پیشاهنگان بومی آلاسکا 67 سال پس از نجات خدمه نیروی دریایی مراسم جشن گرفتند

Boolowon و دو مرد دیگر از اولین قایق برای دریافت لوازم پزشکی، برانکارد و کمک بیشتر به Gambell رفتند. قایق دیگری وارد شد و نگهبانان در نهایت مردان را برای معالجه توسط یک پرستار محلی در کلینیک و کلیسا به روستا بردند تا اینکه حدود 12 ساعت بعد یک هواپیمای ترابری رسید تا آنها را به آنکوریج برساند. هفت تن از مجروحان بعداً برای بهبودی به کالیفرنیا منتقل شدند.

Boolowon با Iknokinok، Walunga و دیگران در اولین قایق بود که به محل سقوط رسید، جایی که مردان را پیدا کردند.

وردی بوون، مدیر دفتر امور کهنه سربازان ایالتی، گفت: «خانواده‌ها احساس می‌کردند که اعضا باید جایزه‌ای بهتر از تقدیرنامه دریافت می‌کردند. او گفت: «بهترین چیزی که می‌توانستیم متناسب با این شاهکار شجاعت پیدا کنیم، جایزه قهرمانی آلاسکا بود. از اعضای گارد ملی آلاسکا که خود را با قهرمانی، دستاوردهای شایستگی یا فراتر از وظیفه خود متمایز می کنند، تجلیل می شود.

مولوتوف از این حادثه بی خبر بود اما قول داد که تحقیقات انجام شود. دیوید وینکلر، مورخ بنیاد تاریخی نیروی دریایی، در کتاب خود در سال 2017 می نویسد: کرملین دستورات خود را به مولوتف ارسال کرد، که شامل ارائه یک یادداشت آشتی جویانه به دالس بود که اعتراف می کرد که این حادثه ممکن است “به دلیل یک اشتباه” باشد. دریا: رویارویی و همکاری آمریکا با روسیه و چین، 1945-2016.

او گفت که آنها نمی ترسیدند که این یک هواپیمای شوروی است زیرا آنها با هواپیمای آمریکایی از گشت زنی های دریایی مکرر آن از ایستگاه هوایی نیروی دریایی کودیاک آشنا بودند. در این ماموریت هواپیما به دنبال کوه های یخ و کمک های ناوبری در تنگه برینگ بود. لاشه هواپیما هنوز در 8 مایلی (12.9 کیلومتری) روستا قرار دارد.

مدتها قبل از اینکه هواپیماهای بدون سرنشین یا بالن های هواشناسی به اهداف نظامی تبدیل شوند، یک هواپیمای گشت دریایی P2V-5 نپتون نیروی دریایی ایالات متحده در حدود 8000 پا (2438 متر) توسط دو جنگنده MiG-15 شوروی که از سیبری در نزدیکی غرش غرش می کردند مورد حمله قرار گرفته بود. موتور سمت راست هواپیما از بین رفت و خلبان در حال فرود تصادفی کنترل شده بود.

14 نفر دیگر فقط نامه دریافت کردند. بولوون در مورد نامگذاری نیروی دریایی گفت: “من نمی دانم چرا آنها ما را شامل نشدند.”

گمبل، آلاسکا (AP) – بروس بولوون که در آن زمان یک جوان لاغر 20 ساله بود و گروهی از دوستانش در یک قایق پوست دریایی در جزیره ای دورافتاده آلاسکا در تنگه برینگ در حال شکار تخم مرغ بودند که یک هواپیمای فلج را دیدند که در حال پرواز بود. کم.

اندکی پس از نجات 22 ژوئن 1955، دو تن از نگهبانان، MSgt. ویلیس والونگا و SSgt. کلیفورد ایکنوکینوک، نامه ها و گواهی نامه های افتخاری از نیروی دریایی و گارد ملی دریافت کرد. آنها به واشنگتن دی سی برده شدند و “بالهای طلا” را با نام برنامه خلبان افتخاری نیروی دریایی اهدا کردند. آنها تنها نفر دوم و سوم بودند که پس از شروع برنامه در سال 1949 مورد تقدیر قرار گرفتند.

آنها نه تنها چهره های دوستانه بلکه اعضای اولین واحد پیشاهنگی گارد ملی آلاسکا بودند که در جزیره زندگی می کردند و وظیفه آنها نظارت بر اتحاد جماهیر شوروی با توجه به نزدیکی آنها بود. 16 نگهبان و یکی از اعضای ناشناس نیروی هوایی به خدمه کمک کردند تا مراقبت های پزشکی را دریافت کنند و به مقامات نظامی هشدار دادند که افراد سالم هستند.

بولوون به آسوشیتدپرس گفت: «خب، آنها از دیدن ما و اینکه ما آمریکایی هستیم خوشحال شدند.

___

11 خدمه این هواپیما با درجات متفاوتی از شدت جراحات، ناشی از گلوله های پاشیده شده توسط دو جت جنگنده، ترکش یا گلوله آتشینی بود که با فرود چرخ های نپتون در تندرا جزیره سنت لارنس و مخازن سوخت ذخیره شده در هواپیما فوران کرد. شکم منفجر شد

و همانطور که هواپیما سرعت خود را کاهش داد، گلوله آتشین نشد. و به جلو غلتید. همه را سوزاند.» ناوبر در این پرواز، دیوید اسارد، در سال 2015 به آنکوریج دیلی نیوز گفت.

