چرا AP کنترل مجلس ایالات متحده را برای جمهوری خواهان نامیده است؟

مک کارتی روز سه شنبه با رای گیری رسمی در ژانویه نامزدی را برای رئیس مجلس نمایندگان به دست آورد.

___

در مورد سنا چطور؟

پوشش خبری AP از انتخابات را در آدرس زیر دنبال کنید: https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections





منبع

https://apnews.com/hub/explaining-the-elections را بررسی کنید تا در مورد مسائل و عوامل موثر در انتخابات میان دوره ای 2022 بیشتر بدانید.

___

با شکستن رکورد برخی از ایالت ها در زمینه رای گیری پستی، شمارش آرا در بسیاری از ایالت ها کند بود. به دنبال تغییرات رای‌گیری در طول همه‌گیری ویروس کرونا، برخی از ایالت‌ها تغییرات دائمی‌تری را در رای‌گیری اعمال کردند، از جمله غیبت بدون بهانه و رای‌گیری حضوری زودهنگام.

دموکرات ها با حداقل 210 کرسی به پایان می رسند اما بیش از 217 کرسی ندارند.

حزبی که مجلس را کنترل می کند، می تواند رئیس جدیدی را انتخاب کند. با در دست گرفتن قدرت در 3 ژانویه، گروه حزب جمهوری خواه رئیس جمهور جدید را انتخاب می کند، هر کمیته را اداره می کند و تصمیم می گیرد که چه لایحه هایی به صحن مجلس ارائه شود.

چرا این مهم است؟

با توجه به اینکه مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان است، این امکان وجود دارد که بسیاری از برنامه های جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، عملاً در دو سال پایانی دوره ریاست جمهوری وی از بین برود. لوایح باید توسط هر دو مجلس نمایندگان و سنا تصویب شود تا به میز بایدن برسد.

جمهوری خواهان در فاصله 6 کرسی تا رسیدن به 218 کرسی مورد نیاز برای اکثریت یکشنبه گذشته بودند، اما رقابت در کالیفرنیا و کلرادو نامعلوم باقی ماند. دوشنبه شب، حزب چند کرسی دیگر را به خود اختصاص داد تا به عدد 217 برسد.

در http://twitter.com/MegKinnardAP می‌توانید با مگ کینارد تماس بگیرید

جمعه گذشته، AP اعلام کرد که مارک کلی، رئیس جمهور فعلی دموکرات، بلیک مسترز رقیب جمهوری خواه را در آریزونا شکست داده است و اختلاف حزبی مجلس را به 49 بر 49 رسانده است.

جمهوری خواهان روز چهارشنبه پس از آنکه آسوشیتدپرس مایک گارسیا را برنده رقابت در کالیفرنیا اعلام کرد، کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آوردند و این حزب 218 کرسی لازم را برای اکثریت مجلس به دست آورد.

شنبه گذشته، آسوشیتدپرس مشخص کرد که دموکرات‌ها کنترل سنا را پس از دعوت به رقابت در سنای نوادا برای سناتور دموکرات فعلی کاترین کورتز ماستو بر رقیب جمهوری‌خواه، آدام لاکسالت، حفظ کرده‌اند. رقابت جورجیا بین سناتور دموکرات رافائل وارناک و رقیب جمهوری خواه هرشل واکر در ماه آینده به دور دوم کشیده می شود، به این معنی که دموکرات ها می توانند کرسی 51 را به دست آورند.

انتشار هزاران رای در ناحیه 27 کالیفرنیا به AP اجازه داد تا مشخص کند که کریستی اسمیت، رقیب دموکرات، آرای کافی برای پیشی گرفتن از گارسیا وجود ندارد.

اگر جمهوری‌خواهان در جورجیا پیروز شوند، مجلس همچنان با 50 بر 50 تقسیم می‌شود، همانطور که در حال حاضر وجود دارد و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور – که طرفدار دموکرات‌ها است – رای شکست‌دهنده است.

جمهوری خواهان به دنبال تصاحب کنگره از دموکرات ها هستند که از سال 2021 سنا و از سال 2019 مجلس نمایندگان را کنترل می کنند.

توقف چه بود؟

بیش از یک هفته پس از انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر طول کشید تا جمهوری خواهان به حداقل 218 کرسی مورد نیاز برای برگرداندن مجلس از کنترل دموکرات ها برای کنگره بعدی دست یابند. دامنه کامل اکثریت حزب ممکن است برای چند روز – یا هفته های دیگر – مشخص نباشد زیرا آرا در رقابت های رقابتی هنوز در حال شمارش است.

AP پیش بینی نمی کند و تنها زمانی برنده را در یک مسابقه اعلام می کند که مشخص شود هیچ سناریویی وجود ندارد که به نامزدهای بعدی اجازه دهد فاصله را کم کنند.

تا روز چهارشنبه بود که جمهوری خواهان با آرای جدید کالیفرنیا به 218 رسیدند.

کوین مک کارتی، رهبر حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان، پیش از این از “تعهد به آمریکا” خود پرده برداری کرده است، طرح کلی سیاست های اقتصادی، امنیت مرزی و سایر سیاست هایی که جمهوری خواهان در روزهای اولیه کنگره بعدی پیشنهاد خواهند کرد.