پوتین در دیدار با مادران سربازان “دروغ های” رسانه ها را محکوم کرد

ما مردانی را در وزارت دفاع، در دفتر دادستانی نظامی، مردان قدرتمند در اداره ریاست جمهوری… و مادرانی در طرف دیگر داریم. دیالوگ را شروع می‌کنید یا پنهان می‌شوید؟» او در پیام خود گفت. گزارش‌های تایید نشده برخی رسانه‌های روسی حاکی از آن است که برخی از زنانی که روز جمعه با پوتین دیدار کردند، اعضای جنبش‌های اجتماعی طرفدار کرملین، حزب حاکم روسیه متحد یا مقامات محلی حامی دولت پوتین بودند.

از ماه اکتبر، بستگان سربازان بسیج شده تظاهراتی را در بیش از دوازده منطقه روسیه سازماندهی کرده اند و از مقامات خواسته اند تا بستگان خود را از خط مقدم آزاد کنند و اطمینان حاصل کنند که جیره غذایی، سرپناه و تجهیزات مناسب دارند.

بر اساس متن کرملین و عکس‌های این دیدار، پوتین گفت که گاهی اوقات مستقیماً از طریق تلفن با سربازان صحبت می‌کند.

برخی از نزدیکان سربازان از دعوت نشدن به این نشست شکایت کرده‌اند و مستقیماً از رهبری پوتین و همچنین “بسیج جزئی” اخیر که به گفته مقامات دفاعی منجر به فراخوانی 300000 نیروی ذخیره شد، انتقاد کرده‌اند.

در حالی که مقامات روسی ماه گذشته اعلام کردند که “بسیج جزئی” تکمیل شده است، منتقدان هشدار داده اند که ممکن است پس از آزاد شدن دفاتر نام نویسی ارتش از پردازش سربازان وظیفه از پیش نویس سالانه پاییز روسیه، از سر گرفته شود.



منبع

والنتینا ملنیکوا از اتحادیه کمیته‌های مادران سربازان، یک سازمان حقوقی روسی، در اوایل این هفته به نشریه مستقل Verstka گفت که اعضای آن نیز به این نشست دعوت نشده‌اند.

گزارش‌های آسوشیتدپرس، رسانه‌های مستقل روسیه و فعالان حاکی از آن است که بسیاری از نیروهای ذخیره بسیج شده بی‌تجربه هستند، به آنها گفته شده است که اقلام اولیه مانند کیت‌های پزشکی و جلیقه‌های پوستی را خودشان تهیه کنند و قبل از اعزام آموزش‌های لازم را ندیده‌اند. برخی از آنها ظرف چند روز کشته شدند.

جلسه در کرملین با بیش از ده ها زن در حالی برگزار شد که ابهام در مورد اینکه آیا تلاش های سربازگیری ممکن است در مواجهه با شکست های اخیر در میدان نبرد از سر گرفته شود یا خیر، ادامه دارد.

«من با (سربازان) صحبت کرده‌ام که مرا با خلق و خویشان و نگرششان نسبت به این موضوع غافلگیر کردند. آنها انتظار این تماس ها را از من نداشتند… (تماس ها) به من دلیلی می دهد که بگویم آنها قهرمان هستند.”

ما اینجا در مسکو هستیم و آماده دیدار با شما هستیم. ما منتظر پاسخ شما هستیم.» او مستقیماً خطاب به پوتین گفت.

پوتین گفت: “زندگی دشوارتر و متنوع تر از آنچه در صفحه های تلویزیون یا حتی در اینترنت نشان داده می شود. بسیاری از تقلب ها، تقلب ها، دروغ ها وجود دارد.”

نگرانی‌ها در روسیه در مورد اینکه آیا کرملین ممکن است تلاش‌های بسیج خود را تجدید کند، همچنان ادامه دارد، زیرا نیروهای اوکراینی به حملات متقابل در جنوب و شرق این کشور ادامه می‌دهند. مسکو با از دست دادن قلمرو خود در شمال شرقی خارکف و جنوب خرسون، در میدان جنگ با شکست مواجه شده است.

اولگا تسوکانووا از شورای مادران و همسران، جنبشی که توسط بستگان سربازان بسیج تشکیل شده است، در یک پیام ویدئویی در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام گفت که مقامات درخواست‌ها و درخواست‌های سازمان او را نادیده گرفته‌اند.

مسکو (AP) – ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با مادران سربازان روسی که در آنجا می‌جنگند، به آنچه که به گفته او تصویر نادرست رسانه‌ای از کمپین نظامی مسکو در اوکراین بود، انتقاد کرد.