روز سه‌شنبه، پاسداران با مدال‌های قهرمانی آلاسکا تجلیل شدند، که به مردان بومی آلاسکا این تقدیر را داد که ۶۷ سال پیش در دسترس نبود. Boolowon که در آن زمان یک سرجوخه بود، تنها بازمانده است و اعضای خانواده 15 نفر دیگر مدال ها را از طرف آنها دریافت کردند.

13 پاسدار دیگر که پس از مرگ مدال دریافت کردند Pfcs بودند. هولدن آپاتیکی، لین ایاکیتان، وودرو مالووتکوک، راجر اسلوکو، ورنون اسلوکو و دونالد آنگوت. Sfc. هربرت آپاسینگوک; گروهبان رالف آپاتیکی پدر Cpls. ویکتور کمبل، ند کوزااتا و جوزف اسلوکو و Pvts. لوک کولوخون و لروی کولوخون.

بولوون که اکنون 87 ساله است، از آن روز در سال 1955 به یاد می آورد: “یک چیزی اشتباه بود.”

او گفت: «خوشحالم که وظیفه خود را به عنوان یک نگهبان انجام دادیم.

رندی هرشافت محقق AP در نیویورک در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

در اوایل دهه 1990، اسارد برای تشکر از آنها به گمبل سفر کرد و لوح برنزی را به روستا اهدا کرد.

آیزنهاور پس از اطلاع از سرنگونی هواپیما، به جان فاستر دالس، وزیر امور خارجه، دستور داد تا با ویاچسلاو ام. مولوتوف، وزیر امور خارجه شوروی در جریان دهمین سالگرد نشست سازمان ملل در سانفرانسیسکو، ملاقات کند.

بولوون گفت: «خوشحالم که کمی به خاطر نجات خدمه شناسایی می شویم.

هیچ مدال دیگری برای کارهایشان در دسترس مردان نبود زیرا این یک مأموریت جنگی نبود و نجات یک امر در زمان صلح در نظر گرفته می شد.

حمله 22 ژوئن 1955 توسط رهبران شرمسار شوروی به عنوان یک “اشتباه” احتمالی شناخته شد و در زمانی مشکل ساز برای اتحاد جماهیر شوروی رخ داد. نشستی برای کاهش تنش های جنگ سرد در ماه بعد در ژنو با حضور پرزیدنت دوایت آیزنهاور، نخست وزیر شوروی نیکلای بولگانین و نخست وزیران بریتانیای کبیر و فرانسه برنامه ریزی شد.

مردان به خندقی در جزیره سنت لورنس پناه بردند – فقط 40 مایل (64 کیلومتر) از سیبری و 715 مایل (1151 کیلومتر) غرب انکوریج – برای جلوگیری از انفجار مهمات و منتظر ماندند، اما برای چیزی که مطمئن نبودند. هنگامی که شکارچیان مسلح تخم مرغ یوپیک اسکیمو سیبری ظاهر شدند، مردان نیروی دریایی نمی دانستند که قرار است دستگیر شوند یا نجات پیدا کنند.

سرلشکر تورنس ساکس، ژنرال آجودان گارد ملی آلاسکا، نه تنها مدال ها را برای مردان تأیید کرد، بلکه شخصاً آنها را در مراسمی که با برف رانندگی در بیرون برگزار شد، تحویل داد. ساکنان ورزشگاه را در مدرسه جان آپانگالوک در گمبل، محل استقرار تیم‌های ورزشی شاه خرس‌های قطبی – یا قوغستکوت در سیبری یوپیک پر کردند. اعضای خانواده دریافت کننده مدال در صندلی های افتخاری در زمین ورزشگاه نشستند و ساکس پس از ارائه مدال ها و گواهی نامه با هر یک عکس گرفت. بعد از آن ضیافت ناهار جامعه برگزار شد.

جوآن کولوخون از طرف دو عمویش مدال‌هایی را پذیرفت و قصد دارد آنها را به‌طور برجسته در خانه‌اش به نمایش بگذارد. او گفت: “من به آنها افتخار می کنم. می دانم که آنها خوشحال هستند.”

بولوون در مورد دریافت مدال خود گفت که این تقدیر صرفاً به خاطر کار خوب انجام شده است.

وینکلر تابستان گذشته به آسوشیتدپرس گفت، این اولین باری بود که شوروی هر دو ابراز پشیمانی کردند و غرامت پرداخت کردند و نشست طبق برنامه پیش رفت. شوروی با پرداخت غرامت بیش از 35000 دلار (حدود 400000 دلار امروز) به ایالات متحده برای هواپیما موافقت کرد. پول بین خدمه تقسیم شد.

اسارد، ناوبر پروازی که اکنون درگذشته است، در سال 2015 به روزنامه آنکوریج گفت: «ما بسیار خوش شانس بودیم که در یک جزیره آمریکایی فرود آمدیم و توسط اسکیموهای آمریکایی پیدا شدیم. آنها نمی توانستند مهربان تر باشند.