چگونه افزایش تعداد کووید در چین بقیه جهان را در معرض خطر قرار می دهد

اما سوالی که اکنون مطرح می شود این است که تا کی می تواند ادامه داشته باشد؟

مردمی که در میان بارش برف در صف ایستاده اند.

با این حال، چین همچنین دستورالعمل های بیماری همه گیر خود را در این هفته بازبینی کرد تا شامل استفاده از Paxlovid، قرص های ضد ویروسی بسیار موثر ساخته شده توسط فایزر شود – نشانه ای مبنی بر عدم اعتماد به سطح ایمنی فعلی خود برای جلوگیری از مرگ انبوه توسط Omicron. تا زمانی که ساکنان چین نتوانند تقویت‌کننده‌های mRNA را دریافت کنند، بعید است که پکن مسیر نیوزلند را برای خروج از همه‌گیری دنبال کند و همان داستان – شیوع، قرنطینه، شیوع، قرنطینه – بارها و بارها تکرار خواهد شد.

همانطور که لی ژنگونگ، معاون اداره پیشگیری و کنترل بیماری کمیسیون ملی بهداشت، در مصاحبه با خبرگزاری رسمی شین هوا که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: «اقدامات پیشگیری و کنترل ما باید زودتر، سریع‌تر، سخت‌گیرانه‌تر و مؤثرتر باشد. ” به دلیل سرعت و آسانی گسترش Omicron.

خطر برای چین – جایی که واکسن Sinovac استاندارد است، جایی که بیش از 50 میلیون نفر بالای 60 سال به طور کامل واکسینه نشده اند و حداقل 15 میلیون نفر بالای 80 سال اصلاً واکسینه نشده اند – این است که این کشور در شرف تبدیل شدن به هنگ کنگ بعدی است.

دکتر اریک توپول، بنیانگذار و مدیر مؤسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس، چهارشنبه در این باره نوشت: «ما هنوز حتی یک نوع جدید و اصلی ندیده‌ایم، اما دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم این احتمال در ماه‌های آینده وجود دارد. نگهبان. به همه اینها اضافه کنید آنچه در چین اتفاق می‌افتد، چینی که کاملاً بر یک سیاست ضد کووید صفر تکیه کرده است که در نتیجه مصونیت طبیعی بسیار کمی دارد و واکسن‌هایی که کارایی ضعیفی در برابر Omicron دارند. اکنون این کشور در دو شهر پرجمعیت خود یعنی شانگهای و شنژن با شیوع گسترده ای مواجه است و بدون شک کل کشور تحت تاثیر این بیماری قرار خواهد گرفت. ما در سال 2019 یاد گرفتیم که آنچه در چین اتفاق می افتد در چین نمی ماند.

_____

نرخ واکسیناسیون چگونه بر آخرین افزایش کووید تأثیر می گذارد؟ این توضیح دهنده یاهو Immersive را بررسی کنید تا متوجه شوید.

داده ها را به صورت سه بعدی ببینید.  آخرین داده‌های COVID-19 را در مرورگر خود کاوش کنید تا این کد QR را با تلفن خود اسکن کنید تا تجربه واقعیت افزوده را راه‌اندازی کنید.





Source link

با مدیریت صحیح، رویکرد صفر کووید می تواند نتیجه دهد. تا اواخر سال گذشته، نیوزلند اساساً ویروس را با بستن مرزهای خود، هدف قرار دادن قرنطینه ها و آزمایش، ردیابی و جداسازی هر عفونتی که تشخیص داده بود، از بین برده بود. امروز، تنها 156 نیوزلندی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. و این کشور تقریباً همه محدودیت ها را برداشته است.

به عبارت دیگر، کاملاً ممکن است که Omicron – و زیرشاخه BA.2 آن، که حداقل 30 درصد بیشتر قابل انتقال است و به نظر می‌رسد که بخش عمده عفونت‌های جدید را تشکیل می‌دهد – بدترین شیوع تا به امروز در چین را آغاز کرده باشد. تاکنون حداقل 28 استان از 31 استان و منطقه کشور – از جمله شهرهای بزرگی مانند پکن، شانگهای و شنژن – موارد ابتلای جدید را گزارش کرده اند.

