پنج ضربه سخت از حکم تند یک قاضی علیه رئیس جمهور سابق ترامپ

819 پاراگراف شکایت اصلاح شده 186 صفحه ای پر از حقایق غیر مادی و قطعی است که به هیچ دلیل خاصی مربوط نمی شود. اتهام آتش زا را در نظر بگیرید که آقای کومی، مدیر اف بی آی، با خانم کلینتون توطئه کرده است تا او را به طور مخرب تحت تعقیب قرار دهند. با کنار گذاشتن این واقعیت که آقای ترامپ هرگز تحت پیگرد قانونی قرار نگرفت، اتهامات موجود در شکایت اصلاح شده مربوط به آقای کومی را بررسی کنید. …

ترامپ در اصل، متهمان را به “توطئه بدخواهانه” علیه خود، به ویژه در رابطه با اتهامات تبانی روسیه متهم کرد.

بخش مربوط به کومی به جزئیات قابل توجهی در مورد آنچه که میدلبروکز به وضوح آن را پیچیدگی های بیهوده می داند – از جمله جزئیات اخراج کومی از سمت رئیس اف بی آی توسط ترامپ را شامل می شود.

قاضی، دونالد ام. میدلبروکز، در سال 1997 توسط پرزیدنت کلینتون به سمت فعلی خود معرفی شد.

این قسمت به چارلز دولان، یک استراتژیست دموکرات اشاره دارد که او نیز در دید تیم ترامپ قرار داشت.

«شاکی به طور مداوم بخش‌هایی از گزارش‌ها و پرونده‌های عمومی را برای حمایت از یک روایت واقعی نادرست ارائه می‌کرد و بخش‌هایی را انتخاب می‌کرد. اغلب گزارش یا پرونده در واقع با ادعاهای او در تناقض بود. خیلی اوقات اتفاق افتاده که تصادفی باشد. هدفش سیاسی بود نه قانونی. در شرایطی که نادرست بودن مشهود است، ادعاهای واقعی بدون هیچ گونه پشتوانه شواهدی مطرح شد.»

در اینجا پنج ضربه تند و تیز از روی نیمکت به رئیس جمهور سابق آورده شده است.

میدلبروکز علاوه بر شکایاتش از تلاش ترامپ برای استفاده از سیستم حقوقی برای مقاصد فراقانونی، آشکارا از رویکرد تیم حقوقی رئیس جمهور سابق عصبانی است.

رد هر گونه همکاری میان کومی و کمپین کلینتون به رویدادهای اواخر مبارزات انتخاباتی 2016 اشاره دارد.

در بخش دیگری، او توجه گاه به گاه را به اشتباه تایپی در یکی از پرونده های تیم ترامپ جلب می کند که از اتهامات نادرست “برخورد روسیه” ابراز تاسف می کند.

روز بعد، تیم حقوقی رئیس‌جمهور سابق از یک اقدام جداگانه علیه لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در برابر همان قاضی منصرف شد.

به نظر می رسد این یافته آشکار نتیجه ای فوری داشته است – عقب نشینی نادر ترامپ در مورد یک موضوع مرتبط.

منظور میدلبروکز این است که ترامپ سزاوار برخورد شدید با او است زیرا – از نظر قاضی – رئیس جمهور سابق سابقه طولانی در تلاش برای ایجاد سلاح یا مسدود کردن سیستم حقوقی به منظور آزار دادن یا ارعاب مخالفان یا اهداف تبلیغاتی دارد.

میدلبروکز در اینجا به ادعاهای تیم ترامپ اشاره می کند، از جمله این ادعا که گزارش بازرس ویژه رابرت مولر «در ادامه ترامپ را از هرگونه پیشنهاد تبانی روسیه تبرئه کرد».

در واقع، همانطور که میدلبروکز خاطرنشان می کند، نتیجه گیری مولر بسیار دقیق تر و مبهم تر از این بود.

این بخش کلیدی در منطق میدلبروکز است که چرا شخص ترامپ باید تحریم شود.

کومی در روزهای پایانی آن مسابقه اعلام کرد که FBI تحقیقات خود را در مورد استفاده کلینتون از سرور ایمیل خصوصی در زمانی که وی وزیر امور خارجه در دولت پرزیدنت اوباما بود، بازگشایی کرده است.

این پرونده هرگز نباید مطرح می شد. این نارسایی است زیرا یک ادعای حقوقی از ابتدا مشهود بود. هیچ وکیل معقولی آن را ثبت نمی کرد. … سی و یک فرد و نهاد برای پیشبرد ناصادقانه یک روایت سیاسی بی جهت آسیب دیدند.»

