پل ویلان «بسیار ناامید» است که دولت بایدن برای آزادی او کاری انجام نداده است

دیوید ویلان گفت: “این هشدار اولیه به این معنی بود که خانواده ما توانسته اند از نظر ذهنی برای آنچه که اکنون برای ما ناامیدی عمومی است آماده شوند.” “و یک فاجعه برای پل.”

پل ویلان تفنگدار سابق آمریکایی از سال 2018 به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است. (صوفیا ساندورسکایا، عکس خبرگزاری مسکو از طریق AP، فایل)

دیوید، برادر ویلان، پنجشنبه گفت که دولت بایدن در موافقت با مبادله زندانیان که گرینر را آزاد کرد، «تصمیم درستی» گرفت.

پل ویلان، آمریکایی بازداشت شده، می گوید از اینکه دولت بایدن توانست آزادی بریتنی گرینر، بازیکن WNBA از روسیه را در مبادله زندانیان تضمین کند، خوشحال است، اما از اینکه نتوانسته است او را تضمین کند، “بسیار ناامید” است.

پرزیدنت بایدن در کاخ سفید گفت که ایالات متحده از آزادی ویلان کوتاهی نکرده است.

پرزیدنت بایدن صبح پنجشنبه آزادی گرینر را اعلام کرد و گفت که بازیکن WNBA در “روحیه خوب” است. (تراشه Somodevilla/Getty Images)

پل ویلان در دادگاه شهر مسکو به این حکم گوش می دهد.

دیوید ویلان: “من خیلی خوشحالم که بریتنی گرینر در راه خانه است.” در بیانیه ای طولانی گفت. من به عنوان یکی از اعضای خانواده یک گروگان روسی، به معنای واقعی کلمه فقط می توانم شادی او را تصور کنم، اینکه دوباره با عزیزانش ملحق می شود و در زمان تعطیلات.

در اوایل سال جاری، گزارش شده است که کاخ سفید پیشنهاد مبادله Bout را به عنوان بخشی از یک معامله احتمالی برای تضمین آزادی گرینر و ویلان داده است.

بایدن گفت: ما بریتنی را فراموش نکردیم و پل را فراموش نکردیم. این انتخابی نبود که کدام آمریکایی را به خانه بیاورد.»

رئیس جمهور ادامه داد: «ما در اوایل سال جاری زمانی که فرصت داشتیم، ترور رید را به خانه آوردیم. متأسفانه، به دلایل نامشروع، روسیه با پرونده پل متفاوت از پرونده بریتنی رفتار می کند. و در حالی که ما هنوز موفق به آزادی پل نشده‌ایم، تسلیم نمی‌شویم.»





منبع

دیوید ویلان گفت که مقامات ایالات متحده از قبل به خانواده اطلاع داده اند که پل بخشی از مبادله Griner-Bout نخواهد بود.

جو بایدن در کاخ سفید درباره آزادی بریتنی گرینر صحبت می کند.

ویلان گفت که “به این باور رسیده است که همه چیز در مسیر درستی پیش می رود و دولت ها در حال مذاکره هستند و به زودی اتفاقی رخ خواهد داد.”

گرینر در ماه فوریه در مسکو به اتهامات مربوط به مواد مخدر بازداشت و سپس به 9 سال زندان محکوم شد. پل ویلان، مدیر امنیتی شرکت میشیگان و تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا، از سال 2018 به اتهام جاسوسی در روسیه زندانی است.

گرینر دومین آمریکایی است که در مبادله زندانیان با روسیه در سال جاری آزاد می شود. ترور رید، کهنه سرباز 30 ساله تفنگدار دریایی ایالات متحده، در ماه آوریل در مبادله زندانیان با مسکو آزاد شد.

ویلان در یک مصاحبه تلفنی با سی ان ان از مستعمره کیفری که در آن نگهداری می شود گفت: «بسیار ناامید هستم که اقدامات بیشتری برای آزادی من انجام نشده است، به خصوص که چهار سالگرد دستگیری من در راه است. بخش دورافتاده روسیه. “من نمی فهمم چرا هنوز اینجا نشسته ام.”

بریتنی گرینر روز پنجشنبه در جریان تبادل زندانی با فروشنده اسلحه محکوم به اتهام ویکتور بوت از بازداشت روسیه آزاد شد. (پرونده Rick Scuteri/AP)

دولت بایدن روز پنجشنبه اعلام کرد که گرینر در ازای ویکتور بوت، فروشنده اسلحه مجرمی که حکم 25 سال زندان را در ایالات متحده سپری می کرد، آزاد شد.

بریتنی گرینر در حین بازی WNBA.

دیوید ویلان ادامه داد: “هیچ موفقیتی بزرگتر از آزادی یک زندانی متخلف و بازگشت آنها به خانه نیست.” دولت بایدن تصمیم درستی گرفت تا خانم گرینر را به خانه بازگرداند و توافقی را که ممکن بود انجام داد، نه اینکه منتظر توافقی بود که قرار نبود اتفاق بیفتد.