی بدون سرنشین

اسماک اضافه کرد: “بالاخره به قوس سرم رسیدم.” بیایید مرور کنیم: یک کهنه سرباز عراقی دو بار در خانه ای زندگی می کند که احتمالاً با بودجه تریاک ساخته شده بود، و سپس به طالبان اجاره داده شد و سپس رهبر القاعده را در آن به عنوان یک Airbnb پنهان کردند. یک آتش جهنمی در آن کوبیده شد. این یک حلقه عجیب است.”

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دیک چنی در تبلیغ جدید لیز چنی ترامپ را “بزدل” و “تهدیدی بزرگ برای جمهوری ما” خواند.





منبع

هنگامی که اپراتور پهپاد از راه دور تأیید تصویری مستقیم از هدف را دریافت کرد و مجوز شلیک را دریافت کرد، Hellfire از راهنمایی لیزری برای فردی که برای مرگ علامت گذاری شده است پیروی می کند. قبل از برخورد، شش تیغه تیز پهپاد مستقر شده و با استفاده از انرژی جنبشی موشک پنج فوتی به سرعت شروع به چرخش می کنند – بنابراین لقب «جینسو پرنده» را به خود اختصاص می دهند.

ویلیام بنکس در موسسه سیاست امنیتی و قانون دانشگاه سیراکیوز به بی بی سی نیوز می گوید که حمله الظواهری “به نظر می رسد یک برنامه نمونه” از یک قتل هدفمند است. به نظر می رسد که در این مورد بسیار مراقب و عمدی بوده اند تا او را در مکانی و زمانی پیدا کنند که فقط او را بزنند و به شخص دیگری آسیب نرسانند.

آیا الظواهری این بار واقعا مرده است؟