کارگرانی که لباس های محافظ پوشیده اند به ساکنان کمک می کنند تا روز دوشنبه در یک مرکز آزمایش موقت در هنگ کنگ آزمایش کروناویروس را انجام دهند. (Kin Cheung/AP)

کارگران روز چهارشنبه تابوت ها را در شنژن در میان قرنطینه جابجا می کنند. (تایرون سیو/رویترز)

از همان روزهای ابتدایی همه‌گیری، پرجمعیت‌ترین کشور روی کره زمین بیش از 200 مورد ابتلا به ویروس کرونا را در روز گزارش نکرده است – شواهد گیج‌کننده‌ای از اثربخشی بی‌پرده و حتی وحشیانه استراتژی «صفر کووید» پکن، که نیازمند قرنطینه‌های شدید گسترده است. در اولین سوسو زدن یک شیوع

چگونه افزایش تعداد کووید در چین بقیه جهان را در معرض خطر قرار می دهد

مردم روز جمعه در یک سایت آزمایشی در پکن صف می کشند. (تینگشو وانگ/رویترز)

یک کارمند مراقبت های بهداشتی روز پنجشنبه در پکن نمونه سواب گلو می گیرد. (اندی وانگ/AP)

در بیشتر دو سال گذشته، چین به طور میانگین کمتر از 50 مورد در روز داشته است. بر اساس اعداد رسمی، هیچ کس – نه یکی از 1.4 میلیارد ساکن چین – از 16 مه 2020 بر اثر کووید جان خود را از دست نداده است. در حالی که این ویروس سایر نقاط جهان را ویران کرده است، چین ادعا کرد که اساساً از کشور مبدأ خود ناپدید شده است.

با این حال، دلیلی وجود دارد که سیاست نیوزلند مؤثر واقع شد: این کشور در مورد واکسیناسیون مردم خود به همان اندازه تهاجمی بود که از بین بردن ویروس. تاکنون بیش از 95 درصد از نیوزلندی های بالای 12 سال واکسینه شده اند. مهمتر از آن، نزدیک به 100٪ از سالمندان نیوزلندی – تا حد زیادی آسیب پذیرترین گروه – دو یا چند دوز واکسن دریافت کرده اند. زمانی که این کشور تلاش برای از بین بردن ویروس را متوقف کرد، پس از اینکه انواع دلتا و Omicron مسری‌تر این کار را تقریبا غیرممکن کردند، تقریباً هر ساکنی که در معرض خطر بیماری شدید یا مرگ قرار داشت، آنتی‌بادی‌هایی را داشت که برای دفع بدترین‌ها نیاز داشت. نتایج.

مشکل این بود که به دلیل تردید، اطلاعات نادرست و فقدان فوریت رسمی، 66 درصد از ساکنان بالای 80 سال هنوز واکسینه نشده بودند – و بیشتر کسانی که بود واکسینه شده واکسن غیر mRNA Sinovac چین را دریافت کرده بود که به طور قابل توجهی در برابر عفونت Omicron موثر است. در نتیجه، از هر 4 مورد گزارش شده در هنگ کنگ، 1 مورد منجر به مرگ می شود. تنها در ماه گذشته بیش از 4500 نفر از ساکنان این ویروس جان خود را از دست داده اند. این بدترین نرخ مرگ و میر در جهان است، آمار غیرقابل تصوری که دو سال پس از این همه گیری می گذرد.