این ادعا اگرچه به عنوان یک نقطه گفتگوی خبری کابلی قابل قبول است [of exoneration] او می نویسد که این خوانش دقیق و منصفانه از گزارش مولر نیست.

اما نکته قاضی نماد نوعی عصبانیت خسته کننده است که در حکم او نفوذ می کند.

او در ادامه به پیشینه پرونده و اینکه چگونه کلینتون و سایر متهمان به سرعت “نقص واقعی و حقوقی اساسی و اساسی” را در ادعای اصلی تیم ترامپ شناسایی کردند، اشاره کرد.

رئیس جمهور سابق ترامپ روز پنجشنبه با یک شکست قانونی دیگر مواجه شد، زمانی که یک قاضی منطقه ای ایالات متحده به او و وکیل اصلی اش دستور داد تقریباً یک میلیون دلار هزینه و هزینه به بسیاری از متهمان از جمله هیلاری کلینتون بپردازند، پس از اینکه قاضی شکایت ترامپ را بی ارزش دانست. .

میدلبروکز به طور جالبی به مصاحبه ای در سپتامبر 2022 که هابا با شان هانیتی انجام داد اشاره می کند که در آن ادعا می کند ترامپ او را تشویق کرده است که پرونده را در مرحله اولیه کنار بگذارد.

حکم 46 صفحه‌ای میدلبروکز به اندازه‌ای کوبنده بود که حتی ترامپ را نیز پشت سر گذاشت.

او ممکن است از این تصمیم نکوهش کند.

قاضی میدلبروکز که حکم خود را با کلمات بالا شروع کرد، هیچ گرم کردن یا پاک کردن گلویی نداشت.

آلینا حبا، وکیل ترامپ، رهبری این پرونده را بر عهده داشت.

«در اینجا ما با یک دعوی قضایی روبرو هستیم که هرگز نباید مطرح می شد، که کاملاً بیهوده بود، هم از نظر واقعی و هم از نظر قانونی، و با سوء نیت برای هدفی نادرست مطرح شد. آقای ترامپ یک طرف دعوی پرکار و پیچیده است که بارها از دادگاه برای انتقام از مخالفان سیاسی استفاده می کند. او مغز متفکر سوء استفاده راهبردی از روند قضایی است و نمی توان او را به عنوان یک طرف دعوی که کورکورانه از توصیه یک وکیل پیروی می کند، دید.

قاضی افزود که یک شکایت اصلاح شده توسط تیم ترامپ در ژوئن 2022، سه ماه پس از شروع پرونده، ثبت شده است. میدلبروکز می نویسد که نسخه جدید و ظاهراً بهبود یافته “در درمان هیچ یک از نقص ها” در پرونده اصلی شکست خورده است.

«علیرغم سوگند نامه آقای دولان مبنی بر زندگی او در ویرجینیا، و این واقعیت که خدمت به او در آنجا انجام شده است، شکایت اصلاح شده ادعا می کند که او در نیویورک زندگی می کند. بهانه وکلای شاکی: تعداد زیادی دولان وجود دارد – برخی از آنها در نیویورک زندگی می کنند.

قضاوت روز پنجشنبه در پاسخ به شکایتی بود که ترامپ در مارس 2022 علیه کلینتون، جیمز کومی، مدیر سابق اف بی آی، آدام شیف، نماینده سابق اف بی آی، پیتر استرزوک و لیزا پیج و بسیاری دیگر ارائه کرده بود.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

قاضی به موارد دیگری اشاره می‌کند که ترامپ پرونده‌هایی را علیه دشمنان واقعی یا تصور شده از جمله توییتر و CNN پیگیری کرده است.

افشای علنی کومی تا به امروز توسط برخی از طرفداران کلینتون به دلیل شکست کم او در انتخابات مقصر شناخته می شود.

[They] ادعا نکنید که آقای کومی تحقیقاتی را در مورد آقای ترامپ آغاز کرده است، حتی بیشتر از این که پیگرد قانونی داشته باشد. و این ادعای غیرقابل قبول مبنی بر اینکه آقای کومی با خانم کلینتون توطئه کرده است، با توجه به تأثیر اعلامیه های وی بر مبارزات انتخاباتی وی در سال 2016، نه تنها فاقد محتوا است، بلکه کاملاً پوچ است.

حبا به هانیتی گفت: “و من گفتم نه، ما باید بجنگیم.”