چنی فاش می کند که هیئت 6 ژانویه می تواند علیه ترامپ ارجاع جنایی کند

او گفت: “اطلاعات بیشتری ارائه خواهد شد.” “گوش به زنگ باشید.”

او افزود: “وزارت دادگستری مجبور نیست منتظر باشد تا کمیته یک ارجاع جنایی را انجام دهد.” “و ممکن است بیش از یک ارجاع کیفری وجود داشته باشد.”

چنی خاطرنشان کرد: «ما ممکن است به عنوان یک کمیته در این مورد نظر داشته باشیم. و اگر فقط از منظر به آن فکر کنید، چه نوع مردی می داند که اوباش مسلح هستند و اوباش را برای حمله به کاپیتول می فرستد؟ و زمانی که معاون رئیس جمهور خودش در معرض تهدید است، وقتی کنگره در معرض تهدید است، این اوباش را تحریک می کند. خیلی سرد کننده است.»

او گفت: «ایمن سازی یک رئیس جمهور سابق که دست به کار خلاف زده است، من با معاون ما موافقم – فکر می کنم خطرناکتر از هر چیز دیگری است.»

نمایندگان لیز چنی (R-WY) و آدام شیف (D-CA) در برنامه ABC ظاهر شدند این هفته و سی بی اس رویارویی با ملت، به ترتیب، برای پیش‌بینی گام‌های بعدی کمیته پس از شهادت حیرت‌انگیز سه‌شنبه کسیدی هاچینسون، که گفت ترامپ در تلاش برای وادار کردن او به کاپیتول درست قبل از شورش، به سمت راننده ریاست‌جمهوری خود هجوم آورد.

شیف در مصاحبه با مارگارت برنن، خبرنگار سی‌بی‌اس، همین موضوع را مطرح کرد و گفت که ترامپ نباید از مسئولیت حمله به ساختمان کنگره بگریزد، صرف نظر از اینکه اتهام زدن او از نظر سیاسی چقدر دشوار است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

الکس وانگ/گتی

پس از یک هفته تکان دهنده که در آن یکی از دستیاران سابق کاخ سفید در روز شورش کنگره آمریکا شهادتی در مورد رفتار بی‌هدف دونالد ترامپ داد، قانونگذاران کمیته 6 ژانویه گفتند که ارجاع جنایی – حتی یک مورد علیه رئیس جمهور سابق – منتفی نیست. .

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

الکس وانگ/گتی

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

«تصمیم به پیش نبردن با تحقیقات یا عدم پیشبرد تعقیب قضایی به دلیل موقعیت سیاسی یا نفوذ سیاسی کسی یا به دلیل داشتن طرفداران، برای من برای قانون اساسی ما بسیار خطرناک‌تر از دنبال کردن شواهد است. شیف گفت، از جمله زمانی که منجر به رئیس جمهور سابق شود.

این کمیته نگفته است که آیا معتقد است شواهدی برای ارجاع ترامپ به پیگرد قانونی دارد یا خیر، و همچنین نگفته است که آیا شواهدی برای تأیید شهادت هاچینسون دارد یا خیر. با این حال، نماینده آدام کینزگر (R-IL) یکشنبه به CNN گفت که این کمیته قصد دارد به معرفی داستان های گزارش نشده قبلی ادامه دهد.

جاناتان کارل مجری برنامه از چنی پرسید که آیا کمیته می تواند ترامپ را برای تعقیب کیفری معرفی کند و او پاسخ داد “بله”.