پیشرفت واکسن می تواند سرانجام کووید را به زانو درآورد

جب جدید همچنین می تواند ناامن، غیرعملی برای تولید یا بسیار گران قیمت برای توزیع گسترده باشد. بارتون هاینز، ایمونولوژیست دانشگاه دوک، به Daily Beast گفت که او در سال گذشته به طرح‌های واکسن مارپیچ ستون فقرات نگاه کرد و به این نتیجه رسید که این واکسن‌ها برای سرمایه‌گذاری بزرگ بسیار پرهزینه هستند. او گفت مشکل اصلی این است که آنتی‌بادی‌های مارپیچ ستون فقرات از سلول‌های B والدین خود قوی‌تر و «سخت‌تر» هستند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

و در حالی که پادتن های مارپیچ ستون فقرات به نظر می رسد به طور گسترده موثر، مشخص نیست که چگونه آنها در برابر آنتی بادی هایی که خاص تر هستند، مقابله می کنند. به عبارت دیگر، یک jab-helix spine-helix ممکن است در برابر یک سری ویروس های مختلف اما مرتبط کار کند، اما در برابر هر یک از ویروس ها کمتر از یک jab که به طور خاص برای آن ویروس طراحی شده است، کار می کند. تان درباره آنتی‌بادی‌های مارپیچ ستون فقرات گفت: «آزمایش‌های بیشتری باید انجام شود تا ارزیابی شود که آیا آنها به اندازه کافی در انسان محافظت می‌کنند یا خیر».

محققان NIH برای آزمایش فرضیه خود، آنتی‌بادی‌هایی را از 19 بیمار مبتلا به کووید در حال بهبودی استخراج کردند و آن‌ها را روی نمونه‌هایی از پنج ویروس کرونای مختلف از جمله SARS-CoV-2، SARS-CoV-1 و MERS آزمایش کردند. از بین 55 آنتی بادی مختلف، اکثر آنها در قسمت هایی از ویروس که تمایل زیادی به جهش دارند، صفر شده اند. فقط 11 مارپیچ ستون فقرات را هدف قرار دادند.

تیم NIH یافته های خود را در یک مطالعه بررسی شده که در مجله منتشر شد گزارش کرد میزبان سلولی و میکروب اوایل این ماه

قبل از اینکه واکسن مارپیچ ستون فقرات ممکن است در داروخانه گوشه در دسترس باشد، کارهای زیادی باید انجام شود. و چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند این کار را از مسیر خارج کند. مطالعات اضافی ممکن است با نتایج تیم NIH تناقض داشته باشد. طراحی جدید واکسن ممکن است به خوبی روی همسترها روی مردم کار نکند.

هرچه صنعت داروسازی برای تولید واکسن سخت‌تر کار کند، و هر چه واکسن بیشتری باید در یک دوز بسته‌بندی شود تا قدرت کمتری جبران شود، واکسن برای تولید انبوه مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty

اما آن 11 موردی که بعد از مارپیچ ستون فقرات رفتند، به طور متوسط ​​روی چهار مورد از کروناویروس ها بهتر عمل کردند. (ویروس پنجم، HCoV-NL63، تمام آنتی‌بادی‌ها را کنار زد.) تیم NIH بهترین آنتی‌بادی مارپیچ ستون فقرات، COV89-22 را جدا کرد، و همچنین آن را روی همسترهای آلوده به جدیدترین زیرشاخه‌های نوع Omicron کووید آزمایش کرد. این تیم دریافتند: «همسترهای تحت درمان با COV89-22 نمره آسیب شناسی کاهش یافته را نشان دادند.

آزمایش چند آنتی بادی روی همستر یک چیز است. توسعه، اجرای آزمایش‌ها و دریافت تأییدیه برای یک کلاس کاملاً جدید از واکسن دیگری است. جیمز لالر، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، به Daily Beast گفت: «این واقعاً سخت است و بسیاری از چیزهایی که به عنوان ایده‌های خوب شروع می‌شوند به دلایلی شکست می‌خورند».

اکنون محققان مؤسسه ملی سلامت در مریلند فکر می‌کنند که رویکرد جدیدی برای طراحی واکسن پیدا کرده‌اند که می‌تواند آنها را به سمت تزریق طولانی‌مدت سوق دهد. به عنوان یک امتیاز، ممکن است روی سایر کروناویروس‌ها نیز کار کند، نه فقط ویروس SARS-CoV-2 که باعث کووید می‌شود.

