«چالش کیا» TikTok با استفاده از کابل‌های USB برای سرقت خودروها افزایش می‌یابد

این حوادث در چندین نوبت در سراسر کشور به خطرناک تبدیل شده است و مظنونان و عابران به دلیل رانندگی ناایمن و تصادفات مرتبط با سرقت به شدت مجروح یا کشته شده اند.

پلیس در ویسکانسین، اوهایو و تگزاس نرخ بالاتری از سرقت کیاس و هیوندای را از زمان شروع این روند گزارش کرده است.

یک خودرو پس از سرقت توسط مردی که در روز پنجشنبه، 12 مارس 2020، اقدام به سرقت از اتحادیه اعتباری شهر و کشور در پورتلند جنوبی کرد، واژگون شد و از تیر برق در خیابان اصلی در پورتلند جنوبی خارج شد.Gregory Rec/Portland Press Herald از طریق گتی ایماژ

  • Carbuzz گزارش داد که در میلواکی، ویسکانسین، جایی که به نظر می رسد این روند آغاز شده است، سرقت مدل های هیوندای و کیا 66 درصد از سرقت های خودرو را تشکیل می دهد که در مقایسه با سال گذشته 2500 درصد رشد داشته است.

    کیا و هیوندای در بیانیه‌های ارسال شده به USA TODAY خاطرنشان کردند که از سرقت‌ها آگاه هستند و همه خودروهای آنها از استانداردهای ایمنی خودروهای موتوری فدرال مطابقت دارند یا از آنها فراتر می‌روند.

    به طور مشابه، کیاس و هیوندای در آرلینگتون، تگزاس، و سینسیناتی، اوهایو هدف قرار گرفته اند. مدل های کیا از سال 2011 تا 2012 و مدل های هیوندای از سال 2015 تا 2021 به دلیل “آسیب پذیری” هدف قرار گرفته اند که به آنها اجازه می دهد پس از شکسته شدن ستون فرمان راه اندازی شوند. کودی لنس، که در مورد سرقت خودرو برای اداره پلیس سن پترزبورگ تحقیق می کند، به تامپا بی تایمز گفت.

    نمایندگان کیا و هیوندای بلافاصله به درخواست های اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع

اداره پلیس در سنت پترزبرگ، فلوریدا نیز گفت این “روند غیرعادی” را در مورد سرقت خودروهای مرتبط با پست های رسانه های اجتماعی مشاهده می کند.

اداره پلیس: «از 11 ژوئیه، 23 خودرو از 56 خودروی سرقتی، کیا/هیوندای مدل 2021 و بالاتر بوده است که برای راه اندازی از کلید استفاده می کند. در توییتر منتشر شد. “هر کسی که KIA/Hyundai دارد که از کلید استفاده می کند، لطفاً #قفل کنید.”

سارقان خودرو به نام «کیا بویز» در شبکه های اجتماعی آموزش هایی از نحوه سرقت ماشین ها و فیلم های شادی سواری منتشر می کنند.

  • ماشین پس از دزدیدن توسط مردی که قصد سرقت از شهر را داشت واژگون شد و یک تیر برق در خیابان اصلی در پورتلند جنوبی را بیرون آورد.  اتحادیه اعتباری کشور در پورتلند جنوبی در روز پنجشنبه، 12 مارس 2020.

    ویدیوهای ویروسی «چالش کیا» منتشر شده در TikTok و YouTube منجر به افزایش سرقت خودرو در سراسر کشور شده است زیرا ویدیوهای آموزشی مراحل نحوه سرقت خودرو را تنها با استفاده از سیم شارژ USB به اشتراک می‌گذارند.

    این ویدئوها که توسط حساب‌هایی از جمله 414HypeHouse به صورت آنلاین منتشر شده است، نشان می‌دهد که سارقان خودروهای بدون قفل کیا و هیوندای را هدف قرار می‌دهند، پوشش زیر ستون را در نزدیکی فرمان برمی‌دارند و از کابل USB برای راه‌اندازی خودروهای سرقتی استفاده می‌کنند. برخی از ویدئوها دزدان – به نام “کیا بویز” – را نشان می دهد که در اتومبیل های دزدیده شده سوار شده و تصادف می کنند یا آنها را رها می کنند.

    چالش TikTok با افزایش استفاده از شارژرهای USB برای سرقت خودروهای کیا و هیوندای مرتبط است.