پوتین می‌گوید یک موشک صدها کلاهک شلیک می‌کند و پیامی قاطع درباره بازدارندگی هسته‌ای است.

در برنامه FOX NEWS بخوانید

کوفلر توضیح داد: «بر اساس دکترین موجود روسیه، روسیه می‌تواند با حملات هسته‌ای پاسخ دهد، زیرا پایگاه هوایی انگلس خانه بمب‌افکن‌های هسته‌ای است که دارایی‌های استراتژیک محسوب می‌شوند و شایسته دفاع با سلاح‌های هسته‌ای هستند».

به دنبال 3 انفجار در پایگاه هوایی، پوتین جلسه شورای امنیت داخلی را برگزار کرد.

خبرگزاری روسی ریا گزارش داد، پوتین در نشستی در قرقیزستان گفت: «به شما اطمینان می دهم، پس از دریافت سیگنال حمله موشکی توسط سیستم هشدار اولیه، صدها موشک ما در هوا هستند.» متوقف کردن آنها غیرممکن است.»

وی افزود: “چیزی از دشمن باقی نخواهد ماند، زیرا رهگیری صد موشک غیرممکن است. این البته یک بازدارنده است – یک بازدارنده جدی.”

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با دانشجویانی که کت و شلوار پوشیده‌اند صحبت می‌کند

روسیه قبلاً این استراتژی را در دکترین هسته ای خود گنجانده است.

کیف مسئولیت این حملات را نپذیرفته است، اما حملات خارج از مرزهای اوکراین، که در آن جنگ بی‌رحمانه بیش از 9 ماه در جریان است، مقامات ارشد دفاعی را این هفته در حالت آماده باش قرار داده است.

او افزود: «هر دو طرف شرط می‌بندند که اول پلک بزند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه پوتین را به دست داشتن در “تشنگ زدن شمشیرهای هسته ای عمیقا غیرمسئولانه” متهم کرد و گفت که ایالات متحده “آماده مذاکره درباره توافقنامه های کنترل تسلیحات جدید با شرکای خود است که با حسن نیت عمل می کنند.”

اوکراین از ما می خواهد که برای محاکمه کرملین برای جنایات جنگی از دادگاه بازگردیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در تاریخ 1 ژوئن 2022 از طریق یک پیوند ویدیویی در اقامتگاه دولتی نوو-اگاریوو، خارج از مسکو، برای شرکت‌کنندگان مسابقه همه‌روسی Bolshaya Peremena برای دانش‌آموزان مدرسه سخنرانی می‌کند.

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.



منبع

اظهارات پوتین تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که سه حمله پهپادی جداگانه به پایگاه‌هایی در صدها مایلی مرزهای روسیه اصابت کرد – حمله‌ای که مسکو مستقیماً اوکراین را مسئول آن می‌داند.

پوتین پس از آن که به نظر می رسد پیشنهاد می کند ممکن است با به کارگیری سیاست حمله اول، که از آن به عنوان “حمله خلع سلاح” یاد می کند، تغییراتی در دکترین بازدارندگی هسته ای روسیه ایجاد کند، تیتر اخبار شد – استراتژی که به گفته او انگیزه سیاست بازدارندگی فعلی ایالات متحده است.

او گفت: «از نقطه نظر اطلاعاتی، «پیام‌های استراتژیک» است و اظهارات پوتین نشان می‌دهد که «روسیه ممکن است از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین استفاده کند در صورتی که ایالات متحده/ناتو به ارائه تسلیحات به اوکراین ادامه دهد – به ویژه آنهایی که اوکراین هستند. می توان از آن برای حمله به عمق روسیه استفاده کرد.”

وی با اشاره به اینکه ناتو تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این امر انجام می دهد، افزود: «شکی نیست که یک جنگ تمام عیار امکان پذیر است».

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

او به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «شکی وجود ندارد که روسیه و ایالات متحده در حال بالا رفتن از نردبانی در اوکراین هستند که ممکن است به استفاده پوتین از تسلیحات هسته‌ای ختم شود». هیچ‌یک از طرفین نمی‌خواهند به درگیری مستقیم ختم شود، اما به دلیل درک نادرست از وضعیت یکدیگر، ناخواسته از این نردبان بالا می‌روند.»

ربکا کوفلر، کارشناس روسیه و اطلاعات سابق آژانس اطلاعات دفاعی توضیح داد که واشنگتن سیاستی دارد که به آن اجازه می‌دهد از سلاح هسته‌ای استفاده کند، نه تنها در تلافی حمله هسته‌ای، بلکه در پاسخ به تهدیدات غیرهسته‌ای – و همین‌طور مسکو. افسر دکترین و استراتژی روسیه.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه در مصاحبه ای گفت: “این یک جنگ وحشتناک در اوکراین است. همچنین جنگی است که می تواند به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود که به یک جنگ بزرگ بین ناتو و روسیه گسترش یابد.”

کوفلر هشدار داد که لفاظی های قدرت های هسته ای به تنهایی می تواند جنگ در اوکراین را تشدید کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه بار دیگر توجه بین المللی را به خود جلب کرد و هشدار داد که اگر حتی یک موشک وارد خاک روسیه شود، “صدها” کلاهک پاسخ خواهند داد.