چرا شاهزاده ویلیام و کیت در تور آمریکا هو شدند؟

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون برای اولین بار پس از هشت سال چهارشنبه وارد آمریکا شدند. اما سفر آنها قبلاً تحت الشعاع اتهامات نژادپرستانه مؤسسه سلطنتی و صحنه هایی از طرفداران NBA که زوج را هو می کردند و شعار “ایالات متحده آمریکا، ایالات متحده آمریکا” را در حالی که آنها در کنار دادگاه در بازی سلتیکس و میامی هیت در بوستون نشسته بودند، پوشانده بود.

بیشتر بخوانید: دستیار دیرینه سلطنتی پس از اظهارات نژادپرستانه در مراسم کاخ باکینگهام استعفا داد

چرا شاهزاده و پرنسس ولز در ایالات متحده هستند؟

TOPSHOT-US-BRITAIN-DIPLOMACY-ROYALS-NBA

خانواده سلطنتی درگیر رسوایی‌های نژادپرستی اخیر بوده است، از جمله افشاگری در سال 2021 که نشان داد درباریان ملکه «مهاجران رنگین پوست یا خارجی‌ها» را از خدمت در نقش‌های روحانی در خاندان سلطنتی حداقل تا اواخر دهه 1960 منع کرده‌اند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری در روز چهارشنبه تایید کرد که ویلیام و کیت در طول سفر خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار خواهند کرد، اما افزود که هنوز در حال نهایی کردن و کار بر روی جزئیات هستند.

روز سه‌شنبه، شاهزاده هری و مگان مارکل نیز قرار است در جوایز امید رابرت اف کندی ریپل شرکت کنند، جایی که از آنها به دلیل فعالیت‌هایشان در زمینه تغییرات اجتماعی تقدیر می‌شود.



منبع

فرماندار منتخب ماساچوست، مائورا هیلی (L) تماشا می کند که شاهزاده ویلیام بریتانیا یک توپ بسکتبال توسط کاترین، شاهزاده خانم ولز، در جریان بازی NBA بین بوستون سلتیکس و میامی هیت در تی دی گاردن در مرکز شهر بوستون، در 30 نوامبر 2022 تحویل می گیرد. ( اعتبار – برایان اسنایدر—AFP/Getty Images

TOPSHOT-US-BRITAIN-DIPLOMACY-ROYALS-NBA

این بداخلاقی بسکتبال تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که آخرین جنجال خانواده سلطنتی در خاک خانه آشکار شد. لیدی سوزان هاسی، مادرخوانده 83 ساله ویلیام و بانوی قدیمی خانواده، به دلیل اتهامات رفتار نژادپرستانه از وظایف سلطنتی خود استعفا داد و او بارها از نگوزی فولانی، کارمند خیریه سیاه پوست بریتانیایی پرسید: «واقعاً کجا آمده است. از» طی رویدادی در روز سه شنبه.

این اولین سفر سلطنتی نیست که برای شاهزاده ویلیام و کیت جنجال برانگیخته است. در ماه مارس، زمانی که تور آنها از مستعمرات سابق بریتانیا در دریای کارائیب باعث تظاهرات جمهوری‌خواهان شد، تیتر خبرها شدند. این زوج مجبور شدند اولین توقف خود را در بلیز به دلیل اعتراضات لغو کنند و با تظاهرات در جامائیکا و باهاما مواجه شدند – با بسیاری از درخواست غرامت و عذرخواهی از ولیعهد. هر سه کشور از آن زمان برنامه های خود را برای ارزیابی مجدد جایگاه خود در کشورهای مشترک المنافع اعلام کرده اند.

در میان جنجال‌ها، ویلیام همچنان بر جایزه Earthshot متمرکز بود – دلیل اصلی او برای حضور در ایالات متحده، او و کیت به شهردار بوستون، میشل وو، و سفیر ایالات متحده در استرالیا، کارولین کندی، در مراسمی پیش از اهدای جوایز پیوستند. ویلیام به شرکت کنندگان گفت: “ما هر دو مشتاقانه منتظریم تا چند روز آینده را در مورد روش های نوآورانه ای که مردم ماساچوست برای مقابله با تغییرات آب و هوایی صرف می کنند، صرف کنیم.”

