پلیس هفتم ممفیس از وظیفه خلاص شد، میلیون‌ها نفر تحت هشدار طوفان زمستانی: پادکست 5 چیز

درست انجام دادن. پس بیایید در مورد مالیات صحبت کنیم. اول از همه، این ممکن است برخی از شنوندگان ما را شگفت زده کند، من را متعجب کرد که واقعاً همه نیازی به ثبت مالیات خود ندارند. پس چه کسی مجبور نیست، مدورا، و چه کسی مجبور است؟

شما به جهانی اشاره کردید که مهدکودک های فعلی می توانند در آن رشد کنند. آن دنیا به طور خاص چه شکلی است؟ چه شکلی خواهد بود، بث؟

خوشحالم که اینجا هستم.

مدورا لی:

الیزابت وایز:

با تشکر از گوش دادن به 5 چیز. ما هر روز صبح اینجا هستیم از هر کجا که صدای خود را دریافت کنید. من فردا با 5 مورد بیشتر از USA TODAY برمی گردم.

تیلور ویلسون:

تیلور ویلسون:

الیزابت وایز:

درست. الیزابت وایز تغییرات آب و هوا و انتقال انرژی را برای USA TODAY پوشش می دهد. بث، از اینکه در پایان کمی پرسپکتیو نیمه پر لیوان در اختیار ما قرار دادید، متشکرم. ما واقعا قدردان آن هستیم.

همانطور که قبلاً در برنامه شنیده اید، فصل مالیات اینجاست. مدورا لی، گزارشگر مالی و مالی شخصی USA TODAY جدیدترین نکات و ترفندها را دارد. مدورا، به 5 چیز خوش آمدید.

صبح بخیر. من تیلور ویلسون هستم و این 5 نکته است که باید بدانید سه شنبه، 31 ژانویه 2023. امروز، اخراج های بیشتری پس از توقف ترافیک و مرگ تایر نیکولز وجود دارد. به علاوه تغییرات آب و هوایی ممکن است بدتر از آن چیزی باشد که ما فکر می کردیم، و دولت بایدن قصد دارد به اعلامیه های اضطراری کووید پایان دهد.

بهترین کار این است که درخواست واریز مستقیم به حساب بانکی خود داشته باشید. این نیز امن ترین راه برای انجام آن است. نگران گم شدن چک، یا سرقت آن از پست شما، یا از بین رفتن آن در صورت دریافت آن از طریق کاغذ، نباشید. برای سرعت مضاعف، می توانید به صورت الکترونیکی نیز پرونده کنید و سپس درخواست کنید پول خود به صورت الکترونیکی ارسال شود.

تیلور ویلسون:

باشه. خوب، اساساً اینکه چه کسی باید مالیات بدهد به چند چیز مختلف بستگی دارد، از جمله میزان درآمد شما و همچنین وضعیت پرونده شما. این که آیا مجرد هستید، متاهل هستید یا به طور مشترک یا جداگانه پرونده دارید، و اگر سرپرست خانواده یا بیوه هستید، و سپس سن شما. این سه مورد معمولا تعیین می کنند که آیا باید مالیات را ثبت کنید یا خیر. برای هر یک از این موقعیت ها حداقل آستانه هایی برای درآمد وجود دارد که می توانید در وب سایت IRS پیدا کنید. و همچنین افرادی که در شرایط خاص قرار دارند باید مالیات بدهند. افرادی که ممکن است مالیات اشتغال خانگی داشته باشند. آنها مزایای تامین اجتماعی دریافت نشده دارند. آنها بیمه ACA و این نوع چیزها را خریدند.

دولت بایدن قصد دارد در 11 مه به اعلامیه های اضطراری COVID-19 پایان دهد. این اقدام نحوه واکنش دولت فدرال به این همه گیری را که وارد چهارمین سال آن می شود، بازسازی می کند. یک وضعیت اضطراری ملی برای اولین بار توسط رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ در 13 مارس 2020 اعلام شد. ایالت ها در ازای ثبت نام مداوم بیماران در برنامه مراقبت های بهداشتی، بودجه اضافی Medicaid را در طول شرایط اضطراری دریافت کردند. در نتیجه، ثبت نام Medicaid 30٪ افزایش یافت و تعداد کمتری از آمریکایی ها بیمه نشده اند. اما در یک لایحه هزینه‌های هنگفت ماه گذشته، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان توافق کردند که به ایالت‌ها اجازه دهند مردم را از مدیکید در ماه مه اخراج کنند. با پایان یافتن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، افراد بدون بیمه باید هزینه واکسن، آزمایش و درمان را خودشان بپردازند.

سلام. چطوری؟

تیلور ویلسون:

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پلیس هفتم ممفیس از نیرو خارج شد، هشدار طوفان زمستانی: پادکست 5 چیز



منبع

سپس افرادی هستند که مجبور نیستند مالیات بدهند، و اینها افرادی هستند که در زیر آن دسته درآمد قرار می گیرند. اما حتی اگر مجبور به ثبت مالیات نباشید، گاهی اوقات ثبت مالیات مزایایی دارد. می دانم که این دیوانه به نظر می رسد، اینطور نیست؟ و اجازه دهید به شما بگویم چرا. زیرا ممکن است یک چک بازپرداخت به شما برسد که ممکن است حتی از آن اطلاعی نداشته باشید. این یک مورد بزرگ است که بسیاری از مردم در مورد آن صحبت می کنند، اعتبار مالیات بر درآمد کسب شده. بسیاری از افراد کم درآمد و متوسط ​​واجد شرایط این کار هستند، اما از هر پنج نفر تنها یک نفر واقعاً ادعا می کند. و شما می توانید بین 500 تا 6000 دلار پس بگیرید. این باور نکردنی است.

