چرا حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های کلیدی از برخی جمهوری‌خواهان دوری کرده است

تصویر کوچک روی جلد: Yahoo News; عکس‌ها: مری آلتافر/AP، ریک اسکتری/AP، بیل کلارک/CQ Roll Call از طریق Getty Images





منبع

جیم ورتز، رئیس حزب دموکرات در ایری کانتی، به یاهو نیوز گفت که از برخی از حامیان جمهوری خواه خواسته است در رویدادها به او مراجعه کنند و از او بپرسند که چگونه می توانند به شاپیرو کمک کنند. ایری یکی از مهمترین مناطق نوسانی ایالت است که ترامپ در سال 2016 برنده آن شد در حالی که برنده ایالت شد و جو بایدن در سال 2020 همین کار را انجام داد.

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، در ماه اوت با ماژوسکی کارزار انتخاباتی کرد و این تازه کار سیاسی در اوایل ماه جاری در گردهمایی ترامپ سخنرانی کرد. همه این حمایت ها علیرغم حضور ماژوسکی در راهپیمایی 6 ژانویه و ارتباط او با تئوری توطئه QAnon صورت گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کنار داگ ماستریانو، که پشت تریبون ایستاده است، ایستاده است.

طبق گزارش اخیر نیویورک تایمز، مسترز هفته گذشته در واشنگتن دی سی در یک رویداد با مک کانل بود که به کمک کنندگان بالقوه فشار می آورد و گفت: “ما به اندازه کلی به پول نیاز نداریم، فقط کافی است تا حقیقت را فاش کنیم.”

در پنسیلوانیا، پیشنهاد سناتور ایالت داگ ماستریانو برای فرمانداری با شکست مواجه شده است. در آریزونا، بلیک مسترز، نامزد سنا، بودجه برای تلاش او برای برکناری مارک کلی، دموکرات فعلی، کاهش یافته است. و در اوهایو، چالش جی آر ماژوسکی با باسابقه‌ترین زن در تاریخ مجلس نمایندگان، هفته گذشته پس از اینکه یک گروه ملی جمهوری‌خواه تبلیغات خود را برای او انجام داد، متوقف شد.

Majewski گفته است که گزارش AP نادرست است. در یک کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه، او گفت که استقرار او در افغانستان “طبقه بندی شده” بود، او عکس هایی از خود در افغانستان داشت ممکن است به اشتراک بگذارد و او در حال بررسی شکایت از AP ​​در مورد این داستان بود.

انجمن فرمانداران جمهوری خواه از ماستریانو حمایت مالی نکرده و در عوض بر سایر نژادها تمرکز کرده است. در رویدادی در ماه گذشته، داگ دوسی، فرماندار آریزونا – رئیس RGA – گفت که این گروه “هزینه های از دست رفته” را تامین نخواهد کرد.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و ماستریانو در تظاهرات در Wilkes-Barre. (مری آلتافر/AP)

گروه های جمهوری خواه در رقابت او برای شکست مارسی کپتور، نماینده دموکرات، نماینده منطقه نهم، که در امتداد مرز شمالی ایالت با دریاچه ایری قرار دارد، کاملاً پشت سر ماژوسکی بودند. کپتور در اوایل سال جاری با ترسیم مجدد نقشه اوهایو منطقه او را به میزان قابل توجهی جمهوری‌خواه‌تر کرد، به هدف اصلی جمهوری‌خواهان تبدیل شد.

دلالان قدرت حزب جمهوریخواه در این ایالت در تلاش بودند تا ماستریانو را متوقف کنند، زیرا احساس می کردند دیدگاه های او برای رأی دهندگان انتخابات عمومی در پنسیلوانیا، یک ایالت نوسان کلیدی، بسیار افراطی است. ماستریانو در تظاهرات 6 ژانویه 2021 در واشنگتن دی سی شرکت کرد و از کمیته تحقیق در مورد وقایع آن روز به دلیل تمایل به بازجویی از او شکایت کرده است. او همچنین گفته است که محدودیت‌های رأی‌گیری جدیدی را اعمال خواهد کرد و خواستار ممنوعیت کامل سقط جنین شده است.

همچنین این نگرانی وجود دارد که ماستریانو در صورت انتخاب شدن، تلاش خواهد کرد تا نتایج انتخابات پنسیلوانیا در سال 2024 را در صورت پیروزی یک نامزد دموکرات ریاست جمهوری در این ایالت، حذف کند.