این سفر برای ویلیام و کیت که آخرین بار در سال 2014 طی یک سفر سه روزه به شهر نیویورک از این کشور دیدن کردند، نشان دهنده بازگشت به ایالات متحده است. .

بیشتر بخوانید: تور پرنس ویلیام و کیت برای تامین امنیت سلطنت در دریای کارائیب بود. در عوض، سوالات جدیدی در مورد آینده خود مطرح می کند

اختلافات نژادی برای خانواده سلطنتی بریتانیا چه معنایی دارد؟

به گزارش بی‌بی‌سی، فولانی مکالمه کاملی را که با هاسی داشت، از جمله تلاش‌های مکرر برای دانستن اینکه او «واقعاً» از کجاست، با وجود یادآوری کارمند خیریه به او که بریتانیایی است، بازگو کرد. در مصاحبه بعدی با رادیو بی بی سی 4 امروز فولانی این برنامه را “نقض” و “بازجویی” توصیف کرد.

از زمان آغاز به کار خود در اکتبر 2022، Earthshot مبلغ 1 میلیون پوند (1.2 میلیون دلار) را به عنوان جایزه در پنج بخش زیست محیطی ارائه کرده است: حفاظت از طبیعت، هوای پاک، احیای اقیانوس ها، حذف زباله و تغییرات آب و هوایی. برندگان – که روز جمعه در تالار موسیقی MGM بوستون اعلام خواهند شد – و همه 15 فینالیست نیز برای گسترش پروژه های سبز خود کمک دریافت خواهند کرد.

خانواده سلطنتی همچنان در حال بهبودی پس از استعفای هری و مگان به عنوان اعضای خانواده سلطنتی در مارس 2020 هستند و پس از آن یک مصاحبه دو ساعته با اپرا وینفری در مارس 2021 انجام شد. این زوج مشخصاً به وینفری گفتند که خانواده سلطنتی «نگرانی‌ها و گفتگوهایی داشتند. در مورد رنگ پوست پسرشان آرچی قبل از به دنیا آمدن او در سال 2019. این باعث شد که شاهزاده ویلیام به اسکای نیوز اظهار نظر کند مبنی بر اینکه آنها “بسیار یک خانواده نژادپرست نیستند.”

فولانی به مجریان رادیو گفت: “من واقعا باید بپرسم که چگونه این اتفاق می تواند در فضایی رخ دهد که قرار است از زنان در برابر انواع خشونت محافظت کند.”

دیروز سخنگوی کاخ کنزینگتون در بیانیه‌ای که به تایم فرستاده شد، گفت که از شنیدن تجربه فولانی «واقعاً ناامید شده‌اند». آنها افزودند که “نژادپرستی در جامعه ما جایی ندارد” و درست است که هاسی به دلیل اظهارات “غیر قابل قبول” خود استعفا دهد.

ویلیام و کیت برای بازدید سه روزه قبل از مراسم جایزه Earthshot، مراسم جوایز زیست محیطی شاهزاده که روز جمعه برگزار می شود، وارد شهر شدند. همچنین این اولین سفر خارجی آنها پس از مرگ ملکه الیزابت دوم در ماه سپتامبر است که به آنها القاب جدید خود را به عنوان شاهزاده و پرنسس ولز اعطا کرد، پس از اینکه شاه چارلز سوم بر تاج و تخت نشست.

در زیر، آنچه باید در مورد سفر سلطنتی ویلیام و کیت به بوستون بدانید، و اینکه چرا اتهامات نژادپرستی در بازگشت به خانه ممکن است بر موفقیت سفر آنها سایه افکنده باشد.

چرا آمریکایی ها شاهزاده ویلیام و کیت را هو کردند؟

این رویداد به رهبری کامیلا، همسر ملکه، شاهد بود که حدود 300 مهمان به کاخ باکینگهام دعوت شدند تا از کمپین او علیه خشونت خانگی حمایت کنند. فولانی، یکی از شرکت‌کنندگان، ریاست Sistah Space را بر عهده دارد، تنها موسسه خیریه سوءاستفاده خانگی در بریتانیا که به طور خاص برای زنان و دختران دارای میراث آفریقایی و کارائیب است.