چند روز قبل از تیراندازی در مدرسه تگزاس، بتو اورورک نامزد فرمانداری تگزاس برای حذف AR-15 و سایر “سلاح های جنگی” از زندگی غیرنظامیان کمپینی کرد.


بتو اورورک

بتو اورورک، نامزد فرمانداری مدت‌هاست که استدلال کرده است که مردم نباید قادر به داشتن AR-15 باشند.AP Photo/چارلی نیبرگال

  • چند روز قبل از تیراندازی در تگزاس، بتو اورورک کمپین شدیدی را علیه استفاده از تفنگ های AR-15 رهبری کرد.

  • اورورک گفت AR-15 و AK-47 “سلاح های جنگی” هستند که “برای کشتن انسان ها طراحی شده اند”.

  • او همچنین گفت کسانی که در حال حاضر چنین سلاح گرمی دارند نباید اجازه نگهداری آن ها را داشته باشند.

بتو اورورک، نامزد فرمانداری دموکرات تگزاس، در روزهای منتهی به تیراندازی های گسترده در مدارس Uvalde، علیه سلاح های گرم مانند تفنگ های AR-15 کمپین تبلیغاتی کرد و استدلال کرد که چنین “سلاح های جنگی” جایی در جامعه ندارند.

اورورک در دو رویداد مبارزات انتخاباتی جداگانه در 21 مه صحبت کرد، درست چند روز قبل از تیراندازی در 24 می.

در طول این رویدادها، او موضع خود را در مورد سلاح هایی مانند AR-15، که توسط تیرانداز Uvalde برای کشتن 21 نفر، از جمله 19 کودک، در مدرسه ابتدایی راب استفاده شد، تکرار کرد.

اورورک در یک سخنرانی در جمع کهنه سربازان در یک جلسه تالار شهر در ابیلین، تگزاس گفت: “من فکر می کنم ما احمقانه هستیم که به چیزی غیر از این باور داشته باشیم که این سلاح های جنگی با فراوانی بیشتری علیه هموطنان آمریکایی ما استفاده خواهند شد.”

او گفت: «به همین دلیل من این موضع را گرفتم که فکر نمی‌کنم ما نباید AR-15 و AK-47 را در زندگی غیرنظامی داشته باشیم. “آنها متعلق به میدان جنگ هستند.”

اورورک در همان روز در حالی که گروهی جداگانه از کهنه سربازان را در سن آنجلو سخنرانی کرد، همین را گفت.

در این رویداد، اورورک گفت که می‌دانست که از نظر سیاسی موضعی غیرمحبوب علیه چنین سلاح‌هایی اتخاذ کرده است، اما به هر حال ادامه خواهد داد.

او گفت: «فرزندان من وجدان من هستند. و من می‌توانم در این مسابقه برنده یا ببازم، اما همیشه باید با آنها روبرو شوم و وقتی فرصت انجام کاری را داشتم، پاسخگوی کارهایی هستم که انجام داده‌ام یا نکرده‌ام.”

او گفت: “و من فقط این موضع را گرفتم که شاید از نظر سیاسی محبوب نباشد، یا شاید خیلی صادقانه باشد، که هیچ کس نباید قادر به خرید یک AR-15 یا AK-47 باشد.” زیرا آنها برای کشتن انسان ها طراحی شده اند.

اورورک سپس اضافه کرد که فکر نمی کند صاحبان فعلی AR-15 باید اجازه داشته باشند آنها را نگه دارند. وی افزود که امیدوار است در مورد قانونی بودن یا نبودن AR-15 به “اجماع” دست یابد.

O’Rourke مدتهاست که استدلال می کند که مردم نباید قادر به داشتن AR-15 باشند. او به این دلیل معروف است که گفت که در مناظره سال 2019 زمانی که برای ریاست جمهوری نامزد می شد، AR-15 را مصادره خواهد کرد.

او همچنین زمانی که در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تیراندازی Uvalde با فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، روبرو شد و ابوت را متهم کرد که “هیچ کاری انجام نداده” برای جلوگیری از خشونت اسلحه، تیتر خبرها شد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link