پناهجوی کامبوجیایی که در سن یک سالگی به ایالات متحده آمده بود پس از عفو فرماندار کالیفرنیا نیوسام اخراج شد.

یک زندانی اصلاح شده 48 ساله که 25 سال در زندان سپری کرده بود، روز سه شنبه توسط اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) به کامبوج اخراج شد.

تصویر ویژه از طریق پادکست Ear Hustle، گاوین نیوسام





منبع

اطلاعات بیشتر از NextShark: مرد سیک با نجات 3 کودک از غرق شدن در رودخانه کالیفرنیا می میرد

او گفت: “او به اعتراض جامعه ما گوش نمی دهد.”

شما که در کودکی با تبعیض مواجه شده بودید، هنگامی که او 13 ساله بود برای محافظت در حالی که در لانگ بیچ زندگی می کرد به یک باند پیوست. او در 20 سالگی در حالی که انتقام حمله گروهی به یکی از اعضای جوان خانواده اش را می گرفت، به یک جوان 17 ساله شلیک کرد و او را کشت. او به اتهام قتل درجه اول توسط هیئت منصفه محکوم شد و به 35 سال تا ابد محکوم شد.

در پاسخ، دفتر نیوسام در بیانیه ای اعلام کرد: “اطلاعات مربوط به درخواست های عفو محرمانه است و ما قادر به بحث در مورد پرونده های فردی نیستیم. فرماندار عفو را بخش مهمی از سیستم عدالت کیفری می داند و همه درخواست ها مورد بررسی کامل و دقیق قرار می گیرند. “

اطلاعات بیشتر از NextShark: استاد دانشگاه هنگ کنگ در حال ساخت واکسنی برای کروناویروس است

پس از ورود او به کامبوج گفت: “من هنوز اینجا با شما هستم.” “تا زمانی که تمام نشود تمام نمی شود و ما به راه خود ادامه خواهیم داد.”

چنین عفو ​​به او اجازه می داد که در ایالات متحده بماند، جایی که خانواده اش برای دهه ها از زمان فرار از خمرهای سرخ در زمانی که او یک کودک یک ساله بود، در آنجا اقامت داشته اند.

سو یانگ لی، وکیل حقوق مهاجران انجمن حقوقی آسیایی Advancing Justice-Asian, که وکالت شما را بر عهده دارد، گفت: “فئون باید در خانه با خانواده خود باشد، نه اینکه به کشوری که در کودکی از آن فرار کرده است تبعید شود.”

پس از گذشت چندین دهه از گذراندن دوران محکومیت خود، شما گفتید که او تغییر کرده است و آماده است که در کنار خانواده خود باشد و به جامعه کمک کند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: راننده اوبر شوخی های شرورانه ویروس کرونا را از سواران سرکش در سن دیگو تحمل می کند

برادر بزرگ شما، جیمز بانیو، ابراز تاسف کرد که چگونه نیوسام “نخستید” از طرف شما مداخله کند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: مدیر باشگاه والیبال کارولینای شمالی با پست اینستاگرام «خفاش را نخورید» خشم را برانگیخت

حامیان شما هستند هنوز امیدوار که نیوسام در نهایت می تواند او را عفو کند، که به او اجازه می دهد به ایالات متحده بازگردد و در کنار خانواده اش باشد.

ماه‌هاست که کمیته حمایت از زندانیان آسیایی و دیگر مدافعان این کار بوده‌اند نیوسام را تشویق می کند برای عفو تو و جلوی تبعید او را بگیرید.

سامدنگ دنی تانگسی، مدافع جامعه گفت: «او نباید اخراج شود زیرا قبلا دوران خود را گذرانده بود و اخراج شدن اساساً یک حبس ابد دیگر است. در طول مدتی که در سن کوئنتین بودم، او در واقع به من بسیار راهنمایی می‌کرد، و او یکی از تسهیل‌کننده‌های من در کلاس تروما درمانی بود که به من کمک کرد تا آسیب‌هایم را کشف کنم. و به همین دلیل، من توانستم از آن شفا پیدا کنم.»

هیئت آزادی مشروط زندان سن کوئنتین شما را برای آزادی زودهنگام ایمن تلقی کرد و در ژانویه مورد عفو قرار گرفت. با این حال، او پس از آزادی به ماموران ICE تحویل داده شد.

فیون یو، یک کودک پناهنده سابق از کامبوج، به کشوری بازگردانده شد که پس از آن به سختی با آن آشنا بود. ناکامی در گرفتن عفو از فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسام.

زمانی که در زندان بودید، یکی از اعضای مؤسس برنامه عدالت ترمیمی «بازیابی خود واقعی مان» شدی، به عنوان مشاور با زنان منطقه خلیج در برابر تجاوز جنسی خدمت کرد و به سایر پناهندگان بازداشت شده از آسیا آموزش داد.