پوتین را یک «استاد اهمال‌کننده» می‌خوانند، اما کارشناسان می‌گویند که او می‌خواست «به هر قیمتی» از بسیج نیروها اجتناب کند، زیرا این امر در روسیه محبوبیت زیادی ندارد.


رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در طول سال خود برای جشن گرفتن 1160مین سالگرد تشکیل کشور روسیه در ولیکی نووگورود، روسیه، چهارشنبه، 21 سپتامبر 2022، با فرماندار منطقه نووگورود، آندری نیکیتین دیدار می کند. ولیکی نووگورود یکی از قدیمی ترین شهرهای روسیه است که برای اولین بار ذکر شده است. در قرن نهم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با آندری نیکیتین، فرماندار منطقه نووگورود، در جریان سفر خود به منظور جشن گرفتن 1160مین سالگرد تشکیل کشوری روسیه در ولیکی نووگورود، روسیه، چهارشنبه، 21 سپتامبر 2022، دیدار می کند.گاوریل گریگورف، اسپوتنیک، عکس استخر کرملین/ آسوشیتدپرس

  • پوتین روز چهارشنبه اعلام کرد که در حال فراخوانی ذخایر است که اعتراضات را در روسیه برانگیخت.

  • کارشناسان گفتند پوتین می خواست از این اقدام اجتناب کند، اما همچنین می خواست ارتش خود را تقویت کند.

  • این اقدام می تواند حمایت از رژیم پوتین را تضعیف کند زیرا روس ها در معرض واقعیت جنگ هستند.

به گفته کارشناسان، اعلامیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر بسیج نظامی جزئی توسط برخی به عنوان دیرهنگام محکوم شد، اما ممکن است به این دلیل باشد که او به شدت تلاش کرده بود از این نتیجه اجتناب کند و فکر می‌کرد بدون آن می‌تواند در اوکراین موفق شود.

پوتین روز چهارشنبه گفت که در حال فراخوانی 300000 نیروی ذخیره است و پس از اینکه ارتش اوکراین در هفته های اخیر به دستاوردهای بزرگی دست یافت، گزینه های هسته ای را تهدید کرد. رئیس‌جمهور روسیه نیروهای خود را کمبود نیروی انسانی یافته است، در حالی که اوکراین، از سوی دیگر، دستور بسیج کامل نظامی طی چند روز پس از تهاجم در فوریه را صادر کرده است.

مایکل کوفمن، تحلیلگر نظامی مطالعات روسیه در مرکز تحلیل‌های دریایی، این هفته به جولی آیوف Puck’s Julie Ioffe گفت: «او استاد اهمال‌کاری است. او کارها را به تعویق می اندازد و به تعویق می اندازد تا گزینه ها از بد به بدتر بروند.»

کارشناسان به اینسایدر گفتند ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا بسیج نسبی روسیه به ثمر بنشیند، زیرا نیروهای ذخیره باید آموزش، تجهیز و مستقر شوند. آنها همچنین گفتند انجام چنین اقداماتی در این مرحله از جنگ نشان می دهد که اوضاع برای روسیه آنقدر بد پیش می رود که پوتین نگران چیزی است که می تواند جریان را تغییر دهد.

رابرت انگلیش، استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که روسیه، اتحاد جماهیر شوروی و اروپای شرقی را مطالعه می کند، به اینسایدر گفت: “در آینده، او باید این کار را زودتر انجام می داد. قطعا.” بسیار ناامید به نظر می رسند

اما، او گفت، پوتین فکر می‌کرد که بدون برداشتن این گام می‌تواند در اوکراین موفق شود، که خطر الهام بخشیدن به واکنش‌های منفی در میان مردم روسیه را به همراه دارد.

