پیروزی محدود جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، سرنوشت پلوسی را نامشخص می کند

اینکه آیا او سرانجام قدرت را رها خواهد کرد یا خیر، یکی از مهمترین سوالات امروز واشنگتن است. اگرچه انتخابات میاندوره‌ای کنگره با شکست جمهوری‌خواهان که برخی پیش‌بینی می‌کردند، فاصله زیادی داشت، حزب جمهوری‌خواه کنترل مجلس نمایندگان را پس گرفت، جایی که اکثریت محدودی خواهد داشت. نماینده کوین مک کارتی از کالیفرنیا توسط حزب خود به عنوان سخنران جدید انتخاب شده است و چهره های راست افراطی مانند نماینده مارجوری تیلور گرین از جورجیا از حاشیه بیرون خواهند آمد و در کمیته های برجسته حضور خواهند داشت.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان که با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت در پیش‌زمینه و در کنار مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت دیده می‌شود، نسخه‌ای از سخنرانی ترامپ را پاره می‌کند.

از آنجایی که در میان دوره ای 2022 چنین توبیخ نشد، پلوسی ممکن است دلیل کمی برای ترک آن ببیند.

برخی از ناظران کنگره بر این باور بودند که اگر دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای ضعیف عمل کنند، پلوسی بازنشستگی خود را از کنگره اعلام می‌کند، نه اینکه صرفاً از پیشنهاد خود برای ریاست‌جمهوری دیگر صرف نظر کند. اگر قرار بود این کار را انجام دهد، راه نیوت گینگریچ، رئیس مجلس نمایندگان از جورجیا را که مهندسی استیضاح بیل کلینتون را انجام داد، دنبال می کرد. او پس از انتخابات میان‌دوره‌ای سال 1998، بازنشستگی‌اش را از کنگره اعلام کرد، نتایجی که به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان سرزنش جمهوری‌خواهان تلقی می‌شد که او سعی کرده بود در تصویر مبارزاتی‌اش دوباره پیکربندی کند.

او هفته گذشته در مصاحبه ای با ABC News گفت: “من هیچ برنامه ای برای کناره گیری از کنگره ندارم.”





منبع

او می تواند به همان اندازه در مقابله با اعضای حزب خود ماهر باشد، همانطور که در سال 2018 چالشی برای رهبری او تحقق یافت. هنگامی که او در سال 2020 به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد، هیچ شورشی دموکرات برای صحبت وجود نداشت و پلوسی بار دیگر به قول آکسیوس تبدیل شد. آن، «قدرتمندترین زن در واشنگتن».

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان. (تام ویلیامز/CQ Roll Call از طریق Getty Images)

پیروزی محدود جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، سرنوشت پلوسی را نامشخص می کند

پلوسی توسط استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس، در سمت چپ، و جیم کلایبرن، ویپ اکثریت مجلس، در کنار پلوسی قرار دارد. (J. Scott Applewhite/AP)

حتی در مجلس نمایندگان آمریکا، زیان‌ها به اندازه‌ای که برخی پیش‌بینی می‌کردند بزرگ نبود، نمایندگان ابیگیل اسپانبرگر در ویرجینیا و مارسی کپتور در اوهایو به راحتی بر رقبای طرفدار ترامپ در مناطقی که جمهوری‌خواهان امیدوار بودند پیروز شوند، غلبه کردند. اما در میان کسانی که برکنار شدند، شان پاتریک مالونی نماینده نیویورک بود که ریاست کمیته مبارزات انتخاباتی دموکرات ها را بر عهده داشت. مالونی از زمان شکست خود درگیر خصومت شدیدی با ترقی خواهان مجلس شده است، نمایشی از نوع اختلافات خانوادگی که پلوسی به خوبی آن را تحقیر می کند.

بسیاری بر این باورند که او در حال آماده شدن است تا حکیم جفریس نماینده نیویورک را به عنوان جانشین خود معرفی کند. جفریس اولین رهبر حزب سیاه پوست در کنگره خواهد بود.

پلوسی گفته است که سایر اعضای مجلس خواهان باقی ماندن او به عنوان رهبر هستند، اما مانند بایدن – که یکشنبه 80 ساله می شود – مسائل مربوط به تغییر نسل قابل توجه نیستند.

نانسی پلوسی در کنار استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و جیم کلیبرن، ویپ اکثریت مجلس نمایندگان، در کنار تریبون ایستاده است.

از جمله کسانی که او را برای به تعویق انداختن بازنشستگی تحت فشار قرار می دهد، رئیس جمهور بایدن است. او در یک تماس تلفنی پس از پایان دوره میان ترم به او گفت: “امیدوارم که به شما پایبند باشید.”

“من فکر می کنم زمان برای نسل جدیدی از رهبری در کنگره فرا رسیده است.” نماینده دین فیلیپس از مینه سوتا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت.

