چرا شاهزاده هری در جلسه ای که چارلز در آن پادشاه اعلام می شود شرکت نمی کند؟

مرگ ملکه الیزابت دوم پروتکل هایی را به راه انداخته است که بیش از 70 سال است که دیده نشده است.

چارلز رئیس دولت بریتانیا و 14 کشور دیگر از جمله استرالیا، کانادا، نیوزیلند و پاپوآ گینه نو خواهد بود.

او با اشاره به زمانی که ملکه عناوین افتخاری شاهزاده هری را از او سلب کرد، اما به او و همسرش اجازه داد تا عنوان شاهزاده، دوک ساسکس و دوشس را حفظ کنند، گفت: “ممکن است او به دلایلی از زمین خارج شده باشد.” ساسکس به ترتیب.

او در 8 سپتامبر درگذشت و پسرش و وارث پادشاه جدید، پادشاه چارلز سوم شد. به گفته وب سایت رسمی سلطنتی، یکی از پروتکل های مورد نیاز برای نصب رسمی او به عنوان پادشاه جدید، شورای الحاق است، یا زمانی که مرگ ملکه الیزابت به طور رسمی اعلام شود و وارث او رسماً تاج و تخت را به دست گیرد.

شاهزاده هری در این مراسم شرکت نمی کند، اما بقیه اعضای خانواده ملکه به همراه تعدادی از سیاستمداران و مشاورانی که به ملکه خدمت می کردند، حضور دارند.

چرا شاهزاده هری در مراسم شرکت نمی کند؟

شورای الحاق اولین رویداد در یک دوره 10 روزه سوگواری دوگانه برای ملکه سابق و همچنین نصب پادشاه جدید است. این مراسم دو بخش دارد و تنها اعضای شورای خصوصی و “بعضی دیگر دعوت شده” مجاز به حضور در بخش اول هستند. بخش دوم اولین جلسه پادشاه جدید با شورا است و فقط برای اعضای شورا باز است.

این مقاله در ابتدا در سایت TODAY.com منتشر شده است



منبع

نام های قابل توجه در این لیست شامل شاهزاده ویلیام، که در سال 2017 به آن پیوست، و الیزابت تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا، که در سال 2014 زمانی که به عنوان وزیر امور خارجه در امور محیط زیست، غذا و امور روستایی منصوب شد، به آن پیوست. ملکه الیزابت در روز سه شنبه، درست دو روز قبل از مرگ او، در حال ملاقات با تراس عکس گرفته شد.

پاسخ کوتاه این است که شاهزاده هری عضو شورا نیست و مشخص نیست که آیا او تاکنون دعوت نامه ای دریافت کرده است یا خیر.

اعضای فعلی همه توسط ملکه الیزابت منصوب شدند. بیش از 700 عضو در این لیست وجود دارد.

به گفته وب سایت رسمی سلطنتی، شورای خصوصی متشکل از همه وزرای کابینه و تعدادی از وزرای خردسال است که به پادشاه مشاوره می دهند. این مناصب توسط پادشاه حاکم منصوب می شوند و عضویت در شورا با عنوان “حق شریف” همراه است.

هجلمگارد گفت که زیرمتن عدم شرکت شاهزاده هری در مراسم الحاق این کشور این است که او و همسرش در سال های اخیر از خانواده سلطنتی فاصله گرفته اند.

“شاهزاده هری، دوک ساسکس، و همسرش مگان مارکل، دوشس ساسکس، آنها بدیهی است که طی چند سال گذشته به دلایل مختلف از زندگی سلطنتی عقب نشینی کرده اند. به نظر می رسد آنها خودشان احساس می کنند که این کار را نکرده اند. هجلمگارد گفت: می‌خواهم بخشی از خانواده سلطنتی باشم. “منظورم این است که آنها هنوز القاب سلطنتی را دارند، اما ادعاهایی مبنی بر بدرفتاری با آنها توسط ساسکس ها وجود داشت. اتهامات نژادپرستی گاه به گاه مربوط به کودک ساسکس، آرچی، به هر حال اولین فرزند، و آنها به کالیفرنیا نقل مکان کرده اند… بنابراین این نوع کناره گیری از خانواده سلطنتی وجود دارد که بدیهی است در آن نقش دارد.”

کیم هجلمگارد، خبرنگار امور جهان در USA TODAY، در مصاحبه با TODAY گفت که ممکن است شاهزاده هری زمانی در این لیست بوده باشد، اما از آن زمان حذف شده است.