انگلیسی گفت: “این چیزی است که او می خواست تقریباً به هر قیمتی از آن اجتناب کند. زیرا تا به حال، جنگ به نوعی یک جنگ تلویزیونی برای روس ها بوده است.” و افزود که اکثر مردم ثروتمند در شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ از این موضوع رنج می برند. تا حد زیادی توانست جنگ را تنظیم کند و به زندگی عادی ادامه دهد.

او ادامه داد: «اما وقتی شما نیروهای ذخیره را بسیج می‌کنید – حتی اگر فقرا، روستایی‌ها، استان‌ها، اقلیت‌ها را هدف قرار دهید، و همچنان از طبقات متوسط ​​رو به بالا در شهرهای بزرگ اجتناب کنید – باز هم مستقیم‌تر آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.» این واقعیت که او به آن متوسل شده نشان دهنده یک استیصال خاص است، اینکه آنها از یک پیشرفت بزرگ دیگر در اوکراین می ترسند که ممکن است طی یک یا دو هفته آینده رخ دهد.”

اگر پوتین از پیامدهای فراخوان نیروهای ذخیره می‌ترسید، به نظر می‌رسد که این امر ضروری بوده است. از زمان اعلام این خبر، روس‌ها در اعتراض به خیابان‌ها با شعارهای «نه به جنگ» که منظره‌ای غیرعادی در این کشور است، سرازیر شده‌اند. بر اساس این گزارش، تا عصر چهارشنبه حدود 500 نفر دستگیر شده اند OVD-اطلاعات، یک گروه نظارتی مستقل

بسیج نیروها می تواند حمایت از رژیم پوتین را تهدید کند

به گفته سایمون مایلز، استادیار دانشکده سیاست عمومی سانفورد دانشگاه دوک و مورخ اتحاد جماهیر شوروی و روابط ایالات متحده و شوروی، این اعتراض در نهایت می تواند جایگاه پوتین را به عنوان رهبر دیرینه روسیه تهدید کند.

مایلز به اینسایدر گفت: «به اصطلاح، تنها چیزی که او برای او در نظر گرفته بود، این بود که جنگ واقعاً مورد بازدید اکثر روس‌ها قرار نمی‌گرفت. ضد عفونی شده، نسخه متفاوت» از جنگ.

برای یک چیز، پوتین و رسانه های روسی حتی از جنگ نامیدن آن اجتناب کرده بودند، در عوض از توصیف رئیس جمهور به عنوان یک «عملیات نظامی ویژه» استفاده کردند.

مایلز گفت، اما حتی قبل از بسیج – و پس از پیشرفت‌های موفقیت‌آمیز اوکراین – رسانه‌های روسی اخیراً از پوشش مثبت جنگ منحرف شدند و انتقاداتی را از لغزش‌های نظامی و شکست‌های رهبری منتشر کردند.

اکنون، فراخواندن افرادی به جنگ که ممکن است نخواهند به مبارزه بپردازند، خطر تضعیف بیشتر حمایت از رژیم پوتین را به همراه دارد.

دانیل تریزمن، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، که کارش بر سیاست و اقتصاد روسیه متمرکز است، موافقت کرد که پوتین به دلیل عدم محبوبیت از بسیج نیروها خودداری کند و خاطرنشان کرد که اعتراضات نشان می دهد که آشکار است که روس ها از این تحول متنفرند. .

تریزمن در ایمیلی به اینسایدر گفت: «این که پوتین این کار را انجام می‌دهد نشان می‌دهد که او در حال حاضر چقدر نیاز به تغییر حرکت را احساس می‌کند، چیزی که همه به نفع اوکراین بوده است».

تریزمن همچنین خاطرنشان کرد که علاوه بر اعلام پیش‌نویس پوتین، مجازات‌های سخت‌تری برای طفره رفتن از پیش‌نویس در نظر گرفته است و نشان می‌دهد که او برای مقاومت مردم آماده است.

او گفت: «این خطر وجود دارد که پیش‌نویس شکست بخورد و این احساس را که پوتین در داخل کنترل دارد را تضعیف کند».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع