پیلین از بیگیچ می خواهد که پیشنهاد مجلس را کنار بگذارد. بیگیچ کاهش می یابد

جاش ویلسون، سخنگوی کمپین پلتولا، گفت که پلتولا در 13 سپتامبر سوگند یاد خواهد کرد.

از میان رای دهندگان بیگیچ که نامزد دوم را به خود اختصاص دادند، 36 درصد پلتولا و حدود 64 درصد پیلین را انتخاب کردند.

رأی دهندگان در سال 2020 تغییراتی را در روند انتخابات آلاسکا تصویب کردند، انتخابات مقدماتی حزب را به نفع انتخابات مقدماتی آزاد که در آن چهار رأی دهنده برتر، صرف نظر از وابستگی حزبی، به انتخابات عمومی راه می یابند، و رأی گیری رتبه بندی شده برای انتخابات عمومی را لغو کردند. انتخابات ویژه مجلس نمایندگان اولین انتخابات رتبه بندی شده بر اساس این نظام بود.

پیلین گفت که انصراف او «معنی ندارد». اگر بیگیچ عقب نشینی نکند، “آنگاه می توانید ما را ببینید که نه فقط در حال صحبت کردن، بلکه قدم زدن در مسیری که هنوز شروع به مبارزه نکرده ایم.”

او روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «رأی‌گیری انتخابی رتبه‌بندی نشان داد که پیلین به سادگی از حمایت کافی از آلاسکا برای پیروزی در انتخابات برخوردار نیست و عملکرد او در ویژه به عنوان یک فرماندار سابق و نامزد معاون ریاست‌جمهوری شرم‌آور بود».

کنفرانس خبری پیلین در خانه کنار دریاچه او در واسیلا دوشنبه در نقاطی به دلیل سر و صدای هواپیماهای شناور در حال عبور قطع شد.

بیگیچ هفته گذشته توانایی پیلین برای پیروزی در انتخابات را زیر سوال برد و از او خواست که از شرکت در انتخابات انصراف دهد.

او دوباره از تصمیم خود مبنی بر استعفا از سمت فرمانداری در ژوئیه 2009 دفاع کرد، تصمیمی که در 3 ژوئیه همان سال اعلام کرد. او روز دوشنبه گفت که فرماندار بودن شغلی است که او می‌خواهد داشته باشد، اما استعفا “کار درستی” است. او تا حدی به شکایات اخلاقی اشاره کرد که به گفته او بیهوده بوده و باعث حواس پرتی شده است.

واسلا، آلاسکا (AP) – سارا پیلین، نامزد مجلس نمایندگان آمریکا در آلاسکا، از نیک بیگیچ همکار جمهوری خواه خواست تا از رقابت در روز دوشنبه کناره گیری کند و در یک کنفرانس خبری در همان مکانی برگزار کرد که بیش از یک دهه پیش در تعطیلات آخر هفته او اعلام کرد قصد دارد استعفا دهد. به عنوان فرماندار آلاسکا

___

او به خبرنگاران گفت: «او مدام من را ترک‌کن خطاب می‌کند،» و بعداً افزود: «و اکنون من را می‌خواهد، کسی که به وضوح تنها محافظه‌کار واقعی در این مسابقه است که می‌تواند برنده شود، او می‌خواهد من استعفا بدهم! حالا این شوخی واقعی است. ببخشید نیک من هرگز عقب نشینی نمی کنم، دوباره بارگذاری می کنم.»

پلتولا، پیلین و بیگیچ نیز از انتخابات مقدماتی آگوست تا انتخابات عمومی نوامبر پیش رفتند و برنده آن رقابت برای یک دوره دو ساله خدمت کرد. پس از اینکه تارا سوینی جمهوری‌خواه، کریس بای، نفر چهارم در انتخابات مقدماتی، به آنها پیوست.

دوشنبه آخرین مهلت انصراف نامزدها از انتخابات سراسری نوامبر بود. بیگیچ که در طول مبارزات انتخاباتی از پیلین انتقاد می کرد و به دنبال آن بود که او را به عنوان یک انصراف دهنده انتخاب کند و انگیزه های او را زیر سوال برد، روز دوشنبه گفت که کمپین او “مطمئن است که ما در یک مسیر مثبت برای پیروزی در نوامبر هستیم.”

پیلین، نامزد معاونت ریاست جمهوری 2008 جمهوری خواه، و بیگیچ در انتخابات ویژه انتخابی در 16 اوت شکست خوردند تا باقیمانده دوره ریاست جمهوری خواه دون یانگ، نماینده فقید جمهوری خواه را به مری پلتولا، دموکرات، ادامه دهند. نتایج روز چهارشنبه جدول بندی شد و روز جمعه تایید شد. پلتولا در رای‌های انتخاب اول پیشتاز شد و به دور جدول‌بندی رفت و پس از آن پیلین و سپس بیگیچ قرار گرفتند. بیگیچ ابتدا نامزد حذف شد.

Bohrer از جونو، آلاسکا گزارش داد.



منبع