بلیک مسترز، نامزد جمهوری خواه مجلس سنا، در راهپیمایی 22 ژوئیه در پرسکات، آریز (راس دی. فرانکلین/AP)

ماستریانو، سرهنگ سابق ارتش، در طول دوره مقدماتی به تبلیغات سنتی متکی نبود. در عوض، او با رای‌دهندگان جمهوری‌خواه پنسیلوانیا در شبکه‌های اجتماعی بازی کرد و با مخالفت با تلاش‌های ضد کووید-19 و حمایت از ادعاهای بی‌اساس ترامپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020، طرفدارانی را به دست آورد.

با این حال، پنجشنبه گذشته، چندین رسانه گزارش دادند که کمیته ملی جمهوری خواه کنگره یک خرید تبلیغاتی نزدیک به یک میلیون دلار را پس گرفته است. یک روز قبل، آسوشیتدپرس گزارش داد که ماژوسکی خدمت سربازی خود را نادرست معرفی کرده است. بر اساس سوابق نظامی، او عمدتاً در یک پایگاه نیروی هوایی در ژاپن مستقر بود، اما یک استقرار شش ماهه در هواپیماهای بارگیری قطر برای حمایت از تلاش های جنگی افغانستان در سال 2002 خدمت کرد.

جی آر ماژوسکی با یک کهنه کار در یک رویداد VFW دست می دهد.

کمپین ماستریانو به درخواست یاهو نیوز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

او گفت: «ادعاهای گمراه‌کننده او باید مورد توجه قرار گیرد، و این وظیفه اوست که صداقت و وضوح ارائه دهد – نه ادامه طفره رفتن و انحراف.» او هیچ مدرکی برای رد این گزارش ها ارائه نکرده است و مردم اوهایو باید حقیقت را بدانند.

نماینده مارسی کپتور با میکروفون صحبت می کند.

در جدیدترین پرونده ها، کلی 52 میلیون دلار در مقابل 4 میلیون دلار برای Masters جمع آوری کرده بود.

این برخلاف زبان مبارزات انتخاباتی اوست، جایی که او از خود به عنوان یک “کهنه سرباز رزمی” یاد می کند و زندگی نامه ای که توسط جمهوری خواهان ملی منتشر شده است و از او به عنوان بخشی از “اسکادران” یاد می کند. [that] یکی از اولین کسانی بود که پس از 11 سپتامبر در افغانستان حضور داشت. آسوشیتدپرس همچنین دریافت که ماژوسکی احتمالاً در تجربه حرفه‌ای خود اغراق کرده است و نتوانسته شواهدی برای اثبات ادعای خود مبنی بر اینکه او یک «مجری در صنعت انرژی هسته‌ای» است بیابد.

سناتور مارک کلی، D-Ariz.، در کنگره ایالات متحده در 27 ژوئیه. (تام ویلیامز/CQ Roll Call از طریق Getty Images)

جاش شاپیرو، نامزد دموکرات پنسیلوانیا برای فرمانداری، در مقر حزب دموکرات شهرستان فرانکلین در 17 سپتامبر در چمبرزبورگ. (مارک لوی/AP)

بلیک مسترز تا حد زیادی به لطف حمایت مالی میلیاردر پیتر تیل و حمایت ترامپ، در انتخابات مقدماتی پرجمعیت حزب جمهوری خواه پیروز شد. اما از ماه اوت، شکاف جمع آوری کمک مالی بین مسترز و حریفش، فضانورد دموکرات و فضانورد سابق مارک کلی، تنها افزایش یافته است.

سال گذشته مسترز گفت که حمایت از حقوق سقط جنین “شیطانی” شده است و این روش را به “فداکاری مذهبی” تشبیه کرد. با این حال، در میان کاهش نظرسنجی ها و اعداد جمع آوری کمک های مالی، مسترز ماه گذشته وب سایت خود را از زبان افراطی مربوط به حقوق باروری پاک کرد. سقط جنین همچنان یک مسئله کلیدی در آریزونا است، جایی که یک قاضی هفته گذشته حکم داد که تقریباً ممنوعیت کامل که به قانون 1864 بازمی‌گردد باید به جای خود بازگردد.

