پیروزی های راست افراطی در ایالت های آبی امیدهای جمهوری خواه در ماه نوامبر را تهدید می کند

او گفت: «در پایان روز، مسائلی که برای مردم ایالت کانکتیکات مهم است، ما کاملاً روی آن ثابت هستیم.

اما رای دهندگان جمهوری خواه در چندین ایالت دموکرات، از جمله مریلند و کانکتیکات، وفاداران به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را نامزد کرده اند که شانس حزب جمهوری خواه را برای پیروزی در این رقابت های انتخاباتی طولانی تر می کند. ماساچوست ماه آینده با آزمون خود روبرو خواهد شد زیرا رأی دهندگان حزب جمهوری خواه بین یک محافظه کار مورد حمایت ترامپ و یک جمهوری خواه معتدل تر برای نامزد فرمانداری حزب تصمیم می گیرند.

آخرین جمهوری خواه نماینده کانکتیکات در سنای ایالات متحده، لوول پی ویکر جونیور بود که از سال 1971 تا 1989 خدمت کرد، اگرچه کانکتیکات در سال 2006 یک فرماندار میانه رو جمهوری خواه را به همراه ام جودی رل انتخاب کرد.

پویایی مشابهی در مریلند لیبرال رخ داده است، جایی که دن کاکس، قانونگذار ایالتی راست افراطی مورد تایید ترامپ، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای فرمانداری بر رقیب میانه رو که از سوی لری هوگان، فرماندار مستقر جمهوری خواه، منتقد ترامپ حمایت می شود، پیروز شد. و در ماساچوست که به شدت دموکرات است، رای دهندگان جمهوری خواه که در انتخابات مقدماتی فرمانداری این ایالت در 6 سپتامبر رای می دهند، بین جف دیهل، نماینده سابق ایالتی مورد حمایت ترامپ و کریس دوتی، تاجری با دیدگاه های معتدل یکی را انتخاب خواهند کرد. چارلی بیکر، فرماندار جمهوری‌خواه میانه‌رو، از منتقدان ترامپ، تصمیم گرفت برای سومین دوره ریاست‌جمهوری خود مخالفت کند.

لوی به نوبه خود بلومنتال را به بایدن گره زد و او را به عنوان “مهر لاستیکی” برای “سیاست های شکست خورده” رئیس جمهور دموکرات به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد و بلومنتال را به دلیل ایفای “نقش کلیدی در ایجاد تقریباً هر چالشی که امروز کشور ما با آن روبرو است” سرزنش کرد.

حمایت ترامپ نامزدهای او را به پیروزی در رقابت‌های برتر در ایالت‌های میدان نبرد نیز سوق داده است و خوش‌بینی دموکرات‌ها را به پیروزی در انتخابات عمومی افزایش داده است. در آریزونا، گوینده سابق اخبار تلویزیون، کاری لیک، که گفته بود پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در سال 2020 را تایید نمی کرد، کارین تیلور رابسون، وکیل و تاجر زن را شکست داد که توسط معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس و فرماندار مستعفی جمهوری خواه داگ دوسی حمایت شده بود. در ویسکانسین، تیم میشلز، تاجر مورد حمایت ترامپ، ستوان سابق فرماندار ربکا کلیفیش را که مورد تایید پنس و حزب ایالتی قرار گرفته بود، مورد ضرب و شتم قرار داد. با این حال، میشل و کلیفیش هر دو به دروغ ادعا کردند که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقلب شده است.

AP را برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر دنبال کنید، https://twitter.com/ap_politics.





منبع

___

یک روز پس از انتخابات مقدماتی، کمپین بلومنتال پیامی برای جمع آوری کمک های مالی ارسال کرد که در آن هشدار داد: «نتایج اولیه فرا رسیده است، و من رسماً با نامزد منتخب ترامپ در انتخابات عمومی روبرو هستم – یک جمهوری خواه رادیکال که چیزی جز یک جمهوریخواه نخواهد بود. مهر لاستیکی بر دستور کار فاجعه بار میچ مک کانل.

من به هر کسی که به دنبال حمایت از دونالد ترامپ باشد، رای خواهم داد، زیرا این به من چیزهای زیادی در مورد شخصیت آنها و آنچه که آنها در صورت انتخاب شدن می خواهند انجام دهند، می گوید. شایس می‌گوید که این برای من نتیجه نهایی است.

اما وجه مشترک آنها، به گفته او، کنترل تورم، مقرون به صرفه‌تر کردن کانکتیکات، رسیدگی به جرم و جنایت و اجازه دادن به والدین برای اینکه «ذینفعان اصلی» در زندگی فرزندانشان باشند، است.

