پنس در تحقیقات 6 ژانویه به عنوان “میهن پرست قانون اساسی” که با ترامپ مخالفت کرد و به هدف اوباش تبدیل شد، نقش محوری دارد

ترامپ در ساعت 8:17 صبح روز 6 ژانویه در توییتی نوشت: «مایک پنس تنها کاری که باید انجام دهد این است که آنها را به ایالات متحده بازگرداند و ما برنده می‌شویم».

بر اساس جدول زمانی مجلس نمایندگان در هنگام استیضاح ترامپ برای تحریک حمله، آشوبگران حدود ساعت 2:45 بعد از ظهر وارد گالری های سنا و چند دقیقه بعد به صحن سنا شدند. مجلس نمایندگان ترامپ را استیضاح کرد و سنا او را تبرئه کرد.

راسکین در مرکز ایمان و عدالت دانشگاه جورج تاون گفت: “آنها شعار می دادند – من شنیدم که شعار می دادند – “مایک پنس را آویزان کنید” و منظورشان این بود.”

دیوید کارتر، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، بعداً گفت که لوتیگ زمانی که ایستمن را در پرونده ای علیه ایستمن برای جلوگیری از دریافت ایمیل هایش توسط کمیته، “در هر مرحله نادرست” تشخیص داد.

لوتیگ مخالفت خود را با استدلال ایستمن توییت کرد صبح روز 5 ژانویه

رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ، معاون رئیس جمهور منتخب مایک پنس و آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ، در 11 ژانویه 2017، در نیویورک.

استراتژی ترامپ بر پنس متمرکز بود

رئیس کمیته، نماینده بنی تامپسون، نماینده خانم، به خبرنگاران گفت که بعید است این هیئت با ترامپ تماس بگیرد زیرا “ما مطمئن نیستیم که شواهدی که دریافت می کنیم با حضور او بیشتر تایید شود.”

راسکین گفت: «او گفت تا زمانی که آرای کالج الکترال را بشماریم سوار آن ماشین نمی‌شوم. او دقیقاً می‌دانست که این کودتای داخلی که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، قرار است چه کاری انجام دهد.»

نقش پنس به عنوان رئیس سنا برای طرح ترامپ بسیار مهم بود. جان ایستمن، وکیل ترامپ، توضیح داد که چگونه پنس می‌تواند انتخاب‌کنندگان هفت ایالت را رد کند و رقابت را وارد مجلس کند که می‌تواند ترامپ را انتخاب کند.

کمیته مجلس نمایندگان که در مورد این حمله تحقیق می کند، در جلسات استماع ماه ژوئن خود بر نقش کلیدی پنس در ریاست بر شمارش آرای کالج الکترال تمرکز خواهد کرد.

پنس در سخنرانی 4 فوریه در انجمن فدرالیست مخالفت کرد.

در حالی که جیکوب در جستجوی سرپناه بود، در ساعت 2:14 بعد از ظهر به ایستمن ایمیل زد و گفت که شورشیان با تمام وجود به نظریه او اعتقاد داشتند و طبق سوابق دادگاه “به لطف گاو نر شما****، ما اکنون در محاصره هستیم.”

او در حالی که آشوبگران در سالن کنگره پرسه می زدند و شعار «مایک پنس را آویزان کنید» را ترک کرد. اعضای اوباش بعداً از روی میزهای چوب ماهون در اتاق سنا قدم زدند و روی صندلی پنس روی تریبون نشستند تا عکس بگیرند.

به گزارش نیویورک تایمز، شورت گفت که یک روز قبل از شورش با مامور ارشد سرویس مخفی پنس به دفتر وی در وست وینگ تماس گرفت تا به او هشدار دهد که ترامپ به طور علنی علیه معاون رئیس‌جمهور مخالفت می‌کند که می‌تواند به خطری امنیتی برای پنس تبدیل شود.

پیش از آغاز نشست مشترک کنگره در 6 ژانویه، پنس با انتشار نامه ای استراتژی ترامپ را رد کرد.

ماموران سرویس مخفی پنس را برای محافظت از او به یک پارکینگ زیرزمینی آوردند. اما پنس از ترک محوطه کاپیتول تا پایان شمارش آرای کالج الکترال خودداری کرد.

همزمان با گسترش خشونت ها در تلویزیون زنده، ترامپ در توییتی در ساعت 2:24 بعد از ظهر از پنس انتقاد کرد.

این تصمیم پنس را در معرض خطر شخصی قرار داد. گروهی که ساختمان کنگره را غارت کردند 140 افسر پلیس را مجروح کردند. اعضای اوباش یک چوبه دار در بیرون ساختمان نصب کردند. شورشیان شعار می دادند: «مایک پنس را آویزان کن».

ترامپ گفت: «زیرا اگر مایک پنس کار درست را انجام دهد، در انتخابات پیروز خواهیم شد. او حق مطلق انجام این کار را دارد.»

