چرا دهکده ها به عنوان “پایتخت STD آمریکا” شایع شده است؟

این افسانه فراگیر از کجا شروع شد؟ و آیا هرگز از بین خواهد رفت؟

“بیشتر نگران تمساح ها هستم تا خرچنگ ها”

نرخ بیماری‌های مقاربتی باکتریایی – سوزاک، سیفلیس و کلامیدیا – در بین افراد 55 سال و بالاتر از سال 2006، سالی که تصور می‌شود افسانه درباره دهکده‌ها آغاز شده، اندکی در این شهرستان‌ها افزایش یافته است.

او گفت: «این واقعاً هیچ ربطی به نگرانی در مورد میزان بالای STD ندارد – این به رابطه جنسی افراد مسن مربوط می شود. «افراد مسن‌تر فقط افراد مسن‌تر هستند. و باید با آنها با احترام برخورد کرد، نه به عنوان یک کاریکاتور.»

فلوریدا بیماری های مقاربتی را بر اساس شهرستان محل سکونت ردیابی می کند. یکی از مقامات وزارت بهداشت ایالتی با استناد به نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، از تجزیه و تحلیل داده‌های آژانس در سطح دقیق‌تر، مانند مکان تعیین‌شده سرشماری مانند دهکده‌ها خودداری کرد.

کریستین وین، یک ساکن 50 ساله، گفت: “من فکر می کنم کمی حسادت از بیرون وجود دارد.” “اوه، شما نمی خواهید به آنجا بروید، بیماری های مقاربتی وجود دارد.” اینجا مدینه فاضله است. امن است و همه راضی هستند. فکر می‌کنم این موضوع به برخی از این شایعات دامن زد.»

وقتی برایان لافرتی فاش کرد که کجا خانه جدیدی خریده است، دوستان در شمال و آن سوی خلیج تامپا به خنده افتادند.

یان شوایتزر در این پست نوشت: «دکتر من در اوهایو، حتی وقتی از او پرسید که در فلوریدا کجا می‌گذرانیم، گفت: «اوه، دهکده‌ها – بالاترین میزان STD در کشور».

بسیاری از روستاییان موافق بودند و خاطرنشان کردند که هرگز این افسانه را از کسی که در جامعه زندگی می کند نشنیده اند.

با این حال، در مقایسه با فلوریدا به طور کلی، سه شهرستان حاوی دهکده ها به طور قابل توجهی نرخ پایین تری دارند.

لافرتی گفت: «بدون استثنا، هر فردی که به من گفته‌ام خانه‌ای در دهکده‌ها خریده‌ام، همین سؤال را پرسیده‌اند. “آیا این پایتخت STD ایالات متحده نیست؟”

دکتر ماریویچ ویلا، متخصص داخلی که یک کلینیک بهداشتی را در جامعه بازنشستگان اداره می کند، گفت که ساکنان دهکده ها البته از نظر جنسی فعال هستند.

داده‌های ایالتی نشان می‌دهد که شیوع بیماری‌های مقاربتی در میان افراد مسن در فلوریدا در شهرستان‌هایی با شهرهای بزرگ و جمعیت سیاه‌پوست و لاتین تبار بیشتر است، مانند شهرستان‌های هیلزبورو، میامی داد و بروارد. افراد رنگین‌پوست، LGBTQ و زنان به دلیل عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامتی که بیشتر بر گروه‌های حاشیه‌نشین تأثیر می‌گذارند، نرخ‌های نامتناسب بالایی از بیماری‌های مقاربتی را تجربه می‌کنند.

بلچمن، نویسنده Leisureville، مشکوک به پیری در این مورد نقش دارد.

او افزود: “من نمی گویم که آنها به داشتن رابطه جنسی فکر نمی کنند.” آنها این کار را انجام می دهند – خیلی – اما نه به حدی که بیماری های مقاربتی در چپ و راست و در همه جا وجود داشته باشد.

