چاوز-دِرِمر، نماینده حزب جمهوری‌خواه، منطقه پنجم اورگان را تغییر می‌دهد

این ناحیه قبلاً برای هفت دوره در اختیار کرت شریدر، نماینده دموکرات میانه‌رو بود و مورد هدف حزب جمهوری‌خواه قرار گرفت، که پس از شکست طولانی‌مدت رئیس‌جمهور کنونی توسط نامزد مترقی جیمی مک‌لئود اسکینر، منطقه پنجم را آسیب‌پذیر می‌دانست.

پورتلند، اور (AP) – لوری چاوز-دِرِمر، جمهوری‌خواه، کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده در ناحیه پنجم کنگره اورگان را به دست آورد و در رقابتی سخت که میلیون‌ها پول خارجی را به ایالت کشاند، منطقه را برای حزب جمهوری‌خواه تغییر داد.

چاوز-دِرِمر، صاحب کسب‌وکار کوچک و شهردار سابق حومه پورتلند درهی هپی، کمپین خود را بر اساس نگرانی‌های مربوط به بی خانمانی و افزایش جرم و جنایت در پورتلند، که همسایه برخی از جوامع حومه‌ای این ناحیه است، ایجاد کرد.

پیروزی چاوز-دِرِمر، او را به اولین نماینده لاتین کنگره از اورگان تبدیل می‌کند. آن مسابقه برای فراخوان خیلی زود بود.

در جاهای دیگر در رقابت‌های مجلس نمایندگان ایالات متحده در اورگان، دموکرات‌ها کنترل حوزه‌های 1، 3 و 4 را حفظ کردند و حزب جمهوری‌خواه دومین ناحیه گسترده را که تقریباً دو سوم ایالت را در بر می‌گیرد، حفظ کرد.



منبع

PAC فوق العاده مرتبط با جمهوری خواهان مجلس، صندوق رهبری کنگره، بیش از 2.7 میلیون دلار را برای تبلیغات در این منطقه هزینه کرد که از حومه جنوبی پورتلند تا شهر بیابانی مرتفع بند امتداد دارد.

مک‌لئود-اسکینر، وکیل دادگستری و هماهنگ‌کننده فوریت‌های منطقه‌ای، قبلاً در سال 2018 برای ناحیه سوم کنگره اورگان ناموفق بود. او به دنبال برجسته کردن موضع تغییردهنده چاوز-دِرمر در مورد سقط جنین بود و او را به عنوان یک نامزد راست افراطی که بیش از حد محافظه‌کار منطقه بود معرفی کرد.

شماره پنجم پس از سرشماری 2020 ایالات متحده به طور قابل توجهی دوباره ترسیم شد تا بخش‌هایی از محافظه‌کارتر مرکز اورگان را شامل شود و در این انتخابات کمی رنگ آبی کمتری داشت. دموکرات ها هنوز در ثبت نام رای دهندگان برتری اندکی دارند، اما هر دو کمپین بر روی تقریباً یک سوم رای دهندگان غیروابسته در منطقه تمرکز داشتند.