واشنگتن – هنگامی که یک گروه خشن در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره حمله کردند، ماموران سرویس مخفی، معاون رئیس جمهور مایک پنس را از طبقه سنا پایین آوردند و از پله هایی که محدود به قانونگذاران و دیگر مقامات بلندپایه بود پایین آمدند.

پنس گفت: «نظر من این است که سوگند من برای حمایت و دفاع از قانون اساسی، من را از ادعای اختیارات یکجانبه برای تعیین اینکه کدام آرای انتخاباتی باید شمارش شود و کدام نه، محدود می‌کند.»

در حالی که حامیان رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در 6 ژانویه 2021 در ضلع غربی ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی جمع می شوند، حلقه ای روی چوبه دار دیده می شود. حامیان ترامپ به جلسه کنگره هجوم بردند تا پیروزی جو بایدن در انتخابات را تأیید کنند و این موضوع باعث شد هرج و مرج و خشونت بی سابقه در قلب دموکراسی آمریکا.

راسکین امتناع پنس از سوار شدن به ماشین با ماموران سرویس مخفی را که احتمالاً از ساختمان کنگره دور می شود، سرد کننده ترین کلماتی است که او در طول تحقیقات شنیده است.

پنس در زمان بازگشت سنا در ساعت 8:06 بعد از ظهر، ریاست آن را برعهده داشت

پس از اینکه آشوبگران از طریق پنجره ها و درها به ساختمان نفوذ کردند، مجلس سنا در ساعت 2:13 بعد از ظهر عقب نشینی کرد و صحبت سناتور جیمز لنکفورد از ایالت اوکلا را قطع کرد و در مورد اعتراض به انتخاب کنندگان آریزونا بحث کرد.

پنس همچنین توسط برخی از قدرت آتش قانونی محافظه کار تقویت شد. ایستمن برای یک قاضی دادگاه تجدید نظر فدرال، مایکل لوتیگ، کار می کرد. وکیل شخصی پنس، ریچارد کالن، در 4 ژانویه با لوتیگ تماس گرفت تا در مورد ایستمن سوال کند.

کسیدی هاچینسون، دستیار مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ در کاخ سفید، به کمیته گفت که پوشش این شورش را در تلویزیون در 6 ژانویه دیده است. هاچینسون و شاهد دیگری گفتند که میدوز به همکارانش گفته است که ترامپ با شعارهای “مایک پنس را آویزان کن” صحبت کرده است. ” به نقل از نیویورک تایمز.

وقتی از او در مورد شعارهای آویزان کردن پنس پرسیدند، ترامپ بعداً به جاناتان کارل، خبرنگار ABC News گفت پنس “در وضعیت بسیار خوبی” و “خوب محافظت شده” بود، اما “مردم بسیار عصبانی بودند.”

جلسات استماع کمیته در حالی برگزار می شود که پنس به طور فزاینده ای از ترامپ فاصله می گیرد. در یک نبرد نیابتی در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان جورجیا در 24 مه، پنس از فرماندار برایان کمپ در برابر نامزد مورد نظر ترامپ، سناتور سابق دیوید پردو حمایت کرد.

متأسفانه او از آن قدرت استفاده نکرد، می توانست انتخابات را باطل کند!» ترامپ گفت.

یکی از اعضای کمیته مجلس نمایندگان که این حمله را بررسی می‌کند، نماینده دموکرات جیمی راسکین، از پنس به دلیل گذراندن چهار سال در دولت ترامپ برای نشان دادن “دورگویی بی مهرگان” انتقاد کرده است. اما راسکین پنس را به دلیل ایستادگی در برابر ترامپ در آن روز یک «میهن‌طلب قانون اساسی» خواند.

اما پنس زمانی که در 4 ژانویه در دفتر بیضی شکل با ترامپ، ایستمن، پنس، شورت و جیکوب ملاقات کرد، امتناع کرد. به گفته جیکوب، پنس بر “غریزه فوری خود تاکید کرد که هیچ راهی وجود ندارد که فریمرز به یک نفر اعتماد کند تا آن قدرت را اعمال کند.”

ترامپ در سخنرانی خود در راهپیمایی بعد از آن روز به ضرب طبل ادامه داد.

لوتیگ گفت: «تنها مسئولیت و قدرت معاون رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی این است که آرای کالج الکترال را به طور صادقانه شمارش کند. “قانون اساسی به معاون رئیس جمهور این اختیار را نمی دهد که به هیچ وجه آرای صادره را تغییر دهد، چه از طریق رد برخی از آنها یا موارد دیگر.”

این گسست سیاسی پس از آن اتفاق افتاد که ترامپ بارها تاکید کرد که پنس می توانست نتایج انتخابات را تغییر دهد. ترامپ در بیانیه‌ای در 30 ژانویه گفت قانون‌گذاران در تلاش هستند تا قانون شمارش انتخابات را تغییر دهند، زیرا معاون رئیس‌جمهور می‌توانست انتخاب‌کنندگان ایالت‌های مورد مناقشه را رد کند.