تیم روابط اجتماعی مورس و دهکده‌ها که از مصاحبه‌های رسانه‌ای متنفر بودند، به درخواست‌های متعدد برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اندرو بلچمن، نویسنده کتاب «Leisureville: Adventures in a World Without Children»، کتابی در سال 2009 درباره زندگی در دهکده‌ها که تقریباً در تمام پوشش‌های این شماره به آن اشاره شده است، گفت: «پاهایی داشت. “این غیرقابل مقاومت است – هیچ کس نمی خواهد به رابطه جنسی والدین خود فکر کند، اما آنها عاشق مقالات خبری در مورد افراد مسن که رابطه جنسی دارند. بیماری های مقاربتی افراد مسن بالاترین نرخ. این یک تیتر آسان است. هرگز از بین نخواهد رفت.»

آیا حقیقت دارد؟

لافرتی که 69 سال دارد و مجرد است، گفت: «احساس می‌کنم باید برای تک تک افرادی که می‌شناسم توجیه کنم که این مکان را برای تعقیب زنان نخریده‌ام. “من آن را خریدم زیرا می خواهم گلف بازی کنم.”

بر اساس مقاله Slate در سال 2013 که به پوشش این تبلوید اشاره می کند، «در نتیجه، جایی که دوست دارد خود را به عنوان «دوستانه ترین شهر زادگاه آمریکا» معرفی کند، افزایش زیادی در بیماری های مقاربتی داشته است. به دو پیوند اشاره کرد که دیگر فعال نیستند، از جمله داستان 2006.

دهکده ها با پوشش منطقه ای بزرگتر از منهتن، سه شهرستان فلوریدا را شامل می شود – سامپتر، ماریون و لیک.

شهرستان سامتر یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیماری‌های مقاربتی را در میان سالمندان در سال ۲۰۱۹ داشت – با حدود یک در ۱۰۰۰۰. این در مقایسه با 6 نفر از 10000 سالمند در سراسر ایالت است. ماریون و لیک روندهای مشابهی داشتند. همین الگوها برای تشخیص ویروس نقص ایمنی انسانی، که به عنوان HIV نیز شناخته می‌شود، در میان افراد مسن فلوریدا پدیدار شد.

اما نرخ بیماری های مقاربتی در همه جا نیز وجود دارد.

ویلا که تقریباً دو دهه در The Villages کار کرده است، گفت: «در واقعیت، من خیلی بیماری مقاربتی نمی بینم. در مقایسه با سایر تمرین‌کنندگان، باید. مردم فقط می خواهند این تصویر را ترسیم کنند که افراد مسن اینجا مانند جوانان نیواورلئان هستند.

دختر 30 ساله او در بوستون برای ابراز نگرانی تماس گرفت.

روی رولت نوشت: «مهم نیست حقیقت چیست. برخی از مردم عاشق شایعات درباره افراد مسن و جنسی هستند.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در حالی که بیماری‌های مقاربتی مانند سوزاک و سیفلیس در سراسر کشور در حال افزایش هستند، بسیاری از این شیوع نوپا در میان بزرگسالان در سنین نوجوانی و 20 سالگی است. نیمی از کل عفونت ها در افراد 15 تا 24 ساله است.

اما شاید هیچ افسانه ای فراگیرتر – یا ماندگارتر – به اندازه ایده نرخ بی رویه بیماری های مقاربتی نباشد.

دهکده ها، یک جامعه بزرگ بازنشستگان که دو سال پیش سریعترین رشد شهری در کشور بود، با فرهنگ عامه غریبه نیست. پناهگاه ارشد فلوریدا در مرکز فلوریدا برای چندین دهه شایعاتی را در مورد سوینگگرها و سکس عمومی منتشر کرده است.

بر اساس داده های سرشماری ایالات متحده، در دهکده ها، 86 درصد از سالمندان سفیدپوست هستند. و درصد سالمندانی که در فقر زندگی می کنند کمی کمتر از نرخ ملی است، که نشان می دهد بازنشستگان آن ممکن است دسترسی بهتری به مراقبت های بهداشتی نسبت به کل کشور داشته باشند.

“یک خط پانچ”

مرکز زنان دهکده ها دیگر باز نیست. و دکتر هرگز نامی برده نشد.

