چه چیزی را در مسابقات مقدماتی در آریزونا، میشیگان، در جاهای دیگر تماشا کنید

___

در مجلس قانونگذاری ایالت، راستی باورز، رئیس مجلس آریزونا، که در جلسه استماع 6 ژانویه در مورد فشار ترامپ برای لغو انتخابات 2020 شهادت داد، در تلاش برای نامزدی در مجلس سنای ایالت با نامزد مورد حمایت ترامپ روبرو می شود.

___

___

زندگی سیاسی گریتنز زمانی به پایان رسید که وی در سال 2018 از سمت فرمانداری استعفا داد، پس از اعتراف به یک رابطه خارج از ازدواج و اتهامات باج خواهی و نقض مالی کمپین انتخاباتی. روز سه‌شنبه، افسر سابق نیروی دریایی SEAL شانس رستگاری در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای کرسی در اختیار سناتور بازنشسته جمهوری‌خواه روی بلانت را دارد.

همه نامزدها به دروغ می گویند تقلب در انتخابات 2020 صورت گرفته است و دیکسون، کلی و سولدانو می گویند که انتخابات از ترامپ دزدیده شده است.

AP را برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر دنبال کنید، https://twitter.com/ap_politics





منبع

می‌توانید با مگ کینارد تماس بگیرید http://twitter.com/MegKinnardAP

چه چیزی را تماشا کنیم:

در رقابت فرمانداری، ترامپ از مجری سابق اخبار تلویزیونی، کاری لیک، که گفته بود نتایج انتخابات آریزونا در سال 2020 را تایید نمی کرد، حمایت کرده است. لیک با کارین تیلور رابسون، تاجر زن، که مورد حمایت مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق و فرماندار مستعفی است، روبرو می شود. داگ دوسی.

انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای فرمانداری از همان ابتدا بی‌رحمانه بود، و پنج نامزد به دلیل ناتوانی در ثبت امضای کافی برای نامزدی معتبر، از صندوق رای حذف شدند.

واشنگتن

اوهایو همچنین سه ماه پس از رقابت‌های سراسری و کنگره در سراسر ایالت خود، انتخابات مقدماتی را برای رقابت‌های قانون‌گذاری ایالتی برگزار می‌کند – یک سیستم دوپاره که ناشی از کشمکش‌های قانونی بر سر تقسیم مجدد است.

نامزدهای مورد تایید ترامپ در آریزونا همگی یک چیز مشترک دارند: آنها با صدای بلند اطلاعات نادرست را در مورد مشروعیت انتخابات 2020 منتشر کرده اند، علیرغم اینکه مقامات انتخاباتی و دادستان کل خود ترامپ گفته اند هیچ مدرک معتبری مبنی بر آلوده بودن این رقابت وجود ندارد.

ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی حمایتی نکرده است، اگرچه او هارتزلر را رد کرده است.

آریزونا که جو بایدن دموکرات در سال 2020 برنده شد، هدف اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا است که تلاش بیهوده ای برای لغو شکست خود داشت. او فهرستی از کاندیداها را بالا و پایین تایید کرده است که ادعاهای نادرست او را مبنی بر یک انتخابات دزدیده شده تبلیغ کرده اند.

نویسندگان آسوشیتدپرس جاناتان جی کوپر در فینیکس. سارا برنت در شیکاگو؛ جیم سالتر در اوفالون، میسوری؛ کریس گریگیل در سیاتل؛ و جان هانا در توپکا، کانزاس. به این گزارش کمک کرد.

اینها از جمله برخی از برجسته ترین رقابت ها در انتخابات مقدماتی روز سه شنبه است که در شش ایالت برگزار می شود.

ران واتکینز، که با تئوری توطئه QAnon ارتباط دارد، به عنوان یک لانگ شات در اجرای خانه خود شناخته می شود. واتکینز، یک جمهوری خواه، به عنوان مدیر قدیمی تابلوهای پیام آنلاین که خانه “کیو” ناشناس شد، خدمت کرد. تئوری توطئه حول محور این باور بی‌پایه است که ترامپ یک کمپین مخفیانه علیه دشمنان در “دولت عمیق” به راه انداخته است و گروهی از کودکان آزاردهنده شیطان پرست و آدمخوار مخفیانه جهان را اداره می کنند.