هنوز شامپاین را نشکنید. تیم NIH هشدار داد: «اگرچه این داده‌ها برای طراحی واکسن مفید هستند، ما آزمایش‌های واکسیناسیونی را در این مطالعه انجام نداده‌ایم و بنابراین نمی‌توانیم نتیجه‌گیری قطعی در مورد اثربخشی واکسن‌های مبتنی بر مارپیچ ساقه بگیریم».

راه اثبات شده برای شکست انواع هیولاهای کووید در ایالات متحده کار نخواهد کرد

خرابکاری عظیمی که می‌تواند به کووید اجازه دهد واکسن‌های ما را دور بزند

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

جاشوا تان، دانشمند ارشد تیم NIH به Daily Beast گفت که این به دانشمندان امیدوار می‌شود که آنتی‌بادی که این منطقه را هدف قرار می‌دهد بادوام‌تر و به طور کلی مؤثرتر باشد.

بسیاری از واکسن های فعلی پروتئین اسپایک را هدف قرار می دهند. اما هیچ یک از آنها به طور خاص مارپیچ ستون فقرات را هدف قرار نمی دهند. و با این حال، دلایل خوبی برای تمرکز روی آن قسمت از پاتوژن وجود دارد. در حالی که بسیاری از مناطق پروتئین سنبله با جهش ویروس تمایل زیادی به تغییر دارند، مارپیچ ستون فقرات نمی کند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

کلید طراحی واکسن بالقوه NIH بخشی از ویروس به نام “مارپیچ ستون فقرات” است. این یک ساختار سیم پیچی شکل در داخل پروتئین سنبله است، بخشی از ویروس که به آن کمک می کند تا سلول های ما را بگیرد و آنها را آلوده کند.

کووید برای یک نفر به جایی نمی رسد. و با هر جهش، این خطر برای واکسن های فعلی غیرقابل تشخیص است. آنچه ما نیاز داریم، واکسنی است که ضد جهش باشد.

نتایج امیدوارکننده است. «این یافته‌ها دسته‌ای از آنتی‌بادی‌ها را شناسایی می‌کنند که به طور گسترده خنثی می‌شوند [coronaviruses] با هدف قرار دادن مارپیچ ساقه، محققان نوشتند.

واکسن‌هایی که هدف قرار می‌گیرند و می‌پیوندند، می‌گویند، اگر ویروس در آن ناحیه تکامل یابد، ممکن است ناحیه دامنه متصل به گیرنده پروتئین اسپایک کارایی خود را از دست بدهد. نکته مهم در مورد مارپیچ ستون فقرات، از دیدگاه ایمونولوژی، این است که جهش نمی‌یابد. حداقل، جهش نکرده است هنوز، سه سال پس از همه گیری کووید.

با توجه به اینکه انواع جدید و زیرمجموعه‌های کووید سریع‌تر و سریع‌تر تکامل می‌یابند و هر کدام اثربخشی واکسن‌های پیشرو را از بین می‌برند، تلاش برای یافتن نوع جدیدی از واکسن‌ها در جریان است – واکسنی که بر روی انواع کنونی و آتی ویروس کرونا به خوبی کار می‌کند.

بنابراین واکسنی که به مارپیچ ستون فقرات در SARS-CoV-2 متصل می شود باید برای مدت طولانی باقی بماند. و همچنین باید روی همه ویروس‌های کرونای دیگری که شامل مارپیچ ستون فقرات نیز می‌شوند کار کند – و ده‌ها مورد از آن‌ها وجود دارد، از جمله چندین مورد مانند SARS-CoV-1 و MERS که قبلاً از جمعیت حیوانات جهش کرده‌اند و باعث شیوع در افراد شده‌اند.

تصویرسازی عکس توسط ارین اوفلین/The Daily Beast/Getty

شاید یک ضربه مارپیچ ستون فقرات در آینده ما باشد. یا شاید هم نه. در هر صورت، این دلگرم کننده است که دانشمندان در حال پیشرفت تدریجی به سمت یک واکسن جهانی تر کرونا هستند. یکی که می تواند سال ها روی طیف وسیعی از ویروس های مرتبط کار کند.