پیلین از بیگیچ می خواهد که پس از پیروزی دموکرات ها در انتخابات ویژه از رقابت خارج شود

پیلین در یک کنفرانس مطبوعاتی در واسیلا گفت: “زمان آن فرا رسیده است که حزب جمهوریخواه متحد شود، ما باید پشت نامزدی من متحد شویم و از امروز با کناره گیری نیک بیگیچ از این رقابت شروع کنیم.” او گفت که حریفش “باید کمی غرور را ببلعد” و در حمایت از او به مسیر مبارزات انتخاباتی رسید.

پیلین روز دوشنبه گفت که “تقسیم آرای جمهوریخواهان” تنها دلیلی است که یک دموکرات از آلاسکا برای اولین بار در 50 سال گذشته به کنگره می رود.

سارا پیلین، نامزد جمهوری خواه آلاسکا در مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه، 5 سپتامبر 2022، یک کنفرانس خبری در واسیلا، آلاسکا برگزار می کند و در آن از نیک بیگیچ، همکار جمهوری خواه خود خواست از رقابت خارج شود.  / اعتبار: مارک تیسن / AP

سارا پیلین، نامزد جمهوری خواه آلاسکا در مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه، 5 سپتامبر 2022، یک کنفرانس خبری در واسیلا، آلاسکا برگزار می کند و در آن از نیک بیگیچ، همکار جمهوری خواه خود خواست از رقابت خارج شود. / اعتبار: مارک تیسن / AP

لیز تراس جانشین بوریس جانسون در سمت نخست وزیری بریتانیا شد

به گفته مقامات انتخاباتی در آلاسکا، 15445 نفر از رای دهندگان بیگیچ پلتولا را به عنوان گزینه دوم و 27042 نفر از رای دهندگان پیلین را به عنوان گزینه دوم خود انتخاب کردند. با وجود این آرا، آمار نهایی پلتولا را با 91206 رای در مقابل 85987 رای پیلین نشان داد.

روز دوشنبه، پیلین بیگیچ را “بازنده” خواند و گفت: “هیچ معنایی ندارد” که او از رقابت خارج شود زیرا در انتخابات ویژه پیش از او به پایان رسید. او گفت اگر بیگیچ در مسابقه باقی بماند، “می‌توانی ما را ببینی که نه فقط صحبت می‌کنیم، بلکه قدم می‌زنیم که هنوز مبارزه را شروع نکرده‌ایم.”

بیگیچ در بیانیه ای گفت: ما مطمئن هستیم که در مسیر مثبتی برای پیروزی در ماه نوامبر قرار داریم.

هر سه نامزد مجدداً در ماه نوامبر برای یک دوره کامل دو ساله در رای گیری هستند. سیستم اولیه آلاسکا به چهار رای دهنده برتر اجازه می دهد تا در برگه رای حضور داشته باشند، بنابراین کریس بای مستقل نیز در برگه رای نوامبر حضور خواهد داشت.

پس از آنکه یک دموکرات در انتخابات ویژه هفته گذشته پیروز شد تا برای کرسی اصلی کنگره آلاسکا به پایان برسد، سارا پیلین فرماندار سابق روز دوشنبه از نیک بیگیچ همکار جمهوری خواه خود خواست از رقابت انتخاباتی کنگره در ماه نوامبر کناره گیری کند تا حزب جمهوری خواه بتواند پشت یک نامزد واحد متحد شود.

گارد ساحلی جستجو را پس از سقوط هواپیما در Puget Sound به حالت تعلیق درآورد



منبع

پیلین و بیگیچ ماه هاست که به هم حمله می کنند. با ماندن هر دو در رقابت انتخابات نوامبر، احتمال افزایش حملات وجود دارد.

بیگیچ گفت: “رای گیری انتخابی رتبه بندی شده نشان داد که پیلین به سادگی از حمایت کافی از آلاسکا برای پیروزی در انتخابات برخوردار نیست و عملکرد او در انتخابات ویژه به عنوان یک فرماندار سابق و نامزد معاون ریاست جمهوری شرم آور بود.”

دوشنبه آخرین مهلت انصراف نامزدها از انتخابات عمومی نوامبر بود.

شمارش اولیه انتخابات ویژه 16 اوت باعث شد پلتولا با نزدیک به 40 درصد آرا پیشتاز میدان باشد. پیلین با 30.9 درصد در رتبه دوم و نیک بیگیچ تاجر جمهوری خواه با 26.2 درصد در رتبه سوم قرار گرفتند.

پیلین و بیگیچ باختند مری پلتولا، دموکرات در انتخابات ویژه مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته برای پر کردن باقیمانده دوره ریاست جمهوری دان یانگ، نماینده کنگره، که در ماه مارس درگذشت. پلتولا به عنوان برنده انتخابات ویژه پس از فرآیند حذف در سیستم رای گیری انتخابی جدید آلاسکا اعلام شد که او را از آستانه 50 درصدی که برای تضمین پیروزی لازم بود فراتر برد.

این اولین مبارزات انتخاباتی پیلین از زمان کناره گیری وی از سمت فرمانداری آلاسکا در سال 2009 است. او توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که در ماه ژوئیه برای حمایت از او گردهمایی در آلاسکا برگزار کرد، مورد حمایت قرار گرفت.

آرون ناوارو در این گزارش مشارکت داشت.

در 31 اوت، بخش انتخابات آلاسکا نتایج نهایی را طی یک پخش زنده عمومی جدول بندی کرد. پس از توزیع مجدد آرای بیگیچ بین کاندیدای انتخاب دوم رای دهندگان، پلتوآ با 51.47 درصد حمایت پیروز شد.

مادر فارغ التحصیلی دخترش را با بیلبورد جشن می گیرد

بیگیچ روز دوشنبه در پاسخ گفت که در سراسر آلاسکا سفر خواهد کرد و به رای دهندگان خواهد گفت که این انتخابات انتخابی بین او و پلتولا است.