دو نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان از ایالت واشنگتن که به استیضاح ترامپ رای دادند با رقبای اصلی مورد تایید او روبرو هستند.

انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای تصدی وزارت امور خارجه شامل مارک فینچم، قانونگذار مورد حمایت ترامپ، نماینده ایالتی است که برای برگرداندن شکست ترامپ در سال 2020 تلاش کرد. نماینده ایالت شانا بولیک، که لایحه ای را ارائه کرد که به قانونگذاران اجازه می دهد نتایج انتخابات را نادیده بگیرند و انتخاب کنندگان ریاست جمهوری خود را انتخاب کنند. و سناتور ایالتی میشل اوجنتی-ریتا، که مدتهاست برای اصلاح قوانین انتخابات تلاش کرده است. تشکیلات GOP در این مسابقه حول مدیریت تبلیغاتی Beau Lane تجمع کرده است.

در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای مجلس سنای ایالات متحده، ترامپ از بلیک مسترز، سرمایه‌گذار فناوری، به عنوان نامزدی برای مقابله با مارک کلی، رئیس جمهور فعلی دموکرات در پاییز، حمایت کرد. مسترز که کمپین او توسط میلیاردر پیتر تیل تامین مالی شده است، خواستار کاهش مهاجرت قانونی شده و از نظریه توطئه بی اساس “جایگزین بزرگ” حمایت می کند و ادعا می کند که دموکرات ها در تلاش برای “جایگزینی آمریکایی هایی هستند که در اینجا متولد شده اند”.

از طرف دموکرات‌ها، به نظر می‌رسد که نامزدی بین لوکاس کونس، کهنه‌کار تفنگداران دریایی و پوپولیست خودخوانده، و ترودی بوش ولنتاین، وارث ثروت آبجوی بوش که عمدتاً از خود بودجه کمپین خود را تامین کرده است، در جریان است.

کتی هابز، وزیر امور خارجه، مدافع سرسخت انتخابات 2020، به شدت طرفدار کسب نامزدی دموکرات ها برای فرمانداری است.

کانزاس

پیتر مایجر، نماینده جمهوریخواه، امیدوار است پس از رای دادن به استیضاح ترامپ، بر کرسی خود باقی بماند. رئیس جمهور سابق از جان گیبس تاجر و مبلغی که در دولت ترامپ در زمان بن کارسون وزیر مسکن کار می کرد، حمایت کرده است.

گریتنز، دادستان کل اریک اشمیت و نماینده ایالات متحده ویکی هارتزلر در یک میدان پرجمعیت 21 نفره GOP که شامل بیلی لانگ نماینده ایالات متحده و مارک مک کلاسکی، وکیل سنت لوئیس است که همراه با همسرش اسلحه را به نشانه نژادپرستانه نشان می دهد، پیشتازان هستند. معترضان بی‌عدالتی که به خیابان خصوصی‌شان ریختند.

چند تن از نامزدهای باقی مانده دارای چمدان هایی هستند که ممکن است در انتخابات عمومی علیه فرماندار دموکرات گرچن ویتمر آسیب ببیند.

جیمی هررا بوتلر، نماینده مجلس نمایندگان، که از سال 2011 در کنگره حضور دارد، گفته است که به استیضاح رای داده است، زیرا «تعهدی به قانون اساسی» داشته است. نارضایتی رئیس جمهور سابق از نتیجه انتخابات 2020.

میسوری

رأی دهندگان تصمیم خواهند گرفت که آیا تغییری در قانون اساسی ایالتی را تأیید کنند که می تواند به قانونگذار اجازه دهد سقط جنین را محدود یا ممنوع کند، علیرغم حکم دادگاه عالی ایالت در سال 2019 مبنی بر اینکه دسترسی به سقط جنین یک حق اساسی است. این اولین رفراندوم در مورد سقط جنین توسط یک ایالت از زمان معکوس شدن Roe v. Wade است.

