پیشنهاد کلینیک شناور سقط جنین در خلیج فارس برای دور زدن ممنوعیت ها

مونتگومری، آلا (AP) – یک پزشک کالیفرنیایی یک کلینیک سقط جنین شناور در خلیج مکزیک را به عنوان راهی برای حفظ دسترسی مردم در ایالت های جنوبی که ممنوعیت سقط جنین در آن ها تصویب شده است، پیشنهاد می کند.

ممنوعیت سقط جنین در آلاباما، می سی سی پی، لوئیزیانا و تگزاس اجرایی شده است. یک قانون فلوریدا، که پس از یک رفت و برگشت قانونی لازم الاجرا است، سقط جنین را بعد از 15 هفته ممنوع می کند، به استثنای مواردی که این عمل برای نجات جان انسان، جلوگیری از آسیب جدی یا اگر جنین دارای یک ناهنجاری کشنده باشد، ضروری باشد.

اوتری گفت که این ایده فقط در مرحله جمع آوری کمک مالی از طریق سازمان غیرانتفاعی “PROWESS” – مخفف “حفاظت از حقوق باروری زنان در معرض خطر توسط قوانین دولتی” است.

او گفت: «این دسترسی نزدیک‌تر و سریع‌تر برای برخی افراد است، به‌ویژه برای افراد شاغل که در جنوبی‌ترین بخش این ایالت‌ها زندگی می‌کنند.

دکتر مگ اوتری، متخصص زنان و زایمان و پروفسور دانشگاه، گفت: ایده این است که یک کلینیک در یک کشتی در آب های فدرال و خارج از دسترس قوانین ایالتی فراهم شود که سقط جنین های جراحی سه ماهه اول، پیشگیری از بارداری و سایر مراقبت ها را ارائه دهد. دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو

اوتری گفت که تیم حقوقی آنها بر این باور است که بخش‌هایی از آب فدرال وجود دارد که ارائه‌دهندگان دارای مجوز می‌توانند به طور ایمن و قانونی سقط جنین خارج از دسترس قوانین ایالتی را انجام دهند. او گفت که برای زنان در ایالت های جنوبی که سقط جنین ممنوع است، رفتن به ساحل و سوار شدن بر قایق ممکن است نزدیک تر و آسان تر از سفر به ایالتی باشد که سقط جنین قانونی باقی بماند.

اوتری گفت که آنها هنوز در تلاش هستند تا بسیاری از جزئیات را بررسی کنند، مانند اینکه قایق کجا به آب می‌نشیند و زنان چگونه به کشتی می‌رسند.



منبع

در کشور ما به حقوق باروری تجاوز شده است و من همیشه مدافع سلامت باروری و انتخاب هستم. ما باید گزینه‌هایی ایجاد کنیم و متفکر و خلاق باشیم تا به مردم در ایالت‌های محدودکننده کمک کنیم تا مراقبت‌های بهداشتی را که شایسته آن هستند دریافت کنند.» او به آسوشیتدپرس گفت.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده موضوع سقط جنین را به ایالت ها بازگرداند، دسترسی به سقط جنین در جنوب ایالات متحده به سرعت محدود شده است.