گاهی اوقات، آنها به داده های مربوط به افزایش نرخ عفونت های مقاربتی در میان سالمندان به عنوان مدرکی استناد می کردند که همین امر در دهکده ها صادق است.

از دهه 2000، قانون‌گذاران پول را برای سلامت جنسی تخصیص داده‌اند، اقدامی که کارشناسان اغلب آن را با کمک به افزایش در سراسر کشور می‌دانند. مطالعات نشان می دهد که وقتی موانع مراقبت های بهداشتی بالاست، نرخ بیماری های مقاربتی نیز بالا می رود.

اما لافرتی یک نظریه دارد.

در سال 2009، نیویورک پست، دهکده ها را “زمین صفر برای سالمندانی که به طور جدی در حال انجام آن هستند” نامید.

حتی همسر سابقش هم در این مورد از او پرسید.

شایعات در مورد چگونگی شروع شایعه STD زیاد است.

ساکنان اغلب این جوک را می شنوند. تحقیق تامپا بی تایمز در مورد گروه 38000 نفری فیس بوک، “دهان دهکده ها” فاش کننده بود.

مقاله حذف شده WFTV گزارش داد: «در حالی که آمار هنوز این روند را منعکس نمی کند، یکی از پزشکان مرکز زنان دهکده ها گفت، حتی در سال هایی که در میامی کار می کرد، او هرگز موارد زیادی را ندیده بود.

یک ناظر نظرات روی پست را در عرض چند روز غیرفعال کرد. بیش از 300 پاسخ دریافت کرده بود.

در سطح شهرستان به شهرستان، دهکده ها به طور مشابه بهتر از بسیاری از آنها عمل کردند.

عفونت‌های آمیزشی در سراسر کشور در پی همه‌گیری در حال افزایش است. اما آیا بزرگترین جامعه بازنشستگان جهان – در حدود 80 مایلی شمال شرقی تامپا – واقعاً کانونی برای این بیماری ها است؟

برخی می گویند یک پرستار ناراضی آن را به عنوان توهین پرتاب کرد. برخی دیگر معتقدند که با یک شوخی در یک ایستگاه رادیویی شروع شد. اما بیشتر آن را به یک خبر تلویزیونی در سال 2006 می گویند: «پزشکان در جامعه بازنشستگان شاهد افزایش بیماری های مقاربتی هستند».

اما شایعات به سرعت در جوامعی با ارزش ها و تاریخ های مشترک حرکت می کنند. الیزابت فینلی، سخنگوی ائتلاف ملی مدیران STD، گفت: در ایالات متحده، بیماری‌های مقاربتی وزن بسیار بدی دارند – علیرغم اینکه بسیار رایج و قابل درمان هستند – به دلیل انگ مداوم.

شان دانلی نوشت: «ما در اینجا بیشتر نگران تمساح‌ها هستیم تا خرچنگ‌ها.

او گفت: «این به گفته های دنیای تبلیغات قدیمی برمی گردد. “هر تبلیغاتی، تبلیغات خوبی است.”



منبع

برخی از ساکنان تعجب کردند که چرا مارک مورس، توسعه‌دهنده مالک The Villages برای تصحیح رکورد صحبت نکرده است.

فینلی می‌گوید: «یکی از ویژگی‌های فراگیر عفونت‌های مقاربتی این است که افراد آن‌ها را به یک خط پانچ تبدیل می‌کنند. “زیرا شرم بسیار زیادی با آنها مرتبط است.”

بسیاری از بیماران او برای بهبود زندگی جنسی خود به دنبال درمان تستوسترون هستند. همه آنها برای بیماری های مقاربتی آزمایش می شوند.

اسطوره گلوله برفی از آنجا سرازیر شد. در طول سال ها در همه جا از نیویورک پست تا دیلی میل ظاهر شد. اغلب، این داستان‌ها نشانه‌هایی را نشان می‌دادند که روستاییان در حال انجام رابطه جنسی یا قرار ملاقات معمولی بودند، و آنها را به عنوان شواهدی از انتقال شدید در جامعه بازنشستگی به کار می‌بردند.