بن پروتو، رئیس جمهوری خواهان کانکتیکات، هر گونه پیشنهادی مبنی بر اینکه پیروزی اولیه توسط لوی نشانه تحول سیاسی در حزب جمهوری خواه ایالت است را رد کرد. در عوض، او گفت که این حزب امسال “نامزدهایی در سراسر هیئت دارد که نظرات متفاوتی در مورد موضوعات خاص دارند.”

هارتفورد، کن. (AP) – جمهوری خواهان در مراکز دموکراتیک مانند مریلند و ماساچوست زمانی که نامزدهای معتدلی را معرفی کردند که می توانند برای رأی دهندگان در هر دو حزب جذاب باشند، به موفقیت دست یافته اند. با توجه به اینکه دموکرات‌ها امسال با بادهای مخالف مواجه بودند، جمهوری‌خواهان امیدوار بودند که این استراتژی بتواند بار دیگر نتیجه دهد.

نفوذ ترامپ در اوایل این ماه کاملاً نمایان شد، زمانی که حمایت او در آخرین لحظه به پیروزی لئورا لوی، یکی از اعضای کمیته ملی جمهوری خواهان که مخالف حقوق سقط جنین است، در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان سنای ایالات متحده در کانکتیکات بر نامزد مورد تایید حزب، یعنی مجلس سابق کمک کرد. رهبر اقلیت Themis Klarides. کلاردیس از حقوق سقط جنین حمایت می کند و گفت که در سال 2020 به ترامپ رای نداده است.

دیک بلومنتال می‌خواهد این انتخابات یک رفراندوم برای رئیس‌جمهور باشد. او در بیانیه‌ای که پس از انتخابات مقدماتی منتشر شد، گفت: دونالد ترامپ در ماه نوامبر در رای‌گیری نیست، اما جو بایدن است.

توییت های کوپچیک باعث انتقاد در هر دو اردوگاه جمهوری خواه شد. حامیان ترامپ کلاردیس را متهم کردند که «محافظه‌کار واقعی» نیست. .

نامزدهای دموکرات در مریلند و ماساچوست به عنوان افراد مورد علاقه قوی برای تغییر قصر فرماندار در این ایالت ها در نظر گرفته می شوند.

شایس که اکنون در مریلند زندگی می کند، گفت که معتقد است تاییدیه ترامپ رد صلاحیت است. او گفت که در کمپین وس مور، دموکراتی که در مقابل کاکس در مریلند شرکت می کند، مشارکت داشته و اگر بلومنتال همچنان در کانکتیکات زندگی کند، به او رأی خواهد داد.

در کنتیکت، نامزدی لوی در حال حاضر به عنوان یک فریاد تجمع برای دموکرات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، که ادعا می‌کنند او از جریان اصلی برای ایالتی که در آن جمهوری‌خواهان از رای دهندگان غیروابسته و دموکرات‌ها بیشتر هستند، خارج است. جدای از مخالفت با حقوق سقط جنین – تغییر موضع خود در حمایت از حقوق سقط جنین سال‌ها پیش – علیه الزامات واکسن COVID-19 مرتبط با شغل و حقوق تراجنسی‌ها صحبت کرده است. لوی در حین سخنرانی پذیرش رئیس جمهور سابق به شدت از او تشکر کرد و قول داد: “من شما را ناامید نخواهم کرد.”

برندا کوپچیک، اولین منتخب جمهوری‌خواه فیرفیلد و نماینده سابق ایالت، پس از فراخوان مسابقه 9 آگوست برای لوی، در توییتی نوشت: «روز غم انگیز برای سی تی…». چند روز قبل، پس از اینکه ترامپ در پیک نیک حزب جمهوری خواه، لوی را از طریق بلندگو تایید کرد، کوپچیک در توییتی نوشت: «این موضوع چگونه در انتخابات عمومی در CT مفید است؟»

لوی، که پیش از این هرگز در منصب انتخابی خدمت نکرده است، پیام خود را مبنی بر کنترل تورم بالا و قیمت های انرژی، توقف “دخالت دولت بین والدین و فرزند” و رسیدگی به جرم و جنایت در طیف وسیعی از رای دهندگان طنین انداز می کند.

کریستوفر شایس، نماینده سابق ایالات متحده در کانکتیکات، جمهوری خواه میانه رو و منتقد ترامپ، با اشاره به انتخاب کاندیداهای طرفدار ترامپ توسط جمهوری خواه گفت: «این نمی تواند ادامه یابد. یکی از چیزهایی که اتفاق خواهد افتاد این است که بسیاری از نامزدهای ترامپ که در انتخابات مقدماتی پیروز شدند، در انتخابات عمومی شکست خواهند خورد. “