ورتز گفت: «این یک نشانه واقعی دردسر برای حزب جمهوری خواه است که آنها همچنان شخصیت هایی را معرفی می کنند که بخش قابل توجهی از حزب نمی توانند از آنها حمایت یا دفاع کنند. او گفت: «ما هیچ چیز را بدیهی نمی دانیم. هنوز تعداد زیادی از منکران انتخابات و شورش‌گرایان در قلب حزب جمهوری‌خواه وجود دارد، و ما نمی‌توانیم شور و شوق آنها را برای نامزدهای افراطی و اینکه چگونه ممکن است بر نتیجه این رقابت‌های میان‌دوره‌ای تأثیر بگذارد، نادیده بگیریم.»

کپتور بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت این ظاهر «اهالی اوهایو را با سؤالات بیشتری نسبت به پاسخ‌ها مواجه کرد».

دوسی در اظهاراتی که اخیرا توسط Axios گزارش شده است، افزود: “شما باید چیزی به ما نشان دهید، باید نشان دهید که می توانید اعداد را جابجا کنید و می توانید منابع را افزایش دهید.”

مسترز، یک سرمایه‌دار 36 ساله که سال‌ها با تیل همکاری نزدیکی داشته است، با نزدیک شدن به ترامپ، در انتخابات مقدماتی رقابت‌آمیز برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه پیروز شد. مسترز این تئوری توطئه را ترویج کرده است که دموکرات ها با “وارد کردن” مهاجران برای جایگزینی رای دهندگان بومی برای پیروزی در انتخابات نقشه می کشند. شورش 6 ژانویه را “عملیات پرچم دروغین” خواند و ادعا کرد که “یک سوم افراد خارج از ساختمان کنگره در 6 ژانویه ماموران واقعی FBI بودند که در حال معاشرت بودند”. صراحتاً “سیاه پوستان” را مسئول “مشکل خشونت با اسلحه” آمریکا دانسته است. و خصوصی سازی تامین اجتماعی را پیشنهاد کرده است.

نظرسنجی در اوایل این ماه نشان داد که کلی با برتری دو رقمی در Masters روبرو شده است، اما دو نظرسنجی اخیر نشان داد که این رقابت تنگ‌تر شده است. هم گزارش سیاسی غیر حزبی کوک و هم مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا به کلی برتری می دهند و نژاد را به عنوان “دموکرات لاغر” رتبه بندی می کنند. جسیکا تیلور، تحلیلگر کوک، در تصمیم خود برای انتقال رقابت از یک پرتاب به سمت کلی در هفته گذشته، نوشت که مسترز نمادی از نامزدهای “مشکلات و جمع آوری کمک های مالی کم خون” است.

اوهایو

جی آر ماژوسکی روی صحنه در یک تجمع ایستاده است.

هفته گذشته یکی از مشاوران کمپین ماستریانو از حامیان خواست تا RGA را تحت فشار قرار دهند تا در مسابقه شرکت کند. ماستریانو با حضور در جریان زنده فیس بوک، خاطرنشان کرد که “واقعاً از طرف سازمان های جمهوری خواه در سطح ملی حمایت زیادی نمی کند.” ماستریانو از صحبت با مطبوعات خودداری کرده است و تجمعات شنبه در پایتخت ایالت هریسبورگ به صورت پراکنده برگزار شد.

تیل و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، بر سر اینکه چه کسی باید برای حمایت از استادان در انتخابات عمومی درگیر باشد، دعوا کردند. در نتیجه، یک super-PAC همسو با مک کانل، هفته گذشته نزدیک به 10 میلیون دلار از تبلیغات رزرو شده در تلویزیون، رادیو و دیجیتال را لغو کرد. در همین حال، سوپر PAC Thiel تبلیغاتی را برای حمایت از Masters خریداری کرده است، اما خود Thiel تمایلی به خرج کردن بیشتر دارایی شخصی خود برای نامزد تازه کار ندارد.

مطمئناً، هر سه نامزد همچنان می توانند در ماه نوامبر برنده شوند. اما در حال حاضر آنها در حال مبارزه هستند و به نظر می رسد هموطنان جمهوری خواه آنها تمایلی به کمک ندارند.

پنسیلوانیا

داگ ماستریانو در مقابل یک ردیف از پرچم های آمریکا در یک تجمع ایستاده است.