در حالی که حامیان رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در 6 ژانویه 2021 در ضلع غربی ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی جمع می شوند، حلقه ای روی چوبه دار دیده می شود. حامیان ترامپ به جلسه کنگره هجوم بردند تا پیروزی جو بایدن در انتخابات را تأیید کنند و این موضوع باعث شد هرج و مرج و خشونت بی سابقه در قلب دموکراسی آمریکا.

پنس توسط اوباش شکار شد

معاون رئیس جمهور مایک پنس ریاست جلسه مشترک کنگره را به منظور شمارش آرای کالج الکترال در انتخابات نوامبر در ساختمان کنگره در واشنگتن در تاریخ 6 ژانویه 2021 بر عهده دارد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا ایستاده است. در سمت راست. پنس در برابر فشارهای فوق‌العاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای مداخله تسلیم نشد و در راستای نقش تشریفاتی خود، ریاست شمارش را برعهده داشت. او قبل از طلوع صبح، چند ساعت پس از اینکه گروهی از حامیان ترامپ ساختمان را به شدت غارت کردند، تاییدیه پیروزی بایدن را اعلام کرد.

پنس به جای اینکه به تنهایی انتخاب کنندگان ایالت هایی را که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا شکست خورده بود، رد کند، همانطور که رئیس جمهور و متحدانش تاکید کردند، از مداخله یا به تعویق انداختن شمارش تایید کننده پیروزی جو بایدن، در حالی که گروهی از مردم ساختمان کنگره را غارت کردند و جان معاون رئیس جمهور را تهدید کردند، خودداری کرد. .

طبق سوابق دادگاه، ترامپ آن روز صبح دو بار با پنس تماس گرفت، در ساعت 9 صبح موفق به برقراری ارتباط نشد و سپس در ساعت 11:20 صبح چت کرد. بر اساس سوابق دادگاه، کیت کلوگ، مشاور امنیت ملی پنس، در آنجا حضور داشت و توصیف کرد که ترامپ به پنس سرزنش می‌کند که «به اندازه کافی برای برقراری تماس سخت نبوده است».

مایک پنس جرات انجام کاری را که باید برای حفاظت از کشور و قانون اساسی ما انجام می‌داد، نداشت، و به کشورها فرصتی داد تا مجموعه‌ای از حقایق تصحیح‌شده را تأیید کنند، نه حقایق تقلبی یا نادرستی را که قبلاً از آنها خواسته شده بود تأیید کنند. ترامپ گفت. “آمریکا خواستار حقیقت است!”

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: مایک پنس از دونالد ترامپ برای تبدیل شدن به یک هدف اوباش در 6 ژانویه سرپیچی کرد.





Source link

پنس گفت: رئیس جمهور ترامپ اشتباه می کند. من حق نداشتم انتخابات را باطل کنم.»

رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ، معاون رئیس جمهور منتخب مایک پنس و آلن وایسلبرگ، مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ، در 11 ژانویه 2017، در نیویورک.

تامپسون گفت که قانونگذاران درباره شهادت پنس بحث کردند، اما ممکن است به دلیل همکاری مشاوران ارشد او، این امر ضروری نباشد. رئیس دفتر پنس، مارک شورت، و مشاور، گرگ جیکوب، در میان بیش از 1000 شاهد از جمله بیش از 12 نفر از کاخ سفید بودند که با کمیته ملاقات کردند.

معاون رئیس جمهور مایک پنس ریاست جلسه مشترک کنگره را به منظور شمارش آرای کالج الکترال در انتخابات نوامبر در ساختمان کنگره در واشنگتن در تاریخ 6 ژانویه 2021 بر عهده دارد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا ایستاده است. در سمت راست.  پنس در برابر فشارهای فوق‌العاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای مداخله تسلیم نشد و در راستای نقش تشریفاتی خود، ریاست شمارش را برعهده داشت.  او قبل از طلوع صبح، چند ساعت پس از اینکه گروهی از حامیان ترامپ ساختمان را به شدت غارت کردند، تاییدیه پیروزی بایدن را اعلام کرد.

“من فکر می کنم چیزی که برای من جالب بود این است که افراد خاصی بودند که در جای درست بودند و کار درست را انجام دادند. آنها از قانون پیروی کردند. آنها شجاع بودند. آنها در مقابل فشارها ایستادند، مثلاً معاون رئیس جمهور سابق. یکی از اعضای کمیته، نماینده Elaine Luria، D-Va، گفت. “این یک رویداد غم انگیز برای کشور ما بود و البته در آن روز شرورانی نیز وجود داشتند. اما افرادی قهرمان بودند که با اقدامات خود واقعاً از عواقب بسیار بدتر جلوگیری کردند.”