نماینده حکیم جفریس در یک کنفرانس خبری. (بیل کلارک/CQ-Roll Call از طریق گتی ایماژ)

آن دموکرات، نانسی پلوسی بود، که از این توانایی سازمانی و جمع آوری کمک مالی برای تبدیل شدن به رهبر حزب خود در مجلس، اولین و تنها زنی که در این سمت بود، استفاده کرد. در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، او چهره مقاومت دموکرات ها بود، هرگز بیشتر از زمانی که یک نسخه کاغذی از سخنرانی او در سال 2020 را که او به تازگی ارائه آن را به پایان رسانده بود، تکه تکه کرد. به طور اساسی‌تر، او با دستور کار قانونی او مبارزه کرد و در عین حال بر دو تحقیق استیضاح نیز نظارت داشت.

وقتی در سال 2020 به راحتی توسط دموکرات‌هایش انتخاب شد تا بار دیگر به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود، پلوسی قول داد که این آخرین باری است که این کار را انجام می‌دهد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در 24 ژوئن 2022، اعلام کرد که مجلس به تصویب قانون جوامع ایمن تر دو حزبی در کنگره ایالات متحده که به مهار خشونت با سلاح کمک می کند رای داد. (تام ویلیامز/CQ Roll Call از طریق Getty Images )

به نظر می‌رسید که جمهوری‌خواهان از برکناری پلوسی از ریاست‌جمهوری بیشتر به وجد آمده‌اند تا ارتقای مک کارتی، که مملو از درگیری‌های داخلی بود. “جمهوری خواهان مجلس به وعده ما مبنی بر اخراج نانسی پلوسی و کنترل دستور کار فاجعه بار جو بایدن عمل کردند.” تام ایمر، نماینده مینه سوتا، چهارشنبه شب گفت.

سوال در مورد آینده پلوسی در حالی مطرح می شود که همسر او، پل پلوسی، پس از حمله ای که در اواخر ماه گذشته در خانه این زوج در سانفرانسیسکو انجام شد، بهبود یافت که باعث شد او به شدت مجروح شود. ضارب متهم، دیوید دیپپ، با همان فریاد «نانسی کجاست؟» به دنبال رئیس مجلس می‌گشت. – که به شورش‌گران خشنی که در 6 ژانویه 2021 به کاپیتول یورش بردند، متحرک شده بود.

این حمله یادآور این بود که جمهوری‌خواهان در طول سال‌ها تا چه اندازه به طور مداوم پلوسی را هدف قرار داده‌اند – و اینکه چگونه برخی از رسانه‌های محافظه‌کار به آسانی لفاظی‌های خشونت‌آمیز همراه با القائات توطئه‌آمیز را تقویت می‌کنند.

حکیم جفریس، نماینده حکیم جفریس در طول یک کنفرانس خبری پشت تریبون ایستاده است.

نانسی پلوسی سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را پس از سخنرانی وی در مورد وضعیت اتحادیه در سال 2020 پاره می کند. (جاناتان ارنست / رویترز)

واشنگتن – عنوان مقاله مختصر صفحه 20 نیویورک تایمز برای 3 ژوئن 1987، “دموکرات در سان فرانسیسکو انتخاب شد.” اشاره کرد که دموکرات، که نماینده سانفرانسیسکو در واشنگتن خواهد بود، “در سطح ملی برجسته است. محافل دموکراتیک به عنوان یک جمع آوری کننده کمک مالی و کارگر سازمان حزب.

اگرچه پلوسی مجبور است از غشای خود دست بکشد، اما با توجه به سهولتی که هفته گذشته در انتخابات مجدد کسب کرد، همچنان عضو کنگره است. اما آیا او می خواهد یک حزب اقلیت فاقد قدرت را از طریق دو سال تحقیق حزبی رهبری کند یا به این نتیجه خواهد رسید که زمان مناسبی برای تغییر است؟

پلوسی اذعان کرده است که حمله به شوهرش عاملی است که او درباره آینده خود می اندیشد. او قبل از انتخابات میان دوره ای به سی ان ان گفت: «باید بگویم تصمیم من در مورد آنچه در یکی دو هفته گذشته رخ داد تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. اینکه چگونه نتایج سه‌شنبه گذشته تفکر او را بیشتر تغییر داده است، یک راز است.

یکی از کارکنان حزب دموکرات در کنگره آمریکا به سی ان ان گفت: «من فکر می کنم همه از این وضعیت منجمد شده اند. انتخاب مک کارتی چیزی برای دموکرات ها روشن نمی کند، به جز یادآوری اینکه آنها سیاست های داخلی حزبی خود را دارند که باید به آنها بپردازند.

فیلیپس گفت که جفریس “یک رهبر خوب برای گروه ما خواهد بود” و نظری را بیان کرد که به طور گسترده توسط دموکرات های کنگره مشترک است.

پلوسی که اکنون 82 ساله است و رهبران هشت ساله مجلس نمایندگان – استنی هویر از مریلند، 83 ساله، و جیم کلیبرن از کارولینای جنوبی، 82 ساله، باید تصمیم بگیرند که آیا بالاخره زمان کناره‌گیری و اجازه دادن به طبقه جوان‌تر از دموکرات‌ها رسیده است. .