پیروزی کیتی هابز دموکرات بر دریاچه انکار کننده انتخابات در انتخابات فرمانداری آریزونا

هابز در تضاد کامل با رقیب خود، تجربه خدمت به عنوان قانونگذار ایالتی و نظارت بر انتخابات 2020 را دارد، که منجر به یک حسابرسی بی اعتبار به رهبری حزب جمهوری خواه و تهدیدهای وحشتناک علیه هابز شد. لیک به مدت سه دهه مجری اخبار بود قبل از اینکه کار خود را ترک کند و اولین کمپین خود را برای دفتر راه اندازی کند.

خود هابز بدون چمدان نبود. دو حکم دادگاه مدنی حاکی از تبعیض او علیه یک مشاور سیاسی سیاه پوست به عنوان رهبر دموکرات سنای آریزونا بود. این اپیزود – و عذرخواهی عمومی هابز – خوراک لیک شد تا حریف خود را “نژادپرست دوبار محکوم” معرفی کند.

هابز، وزیر امور خارجه، فرمانداری را به کنترل دموکرات ها واگذار کرد، زیرا او قرار است برای مدت محدود فرماندار حزب جمهوری خواه داگ دوسی را بر عهده بگیرد.

اما ظاهرا هابز از حضور پررنگ دموکرات ها و حمایت رای دهندگان مستقل، یک بلوک رای گیری حساس آریزونا، سود می برد.

آریزونا در دهه گذشته به زمینی حاصلخیز برای دموکرات ها تبدیل شده است. جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری وقت آمریکا، چهار سال پس از پیروزی ترامپ، ایالت را تغییر داد. و رقابت برای فرمانداری و دیگر رقابت‌های رای‌دهی پایین‌تر، تا پایان تلخ، دستپاچه‌های واقعی بود.

“چرا به کسی رای می دهید که می دانید در مورد چیزی حقیقت را نمی گوید؟” باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، هفته گذشته در آریزونا در حالی که برای هابز و سناتور مارک کلی تلاش می‌کرد، در آخرین تلاش برای رای‌گیری، گفت. برای من مهم نیست که چقدر خوب این را می گویند، چقدر آماده هستند، چقدر روشن هستند.

با این حال، هابز از درون حزب خود به دلیل امتناع از بحث درباره لیک مورد انتقاد قرار گرفت، حرکتی که او را از انجام نبرد در چمن لیک – جلوی دوربین تلویزیونی نجات داد. لیک از او به‌عنوان یک ترسو انتقاد کرد، اما هابز محکم بود.

هابز علیرغم اجرای کمپینی که حزب خودش گاهی اوقات ناامیدکننده و غیر الهام‌بخش به نظر می‌رسید، جمهوری‌خواه مورد حمایت دونالد ترامپ را شکست داد. مقام ارشد انتخاباتی ایالت، که در برابر ادعاهای غیرقابل اثبات تقلب در انتخابات در سال 2020 سرسخت بود، با رقیب خود مناظره نکرد و همچنین حضور مشابهی در مبارزات انتخاباتی نداشت.

ماه گذشته یکی از افراد مستقل آریزونا به هاف پست گفت: «من فکر می کنم او خیلی رادیکال است. “من او را به عنوان یک متحد نمی بینم.”

هابز در مصاحبه ای دو هفته قبل از انتخابات به هاف پست گفت: “او نه تنها برای این کار آماده نیست، بلکه برای این کار خطرناک است.” “همه چیز در مورد او حواس پرتی از این واقعیت است که او هیچ تجربه، هیچ صلاحیت، هیچ برنامه ای برای رهبری دولت ندارد.”

هابز گفت: «مناظره هرگز به پیروزی یک نامزد کمک نمی کند.

مربوط…



منبع

کیتی هابز، سمت چپ، و دریاچه کاری. هابز فرماندار جدید آریزونا خواهد بود.

کیتی هابز، سمت چپ، و دریاچه کاری.  هابز فرماندار جدید آریزونا خواهد بود.

مشخص نیست که آیا لیک نتایج انتخابات را «می‌پذیرد» – به این معنی که او بدون هیچ مدرکی ادعا نمی‌کند که دموکرات‌ها راه خود را برای پیروزی تقلب کرده‌اند. لیک که ماه گذشته توسط یک مصاحبه کننده تحت فشار قرار گرفت، عقب نشینی نکرد. او گفت: “من در انتخابات پیروز خواهم شد و این نتیجه را خواهم پذیرفت.”

در حالی که لیک در درجه اول بر سیاست شکایات MAGA متمرکز بود، هابز اغلب در مورد هزینه های غیر منطقی مراقبت های بهداشتی، تورم فزاینده و کمبود آب در ایالت صحبت می کرد – مسائل مربوط به گوشت و سیب زمینی که معمولاً نقش فرماندار را به خود اختصاص می دهد.

لیک مشروعیت انتخابات 2020 را زیر سوال برده و گفته است که به عنوان فرماندار نتایج را تایید نمی کند. این برای دموکرات‌ها کافی بود تا نگران این باشند که لیک یک تهدید مشروع برای دموکراسی است، در حالی که لیک نگرانی‌های آنها را با انگیزه‌های سیاسی و بیش از حد انباشته رد کرد. برای مخاطبان رای دهندگان، هابز بارها از لیک به عنوان “نامزد حزب جمهوری خواه مورد تایید ترامپ، منکر انتخابات، متنفر از رسانه ها و توطئه پرست” یاد می کرد.

کیتی هابز، سمت چپ، و دریاچه کاری. هابز فرماندار جدید آریزونا خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که کتی هابز دموکرات در رقابت برای فرمانداری آریزونا، لیک کاری جمهوری‌خواه را شکست دهد و به حزب یک پیروزی بزرگ در یک میدان نبرد درجه یک جدید بدهد.

نامزد حزب جمهوری خواه یکی از برجسته ترین نامزدهای منکر انتخابات در کشور است و به نظر می رسد رقابت فرمانداری تازه شروع فعالیت سیاسی او باشد. لیک اغلب به‌عنوان نامزد احتمالی ترامپ در سال 2024 کنار گذاشته می‌شود. در سطح ملی، او به‌عنوان تأثیرگذار MAGA و جانشین طبیعی جنبش ترامپ شناخته می‌شود.