پنس می گوید ترامپ در 6 ژانویه خانواده من را به خطر انداخت

پنس گفت: «پیت تنها فردی در تاریخ بشر است که صاحب فرزند شده است و بقیه به افسردگی پس از زایمان مبتلا می شوند. ___

سخنرانی‌ها در شام Gridiron معمولاً جنبه‌های طنز دارند، جایی که سیاستمداران یکدیگر را مسخره می‌کنند و پنس نیز این کار را به وفور انجام داد.

او به شوخی گفت که نفس ترامپ آنقدر شکننده است، او می‌خواست معاون رئیس‌جمهورش «باد زیر بال‌های من» را بخواند – یکی از این سطرها این است: «آیا تا به حال می‌دانستی که قهرمان من هستی؟» – در طول ناهار هفتگی آنها.

در همین حال، ترامپ به دروغ پراکنی درباره شکست خود در انتخابات ادامه داده است. او حتی در حمایت از آشوبگران صحبت کرده و گفته است که در صورت انتخاب مجدد، عفو آنها را در نظر خواهد گرفت.

واشنگتن (AP) – مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، روز شنبه به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقشش در شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا انتقاد کرد و شکاف بین این دو مرد را در حالی که آنها برای مبارزه بر سر نامزدی جمهوری خواهان در آینده آماده می شوند، تشدید کرد. انتخابات سال

در روزهای منتهی به 6 ژانویه 2021، ترامپ به پنس فشار آورد تا پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری تاییدیه تشریفاتی نتایج را لغو کند. پنس نپذیرفت و هنگامی که آشوبگران به ساختمان کنگره هجوم بردند، برخی شعار می دادند که می خواهند مایک پنس را به دار آویختند.

پنس خاطرنشان کرد که علیرغم مشکلات سفر که گریبانگیر آمریکایی ها شده بود، بوتیگیگ پس از اینکه او و همسرش دوقلوهای تازه متولد شده را به فرزندخواندگی پذیرفتند از مرخصی زایمان استفاده کرد.

پنس گفت: “من خواندم که برخی از آن اسناد طبقه بندی شده ای که آنها در مار-آ-لاگو پیدا کردند در واقع در کتاب مقدس رئیس جمهور گیر کرده بودند.”

پنس در سخنان خود در مراسم شام گریدیرون گفت: اشتباه نکنید، آنچه در آن روز اتفاق افتاد مایه شرمساری بود.

Megerian از ویلمینگتون، دلاور گزارش داد.



منبع

کمیته مجلس نمایندگان که این حمله را بررسی کرد، در گزارش نهایی خود گفت که «رئیس‌جمهور ایالات متحده گروهی را که معاون او را شکار می‌کردند، تحریک کرده بود».

اظهارات پنس تندترین محکومیت تاکنون از سوی ستوان زمانی وفادار بود که اغلب از رویارویی با رئیس سابق خود طفره می رفت. ترامپ قبلاً نامزدی خود را اعلام کرده است. پنس این کار را نکرده است، اما او زمینه را برای اجرا فراهم کرده است.

او بار دیگر به دلیل اسناد محرمانه به ترامپ شلیک کرد.

پنس در سخنانی در مراسم شام سالانه گریدیرون با کراوات سفید با حضور سیاستمداران و روزنامه نگاران گفت: «رئیس جمهور ترامپ اشتباه کرد. من حق نداشتم انتخابات را لغو کنم. و سخنان بی پروا او خانواده من و همه افراد حاضر در کنگره را در آن روز به خطر انداخت و من می دانم که تاریخ دونالد ترامپ را پاسخگو خواهد کرد.

پنس با اظهارات خود جایگاه خود را در یک بحث گسترده تر در حزب جمهوری خواه در مورد نحوه مشاهده حمله محکم کرد. به عنوان مثال، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، اخیراً آرشیو تصاویر دوربین های امنیتی 6 ژانویه را به تاکر کارلسون ارائه کرده است که مجری فاکس نیوز از آن برای کم اهمیت جلوه دادن وقایع آن روز و ترویج تئوری های توطئه استفاده کرده است.

حتی قبل از اینکه شام ​​تمام شود، پنس به خاطر شوخی هایش در مورد وزیر حمل و نقل بوتیجگ، اولین عضو آشکارا همجنسگرا در کابینه در تاریخ ایالات متحده، با انتقاد مواجه شد.