سه جمهوری‌خواه در رقابت‌هایی که امسال باید برنده شوند، توسط جمهوری‌خواهان ملی کنار گذاشته شده‌اند و تنها یک ماه تا انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر باقی مانده است.

Majewski، سمت راست، در کباب ذرت سالانه VFW Post 2529 در Sandusky، اوهایو، در 20 اوت. (بیل کلارک/CQ Roll Call از طریق Getty Images)

کاندیدای جمهوریخواه کنگره جی آر ماژوسکی در یک گردهمایی تبلیغاتی در یانگستون، اوهایو، در 17 سپتامبر. (تام ای. پوشکار/AP)

کپتور همچنین تلاش کرد تا خود را از دموکرات‌های ملی در منطقه جدیدش جدا کند که اگر در سال 2020 بود، ترامپ با 3 امتیاز برنده می‌شد. او حتی در ماه اوت تبلیغی را منتشر کرد که در آن از رئیس جمهور بایدن به خاطر سیاست‌هایش درباره چین انتقاد کرد.

نظرسنجی‌های اخیر در مورد این مسابقه هم پراکنده و هم متنوع بوده است: در حالی که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که شاپیرو دو رقمی پیشتاز است، برخی دیگر ماستریانو را با چند امتیاز فاصله دارند.

آریزونا

بلیک مسترز با میکروفون صحبت می کند.

در حالی که ماستریانو اکثراً در امواج رادیویی غایب بوده است، شاپیرو شروع به پخش تبلیغات در انتقاد از مواضع ماستریانو قبل از اینکه ماستریانو حتی نامزدی GOP را به دست آورد، شروع کرد. شاپیرو این تاکتیک را در ماه می به یاهو نیوز توضیح داد و گفت که احساس می‌کند ظاهراً ماستریانو نامزدی را برنده خواهد شد و افزود: «ما فکر می‌کنیم که تضاد واضحی در این مسابقه وجود دارد و می‌خواهیم مطمئن شویم که در مقابل برجسته کردن این تفاوت‌ها هستیم. جهش در انتخابات عمومی.»

جاش شاپیرو یک تلفن همراه را در مقابل خود و یک زن گرفته تا یک پیام ویدیویی ضبط کند.

مسترز به ویژه در مورد سقط جنین سختگیر بوده و خواستار اصلاحیه شخصیت فدرال است که این روش را در سراسر کشور جرم انگاری می کند.

سناتور مارک کلی با خبرنگاران صحبت می کند.

نماینده مارسی کپتور، دی اوهایو، در کباب ذرت VFW. (بیل کلارک/CQ Roll Call از طریق گتی ایماژ)

رقابت فرمانداری قابل برنده بود. فرماندار دموکرات تام وولف که به دلیل محدودیت دوره مجددا نامزد نمی شود، محبوبیتی ندارد. اما جاش شاپیرو، دادستان کل ایالت، نامزد دموکرات‌ها که در مقابل ماستریانو قرار گرفت، قبلاً در دو رقابت سراسری پیروز شده است، از انتخابات مقدماتی فرمانداری که تنها نامزد آن بود آسیبی ندیده بیرون آمده است، و در جمع‌آوری کمک مالی موفق بوده است که به او برتری مالی بزرگی داده است.

مارسی کپتور: او برای جو بایدن کار نمی کند. او برای شما کار می کند،» در آگهی می گوید.

ماژوسکی گفت: «اجازه دهید واضح بگویم. هر کس القا کند که من در افغانستان خدمت نکرده ام، دروغ می گوید. من در ایالات متحده آمریکا، در چندین کشور در نقش‌های متعددی خدمت کردم، اما این برای رسانه‌های لیبرال که یک قطعه موفق با انگیزه سیاسی بر من نوشتند، اهمیتی نداشت.»

داگ ماستریانو، کاندیدای فرمانداری جمهوری‌خواه، در یک گردهمایی در ویلکس‌بار، پکن، در 3 سپتامبر. (مری آلتافر/AP)

داگ ماستریانو در انتخابات مقدماتی ماه می برای نامزدی فرمانداری جمهوری خواه به راحتی پیروز شد و بیش از 40 درصد آرا را در یک میدان شلوغ به دست آورد. این امر علیرغم تلاش ناموفق جمهوری خواهان میانه روتر برای ادغام حول یک نامزد جایگزین رخ داد که با حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین لحظه از ماستریانو تضعیف شد.