پنس می‌گوید که با مطالب طبقه‌بندی شده دفتر را ترک نکرده است

معاون سابق رئیس جمهور در ادامه درباره جستجوی مار-آلاگو، همانطور که قبلاً گفته بود، این احتمال را مطرح کرد که تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام شده است و از مریک گارلند، دادستان کل آمریکا خواست جزئیات بیشتری را در مورد آنچه که مقامات را به انجام جست و جو هدایت کرده است، افشا کند. .

دس موینز، آیووا (AP) – مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق روز جمعه گفت که هیچ اطلاعات محرمانه‌ای را با خود به هنگام خروج از سمت خود به همراه نداشته است.

پنس روز جمعه گفت: نگرانی میلیون‌ها آمریکایی تنها با روشنایی روز برطرف می‌شود. من می دانم که این امر در تحقیقات مرسوم نیست. اما این اقدام بی‌سابقه‌ای از سوی وزارت دادگستری است و من فکر می‌کنم که مستلزم شفافیت بی‌سابقه‌ای است.»

پنس پس از بازدید از نمایشگاه ایالتی آیووا در بعدازظهر جمعه، اوایل روز یک جلسه جمع آوری کمک مالی برای سناتور جمهوری خواه چاک گراسلی را تیتر کرد و قرار بود قبل از خروج از شنبه با یک گروه محافظه کار مسیحی و یکی از اعضای حزب جمهوری خواه در ایالت آیووا در شمال این کشور صحبت کند.



منبع

پنس همچنین در مورد شکست اولیه لیز چنی، نماینده جمهوری خواه ایالات متحده در اوایل هفته در برابر رقیب مورد حمایت ترامپ، ارزیابی کرد. چنی، که مسلماً برجسته‌ترین منتقد جمهوری‌خواه ترامپ است، رئیس‌جمهور سابق را “یک تهدید و خطر بسیار جدی برای جمهوری ما” خواند و خشم خود را از طریق نقش نایب رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در بررسی 6 ژانویه 2021 افزایش داد. شورش در ساختمان کنگره آمریکا

پنس گفت که برای پدر چنی، معاون سابق رئیس جمهور دیک چنی، که دو دوره در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش خدمت کرده بود، “احترام زیادی” قائل است.

پنس علیرغم گنجاندن مطالبی با علامت “فوق محرمانه” در فهرست دولت از اقلام بازیابی شده از مار-آلاگو، گفت: “راستش نمی‌خواهم قبل از آن پیش داوری کنم تا زمانی که همه حقایق را بدانیم.”

قیام 6 ژانویه اولین وقفه عمومی بین ترامپ و شماره 2 سابق او بود. اما پنس مراقب بود که جمهوری خواهانی را که از ترامپ حمایت کرده بودند اما ممکن است به دنبال نامزد دیگری در انتخابات 2024 باشند، دور نکند. پنس علیرغم عدم تمایل خود به انتقاد از رئیس جمهور سابق، گهگاه علیه ترامپ صحبت می کند و از حمله به ساختمان کنگره آمریکا انتقاد می کند و اخیراً از جمهوری خواهان خود خواسته است که از حمله به اف بی آی در مورد جستجوی مار-آلاگو دست بردارند.

پنس روز جمعه در آیووا به عنوان بخشی از یک سفر دو روزه به این ایالت، که میزبان کنگره های حزبی ریاست جمهوری جمهوری خواهان بود، بود. این در حالی است که معاون رئیس جمهور سابق در سایر ایالت های رای گیری زودهنگام توقف کرده است، زیرا او گام هایی را برای راه اندازی کمپین کاخ سفید در سال 2024 برداشته است.

این افشاگری – که معمولاً برای یک معاون سابق رئیس جمهور غیرقابل توجه است – با توجه به اینکه ماموران FBI اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه املاک رئیس سابق او در فلوریدا را در 8 اوت در حین بررسی موارد نقض احتمالی سه قانون فدرال مختلف کشف کردند، قابل توجه است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مدعی شده است که اسناد ضبط شده توسط ماموران “همه از طبقه بندی خارج شده اند”.

پنس روز چهارشنبه در یک صبحانه سیاسی در نیوهمپشایر گفت: «حزب جمهوری خواه حزب قانون و نظم است». حزب ما در کنار مردان و زنانی است که روی خط آبی نازک در سطح فدرال، ایالتی و محلی ایستاده‌اند و این حملات به FBI باید متوقف شود.»

پنس که در آن روز توسط شورشیان خشمگین، از جمله برخی که شعار می دادند، مایک پنس را آویزان کن، هدف قرار گرفت، گفت: “واکنش من این بود که مردم وایومینگ صحبت کردند.” “و، می دانید، من قضاوت آنها را در مورد نوع نمایندگی آنها در کاپیتول هیل می پذیرم.”

پنس روز جمعه گفت که اوایل سال آینده درباره نامزد شدن برای کاخ سفید تصمیم می‌گیرد، اقدامی که دستیارانش گفته‌اند مستقل از تصمیم ترامپ خواهد بود.

پنس ادامه داد: «و من از موضع محافظه‌کارانه‌ای که چنی در طول سال‌ها اتخاذ کرده است، قدردانی می‌کنم. اما من از همان ابتدا از رنگ حزبی کمیته 6 ژانویه ناامید شده ام.

او گفت: «فرای نگرانی های من در مورد ماهیت حزبی کمیته 6 ژانویه، مسائل اساسی قانون اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هیچ معاون رئیس جمهور هرگز برای شهادت در کنگره ایالات متحده احضار نشده است.

دستیاران پنس گفتند که کمیته ماه ها پیش با تیم حقوقی او تماس گرفت تا ببیند آیا او مایل به شهادت است یا خیر. اگرچه پنس گفته است که به همکاری «ملاحظات لازم» خواهد داد، اما قاطعانه تاکید کرد که ماهیت تاریخی چنین مشارکتی باید تضمین شده و مورد توافق قرار گیرد.

از پنس که مستقیماً از او پرسیده شد که آیا پس از ترک مقام خود اطلاعات محرمانه ای را حفظ کرده است یا خیر، در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: «نه، تا آنجا که من نمی دانم».