پوتین: حمله به زیرساخت های اوکراین اجتناب ناپذیر است

ژنرال ارشد آمریکایی مارک میلی ماه گذشته گفت که بیش از 100000 پرسنل نظامی روسیه در اوکراین کشته یا زخمی شده اند و نیروهای کیف احتمالاً متحمل تلفات مشابهی شده اند.

– “ما شکست خورده نیستیم” –

روسیه پس از تحمل شکست‌های نظامی تحقیرآمیز در جریان آنچه که به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده است، در ماه اکتبر زیرساخت‌های انرژی اوکراین را هدف قرار داد و باعث خاموشی گسترده شد.

به گفته اشتفن هبستریت، سخنگوی رهبر آلمان، شولز در طول تماس یک ساعته با پوتین، از رئیس جمهور روسیه خواست تا هر چه سریعتر به یک راه حل دیپلماتیک از جمله خروج نیروهای روسیه دست یابد.

پس از اینکه بایدن گفت که اگر رهبر روسیه واقعاً بخواهد به جنگ پایان دهد، مایل است با پوتین بنشیند، کرملین همچنین نشان داد که مسکو تمایلی برای مذاکره بر سر اوکراین ندارد.

در همین حال، کشورهای غربی به دنبال راه‌هایی برای گرسنگی بیشتر روسیه از منابع برای جنگ در اوکراین با اعمال سقف قیمتی بر صادرات نفت این کشور در کنار تحریم‌های متعددی هستند که از قبل علیه مسکو وضع شده است.

جنگ در اوکراین همچنین جان هزاران غیرنظامی اوکراینی را گرفته و میلیون ها نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

کسانی که در کشور باقی مانده اند مجبور شده اند با خاموشی های اضطراری کنار بیایند زیرا مقامات به دنبال کاهش فشار بر زیرساخت های انرژی بودند.

پوتین: حمله به زیرساخت های اوکراین اجتناب ناپذیر است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مدت کوتاهی پس از اینکه کرملین ادعا کرد چندین منطقه اوکراین را ضمیمه کرده است، هرگونه مذاکره با روسیه را در زمانی که پوتین در قدرت است رد کرد.

– توهین “ادامه دارد” –

در تلاش برای تقویت روحیه در کیف پایتخت، نوازندگان یک کنسرت موسیقی کلاسیک را در روز پنجشنبه با صدها شمع ال ای دی که صحنه را روشن کرده بودند اجرا کردند.

مقامات اوکراینی گفته اند که به زودی منتظر موج جدیدی از حملات روسیه هستند.

پوتین که برای اولین بار از اواسط سپتامبر با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان صحبت می کرد، از سیاست های “مخرب” غرب در اوکراین انتقاد کرد و گفت که حملات روسیه پاسخی به حملات “تحریک آمیز” کیف است.

کرملین با اشاره به حمله اکتبر به پلی که کریمه الحاق شده به مسکو را به سرزمین اصلی روسیه متصل می کند، گفت: «اما اکنون چنین اقداماتی به پاسخی اجباری و اجتناب ناپذیر به حملات تحریک آمیز کیف به زیرساخت های غیرنظامی روسیه تبدیل شده است».

هم مسکو و هم کیف مظنون هستند که ضررهای خود را برای جلوگیری از آسیب رساندن به روحیه به حداقل رسانده اند.

بر اساس قرائت کرملین از این گفتگوهای تلفنی، پوتین به شولز گفت، مسکو برای مدت طولانی از حملات موشکی دقیق علیه اهداف خاصی در خاک اوکراین خودداری کرده بود.

پوتین: حمله به زیرساخت های اوکراین اجتناب ناپذیر است

در آخرین برآوردهای کیف، میخایلو پودولیاک، مشاور زلنسکی، گفت که 13000 سرباز اوکراینی در این درگیری ها کشته شده اند.

ایرینا میکولاینکو، یکی از برگزارکنندگان کنسرت، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما فکر می کردیم که این ایده خوبی است که در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت حملات روسیه به زیرساخت‌های اوکراین «حتمی» است زیرا کرملین شرایط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای گفت‌وگو رد کرد و هشدار داد که این حمله ادامه خواهد یافت.

او غرب را به اجرای سیاست‌های «مخرب» در اوکراین متهم کرد و تأکید کرد که کمک‌های سیاسی و مالی این کشور «به این واقعیت منجر می‌شود که کیف ایده هرگونه مذاکره را کاملاً رد می‌کند».

پوتین: حمله به زیرساخت های اوکراین اجتناب ناپذیر است

کرملین اعلام کرد، پوتین از برلین خواست تا “رویکردهای خود را در زمینه حوادث اوکراین بازنگری کند.”

او با استفاده از اصطلاح کرملین برای حمله ای که در 24 فوریه آغاز شد، افزود: «عملیات ویژه نظامی ادامه دارد».

فرز/bp



منبع

او گفت که آنها می خواستند “الهام، نور و عشق” را پخش کنند و “به مردم بگویند که ما شکست خورده نیستیم”.

حملات روسیه نزدیک به نیمی از سیستم انرژی اوکراین را نابود کرده و میلیون ها نفر را در آغاز زمستان در سردی و تاریکی قرار داده است.

پوتین: حمله به زیرساخت های اوکراین اجتناب ناپذیر است

پوتین: حمله به زیرساخت های اوکراین اجتناب ناپذیر است

دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین به خبرنگاران گفت: “پرزیدنت بایدن در واقع چه گفت؟ او گفت که مذاکره تنها پس از خروج پوتین از اوکراین امکان پذیر است.”

عصر پنجشنبه، دیپلمات‌های اروپایی در آستانه تصویب این طرح بودند، اما لهستان از حمایت از این طرح خودداری کرد و گفت سقف 60 دلار در هر بشکه به اندازه کافی پایین نیست.

مسکو قبلاً هشدار داده بود که نفت را به کشورهایی که سقف قیمت را اعمال می کنند صادر نخواهد کرد.