چند روز پس از عبور از آستانه “رکود اقتصادی”، بایدن 500 هزار فرصت شغلی را به دست آورد.

در 28 ژوئیه، یک گزارش فدرال متفاوت نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور 0.9 درصد در سه ماه دوم سال – دومین سه ماهه متوالی رشد منفی – کاهش یافته است. این تعریف کوتاهی برای رکود در گذشته بوده است. اما ممکن است پس از واکنش همه‌گیر دولت، که شامل تزریق تریلیون‌ها به اقتصاد برای جلوگیری از فروپاشی آن بود، شاخص دقیقی نباشد.

وزارت کار اوایل روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد 528000 شغل جدید در ماه جولای ایجاد کرده است که این رقم خیره کننده بیش از دو برابر آنچه اقتصاددانان پیش بینی می کردند است. اعداد ماه های قبل نیز اندکی به سمت بالا اصلاح شد.

بایدن گفت: «گزارش مشاغل امروز بخشی از یک داستان گسترده تر است. وی در ادامه این اعداد را ناشی از سیاست های اقتصادی خود دانست. او همچنین از این فرصت استفاده کرد تا توافقنامه جدید را در میان دموکرات‌های کنگره بفروشد تا نسخه کوچک‌تری از دستور کار جامع «بهتر بسازید» را که در مسیر مبارزات انتخاباتی و در اولین سال و نیم ریاست‌جمهوری خود پیش برد، تصویب کند.

وی گفت: «این لایحه برای خانواده های کارگری در اقتصاد ما بازی را تغییر می دهد.

بایدن هیچ اشاره ای به آن نکرد، در عوض بر وضعیت اشتغال تمرکز کرد، که شامل افزایش بزرگ دیگری در تعداد مشاغل تولیدی بود.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن که هنوز تست کووید-19 مثبت است و تقریباً یک هفته پس از معیارهایی که نشان می دهد اقتصاد آمریکا وارد رکود شده است، روز جمعه عینک آفتابی برند ری بن را به چشم زد تا یک دور پیروزمندانه نسبت به گزارش مشاغل قوی داشته باشد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

پس از منفی شدن آزمایش در 26 ژوئیه، بایدن دوباره آزمایش مثبت خود را در روز شنبه آغاز کرد، یک اتفاق رایج در میان کسانی که پکسلووید مصرف کرده اند.

بایدن گفت که درک می کند که بسیاری از آمریکایی ها به دلیل نرخ تورم بالا با مشکل مواجه هستند، اما قانون سازش جدید – که معمار اصلی سناتور جو مانچین (DW.Va) آن را قانون کاهش تورم نامیده است – به رفع آن کمک خواهد کرد.

پرزیدنت جو بایدن قبل از امضای دو لایحه با هدف مبارزه با تقلب در برنامه های امدادی مشاغل کوچک COVID-19 در کاخ سفید در 5 اوت در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند (عکس: عکس ایوان ووچی - Pool/Getty Images)

پرزیدنت جو بایدن قبل از امضای دو لایحه با هدف مبارزه با تقلب در برنامه های امدادی مشاغل کوچک COVID-19 در کاخ سفید در 5 اوت در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند (عکس: عکس ایوان ووچی – Pool/Getty Images)

این پایین ترین نرخ بیکاری در آمریکا در 50 سال گذشته است: 3.5٪. بله 3.5 درصد بایدن به گروه کوچکی از خبرنگارانی که در مقابل او در بالکن اتاق آبی مشرف به چمن جنوبی جمع شده بودند، گفت: امروز، تعداد افرادی که در آمریکا کار می کنند بیشتر از قبل از شروع همه گیری است. در واقع، تعداد افراد شاغل بیش از هر مقطع دیگری در تاریخ آمریکا بیشتر است.»

آزمایش کووید-19 بایدن در 21 ژوئیه مثبت شد. به گفته کاخ سفید، با هر دو واکسن اولیه و دو دوز تقویت کننده، علائم او خفیف بود. همچنین برای او ضد ویروسی جدید Paxlovid تجویز شد و او در تمام مدت به کار خود ادامه داده است.

پرزیدنت جو بایدن قبل از امضای دو لایحه با هدف مبارزه با تقلب در برنامه های امدادی مشاغل کوچک COVID-19 در کاخ سفید در 5 اوت در واشنگتن دی سی سخنرانی می کند (عکس: عکس ایوان ووچی – Pool/Getty Images)