پلیس کاپیتول در سال گذشته بیش از 7500 تهدید علیه قانونگذاران را بررسی کرد

به گفته پلیس کاپیتول، آمار سال گذشته اولین کاهش در حداقل پنج سال گذشته بود، اما “از لحاظ تاریخی بالا” باقی ماند، یعنی تقریبا دو برابر 3939 مورد بررسی شده در سال 2017. در سال 2021، زمانی که شورش 6 ژانویه رخ داد، موارد تهدید به 9625 افزایش یافت.

تام منگر، رئیس پلیس کنگره آمریکا در بیانیه ای گفت: «تهدیدها علیه اعضای کنگره هنوز بسیار زیاد است. این منجر به گسترش ضروری، نه تنها قابلیت‌های تحقیقاتی، بلکه مسئولیت‌های حفاظتی ما نیز شده است.»

این آمارها شامل تحقیقات در مورد “بیانیه های مربوط به و تهدیدهای مستقیم” است، و پلیس گفت که تعداد تهدیدات علیه دموکرات ها و جمهوری خواهان مشابه بوده است و اشاره کرد که همه اعضای کنگره تحت تاثیر قرار گرفته اند.

تهدید به خشونت سیاسی به سطوح ایالتی و محلی نیز کشیده شده است. سولومون پنا، نامزد ناموفق حزب جمهوری‌خواه برای مجلس ایالتی نیومکزیکو، روز دوشنبه در ارتباط با چهار تیراندازی به خانه‌های دو کمیشنر شهرستان و دو قانونگذار ایالتی دستگیر شد.

اخیراً، یک مرد واشنگتن پس از اینکه متهم به گذاشتن بیش از 400 پیام صوتی برای اعضای کنگره در طول دو سال شده بود، به هفت فقره تهدید بین ایالتی متهم شد.

بر اساس آمار جدیدی که روز سه شنبه منتشر شد، پلیس کنگره آمریکا در سال گذشته 7501 مورد تهدید علیه اعضای کنگره را بررسی کرد.

یک متجاوز متهم به نفوذ به خانه نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان در سانفرانسیسکو در ماه اکتبر و حمله به شوهرش با چکش شد. پلیس گفت ضارب بعداً گفت که به دنبال پلوسی است که در آن زمان در واشنگتن دی سی بود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

هفته‌ها پس از آن حمله، مردی از میشیگان دستگیر و متهم به تهدید به کشتن نماینده جان گارامندی، یکی دیگر از دموکرات‌های کالیفرنیا و کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی شد.