پنتاگون قرارداد ابری 9 میلیارد دلاری را بین 4 شرکت تقسیم کرد

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قرارداد در بخش‌هایی با تاریخ تکمیل تخمین زده شده در ژوئن 2028 انجام خواهد شد.

رقابت برای بستن قراردادهای ابری بزرگ شرکت ها و دولتی – جوایزی برای ایجاد شبکه های محاسباتی جهانی که در آن اطلاعات به جای سیستم های کامپیوتری محلی، از طریق اینترنت ذخیره، به اشتراک گذاشته و ایمن می شوند، شدید است. جایزه پنتاگون به عنوان یکی از پرطرفدارترین جایزه ها در نظر گرفته می شود زیرا در بازاری که تضمین امنیت داده های مشتری مهم است، مهر تایید است.

دوین دیکرسون، تحلیلگر Forrester، گفت که اعطای قرارداد به چهار شرکت به جای یک شرکت نشان دهنده یک “استراتژی چند ابری” است که می تواند موقعیت چانه زنی پنتاگون را با ارائه دهندگان بزرگ ابری بهبود بخشد و دفاتر فردی در وزارت دفاع را برای دستیابی به فناوری ها و خدمات ابری آسان تر کند.

قابلیت Joint Warfighter Cloud برای دسترسی پرسنل نظامی در سراسر جهان به داده های طبقه بندی نشده، محرمانه و فوق محرمانه پیش بینی شده است. پیش‌بینی می‌شود که به عنوان ستون فقرات برای عملیات‌های جنگی مدرن پنتاگون، که به شدت به هواپیماهای بدون سرنشین و ماهواره‌های ارتباطات فضایی متکی است، عمل کند، اما همچنان به راهی برای رساندن سریع اطلاعات از آن سکوها به سربازان روی زمین نیاز دارد.

گزارش بازرس کل پنتاگون شواهدی مبنی بر نفوذ نامناسب پیدا نکرد، اما گفت که نمی تواند میزان تعامل دولت با تصمیم گیرندگان پنتاگون را تعیین کند زیرا کاخ سفید اجازه دسترسی نامحدود به شاهدان را نمی دهد.

ژوئیه گذشته، پنتاگون اعلام کرد که جایزه قبلی محاسبات ابری خود را که در آن زمان JEDI نام داشت، لغو می کند. در آن زمان، پنتاگون گفت که به دلیل تاخیر در ادامه قرارداد، فناوری تا حدی تغییر کرده است که قرارداد قدیمی که به مایکروسافت واگذار شده بود، دیگر پاسخگوی نیازهای وزارت دفاع آمریکا نیست.

واشنگتن (AP) – گوگل، اوراکل، مایکروسافت و آمازون در قرارداد 9 میلیارد دلاری پنتاگون برای ساخت شبکه محاسبات ابری خود سهیم خواهند شد، یک سال پس از اتهامات سیاسی در مورد قرارداد اعلام شده قبلی و یک نبرد حقوقی طولانی که منجر به شروع مجدد ارتش شد. فرآیند جایزه آن

___

در ماه ژوئیه، هنگامی که لغو اعلام شد، جان شرمن، مدیر ارشد اطلاعات پنتاگون، گفت که “احتمالا” هم آمازون و هم مایکروسافت بخشی از تجارت را در یک جایزه جدید دریافت خواهند کرد.

اوبراین از پراویدنس، رود آیلند گزارش داد.



منبع

دانیل آیوز، تحلیلگر که صنعت ابر را برای Wedbush Securities نظارت می کند، گفت: «این مهم ترین معامله ابری است که از Beltway خارج می شود. «این در مورد پنتاگون به عنوان یک مشتری مرجع است. این نشان دهنده تمجیدهای قابل توجهی در مورد نظر آنها در مورد آن فروشنده است، و این بهترین مشتری مرجعی است که می توانید در آن دنیا داشته باشید.”

به چالش‌های قانونی پشت این تاخیرها اشاره نکرد که از طرف آمازون، شرکت بازنده مناقصه آمده بود. آمازون این سوال را مطرح کرده بود که آیا دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، به دلیل روابط خصمانه ترامپ با جف بزوس، مدیر اجرایی آمازون در آن زمان، قرارداد را با مایکروسافت هدایت کرده است یا خیر.