با این حال، حتی اگر این اتفاق نیفتد – حتی اگر «اقدامات پیشگیری و کنترل» مستبدانه‌تر پکن «زودتر، سریع‌تر، سخت‌گیرانه‌تر و مؤثرتر» از همیشه ظاهر شود – خطرات عمده باقی می‌مانند. برای یک چیز، گزارش های خارج از چین نشان می دهد که مردم در حال از دست دادن صبر با قفل های شدید هستند. من واقعا امشب شکست خوردم و هرگز به اندازه امشب نمی خواستم شنژن را ترک کنم. به گزارش واشنگتن پست، از زمانی که مغازه خود را در 1 مارس افتتاح کردم، حتی یک پنی هم به دست نیاوردم.

در پاسخ، پکن از راهنمای معمول خود پیروی کرده است. به گزارش سی ان ان، «پنج شهر – که مجموعاً بیش از 37 میلیون نفر ساکن هستند – اکنون در سطوح مختلف قرنطینه قرار دارند» و مردم محلی مجبور به ماندن در خانه ها یا محله های خود با بسته شدن مدارس، مشاغل، کارخانه ها و وسایل حمل و نقل عمومی و انجام اقدامات متعدد مقامات محلی شده اند. دور آزمون انبوه اجباری دو شهردار در شمال شرقی چین برکنار شدند. حتی شانگهای سیستم مدارس خود را بسته و به آموزش آنلاین تغییر داده است.

دولت حزب کمونیست شروع به اعتراف به جنبه منفی چنین محدودیت‌هایی نیز کرده است، به‌ویژه که این محدودیت‌ها مانع تامین‌کنندگان بزرگ خودرو و فناوری می‌شوند و اقتصاد چین کند می‌شود. رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ روز پنجشنبه از کمیته دائمی دفتر سیاسی، بالاترین نهاد تصمیم‌گیر حزب کمونیست چین، خواست تا «برای دستیابی به بیشترین تأثیر پیشگیری و کنترل با کمترین هزینه و به حداقل رساندن تأثیر همه‌گیری بر توسعه اقتصادی و اجتماعی تلاش کند. به گزارش خبرگزاری شینهوا.

کارگرانی که در یک مرکز آزمایش موقت لباس محافظ می پوشند.

چین تا کنون بزرگترین انبار کووید در جهان است – و ممکن است در آستانه انفجار باشد.

اما اکنون، به طرز غم انگیز، به نظر می رسد که در حال تغییر است.

هنگ کنگ اما داستان متفاوتی داشته است. این شهر همچنین با رویکرد صفر کووید پیش رفت. تا زمان Omicron، هرگز بیش از تعداد انگشت شماری از موارد را در روز ثبت نمی کرد. با این حال، زمانی که Omicron در نهایت ضربه خورد، ضربه سختی به خود گرفت و موارد جدید را از حدود 100 مورد در روز در 4 فوریه به بالاترین رقم بیش از 44000 یک ماه بعد رساند.

کارگران تابوت ها را جابجا می کنند.

در چند هفته گذشته، منحنی کووید در چین مستقیماً بالا رفته است، که نشانه‌ای از شیوع Omicron است. در سراسر کشور، روزانه 5100 مورد جدید برای اولین بار در تاریخ دوشنبه پاک شد. حتی در فوریه 2020، زمانی که ویروس برای اولین بار در ووهان سر به فلک کشید، این تعداد به طور رسمی به 3300 نفر در روز رسید.

یک کارمند مراقبت های بهداشتی با لباس محافظ نمونه سواب گلو می گیرد.

و این به نوبه خود، بقیه جهان را در معرض خطر قرار می دهد. زمانی که چین برای اولین بار طرح کووید صفر خود را راه اندازی کرد، کارشناسان فکر کردند که ممکن است روزی ویروس از بین برود. اکنون آنها پیش بینی می کنند که برای همیشه در گردش باشد و هشدار می دهند که هر چه باشد نسخه های بعد از Omicron و BA.2 می آیند لزوما “خفیف تر” نخواهد بود. هرچه افراد بیشتری در مکان‌هایی مانند چین که واکسینه نشده یا واکسینه نشده باشند، بیشتر شانس ابتلا به ویروس را دارد.