در میسوری، اریک گریتنس، فرماندار سابق رسوایی، در تلاش برای بازگشت سیاسی است. در میشیگان، یک میدان شلوغ از نامزدهای فرمانداری جمهوری خواه شامل مردی است که در حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا متهم شده است. در آریزونا، یکی از چهره های برجسته جنبش توطئه QAnon برای مجلس نمایندگان آمریکا نامزد می شود.

در همین حال، رای دهندگان کانزاس می توانند راه را برای مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان برای محدود کردن یا ممنوعیت بیشتر سقط جنین در صورت تصویب تغییر قانون اساسی ایالتی باز کنند. این اولین رفراندوم در مورد سیاست سقط جنین توسط یک ایالت از زمانی است که دادگاه عالی ایالات متحده در ماه ژوئن Roe v. Wade را لغو کرد.

ترامپ همچنین 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان را که به استیضاح او در جریان شورش 6 ژانویه رای دادند، مورد توجه قرار نگرفت. سه نفر از آنها در رای گیری روز سه شنبه در ایالت واشنگتن و میشیگان، و دو عضو “جوخه”، نمایندگان دموکرات، کوری بوش از میسوری و رشیده طلیب از میشیگان، در رای گیری هستند.

نماینده دن نیوهاوس، نماینده کنگره از سال 2015، گفت که رای به استیضاح ترامپ به دلیل تحریک و امتناع از توقف فوری قیام 6 ژانویه داد. در میان رقبای او لورن کالپ، رئیس پلیس سابق شهر کوچک مورد حمایت ترامپ است که از واگذاری انتخابات فرمانداری سال 2020 به جی اینسلی دموکرات خودداری کرد.

برنده حزب جمهوری خواه در میسوری، یک ایالت کاملاً جمهوری خواه، در ماه نوامبر مورد حمایت قرار خواهد گرفت. اما رهبران جمهوری‌خواه مدت‌ها نگران بودند که گریتنز – همسر سابقش نیز او را به آزار متهم کرده است، اتهاماتی که گریتنز آن را «بی اساس» خوانده است – ممکن است در انتخابات مقدماتی پیروز شود اما در انتخابات عمومی شکست بخورد.

در واشنگتن، دو رأی‌دهنده برتر در هر رقابت، صرف‌نظر از حزب، تا نوامبر حرکت می‌کنند.

رایان کلی، دلال املاک و مستغلات، پس از اینکه مقامات گفتند که حامیان ترامپ را برای هجوم به ساختمان کنگره آمریکا جمع کرده است، از اتهامات جنحه خود بی گناه است. کوین رینکه تاجر در دهه 1990 به دلیل آزار جنسی و تبعیض نژادی – اتهاماتی که به گفته او دروغ بود – شکایت کرد. گرت سولدانو، متخصص کایروپراکتیک، مکمل‌هایی را که به دروغ ادعا می‌کرد کووید-19 را درمان می‌کند، استفاده کرد. تودور دیکسون، تاجر زن، که مورد تایید ترامپ قرار گرفته، قبلا در تصاویر ترسناک کم‌هزینه ای نقش آفرینی کرده است که یکی از آنها شامل گاز گرفتن یک زامبی اندام تناسلی یک مرد بود.

در رقابت‌های سراسری، کریس کوباچ جمهوری‌خواه برای دادستان کل کشور نامزد می‌شود، زیرا تلاش می‌کند پس از شکست در رقابت‌های فرمانداری و سنای ایالات متحده در سال‌های گذشته، یک بازگشت سیاسی داشته باشد. کوباخ، وزیر امور خارجه سابق این ایالت، پس از انتخابات 2016 به عنوان نایب رئیس کمیسیون کوتاه مدت ترامپ در مورد تقلب در انتخابات خدمت کرد.

میشیگان

آریزونا

مارک برنوویچ، دادستان کل، یکی دیگر از نامزدهای سنا، به دلیل جمع آوری کمک های مالی کم و انتقاد شدید ترامپ که می گوید برنوویچ برای پیشبرد ادعاهای تقلب در انتخابات کم کاری انجام نداده، تحت فشار قرار گرفته است. یکی دیگر از نامزدهای برتر، جیم لامون، موسس یک شرکت انرژی خورشیدی، تجربه خود را به عنوان یک کهنه سرباز نظامی و کارآفرین مطرح کرده است.