تیلور ویلسون:

الیزابت وایز:

برای شنیدن پادکست روی پخش کننده بالا کلیک کنید و همراه با متن زیر دنبال کنید. این رونوشت به طور خودکار تولید شد و سپس برای وضوح در شکل فعلی آن ویرایش شد. ممکن است بین صدا و متن تفاوت هایی وجود داشته باشد.

تیلور ویلسون:

واقعاً نیمه پر است. شما باید به جنبه روشن نگاه کنید.

هفتمین افسر پلیس ممفیس پس از اینکه افسران تایر نیکولز 29 ساله را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار دادند، چشیدند و اسپری فلفل زدند، اخراج شد. نیکولز سه روز پس از توقف ترافیک جان خود را از دست داد. دو اخراج آخر پس از آن اتفاق افتاد که پنج افسر ابتدا اخراج شدند و سپس به قتل درجه دوم، همراه با اتهامات حمله و آدم ربایی متهم شدند. اداره آتش نشانی ممفیس همچنین سه کارمند خود را به دلیل اینکه نیکولز پس از ضرب و شتم برای ارائه کمک های پزشکی فراخوانده شده بودند، ارزیابی نکردند. ویدئویی از خشونت نشان می دهد که نزدیک به نیم ساعت از شروع ضرب و شتم تا لحظه آوردن برانکارد برای نیکولز می گذرد. اتهامات جنایی علیه آتش نشانان تشکیل نشده است.

هفتمین افسر پلیس ممفیس به دلیل توقف مرگبار تایر نیکولز از وظیفه خلاص شد، در حالی که مقامات آتش نشانی نیز رها شده اند. به علاوه، الیزابت وایز، خبرنگار ملی USA TODAY به پیش‌بینی هوش مصنوعی نگاه می‌کند که تغییرات آب و هوایی سریع‌تر از آنچه اخیراً فکر می‌کردیم اتفاق می‌افتد، دولت بایدن قصد دارد در ماه مه به اعلامیه‌های اضطراری COVID-19 پایان دهد، مدورا لی، گزارشگر مالی و مالی شخصی USA TODAY می‌گوید. آخرین نکات برای فصل مالیات، و میلیون ها نفر تحت هشدار طوفان زمستانی هستند.

بسیار خوب، مدورا لی، از بینش شما در مورد مالیات متشکرم. من مطمئن هستم که در طول فصل مالیات دوباره از شما خواهیم شنید. واقعا قدرش را بدان

هشدارهای طوفان زمستانی و هشدارهای هواشناسی این هفته از تگزاس مرکزی تا ساحل شرقی گسترش یافته است. بخش‌هایی از آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی و تنسی در معرض هشدار طوفان یخ قرار دارند. و بیشتر در شمال، هشدار باد در غرب میانه بالا با کاهش باد سرد تا 35 درجه زیر صفر در برخی نقاط اعمال می شود. سرویس ملی هواشناسی هشدار می دهد که چنین دماهایی می توانند در کمتر از 10 دقیقه باعث یخ زدگی پوست در معرض پوست شوند. می‌توانید با پیوندی در یادداشت‌های نمایش امروز، اطلاعات بیشتری درباره آب و هوا در گردنه جنگل و ردیاب طوفان زمستانی پیدا کنید.

سوال بزرگ این است که آیا قرار است به 2.0 برسیم و اگر چنین است، چه زمانی؟ و پیش‌بینی‌هایی نیز وجود داشته است، اگر به نرخ‌های واقعاً بالای انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دهیم، ممکن است تا دهه 2080 اتفاق بیفتد. اگر واقعاً آن را پایین بیاوریم، هرگز نمی تواند اتفاق بیفتد. چیزی که این مدل هوش مصنوعی پیدا کرد این بود که حتی اگر واقعاً انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهیم، احتمال 50 در 100 وجود دارد که تا قبل از سال 2054 از 2.0 عبور کند. و این به زودی خواهد بود. منظورم این است که اگر کودک مهدکودکی دارید، فرزندتان تازه وارد 30 سالگی شده است. این دنیایی است که فرزند شما قرار است در آن زندگی کند.

مطمئن. خیلی ممنون.

اما مورد دیگر این است که آب و هوا نامنظم تر می شود. این نیست که دنیا به پایان می رسد، بلکه دنیایی است که ما همه چیز را روی آن بنا کرده ایم، جایی که می دانید باران ها در یک زمان معین خواهند بارید. و بله، طوفان‌هایی وجود دارند، اما طوفان‌هایی هستند که می‌توانیم با آنها زندگی کنیم. برای افرادی که به اندازه کافی بزرگ هستند، شبیه آن فیلم دهه 80، This Is Spinal Tap است، جایی که آن مرد می گوید: “آره، اما تجهیزات من نه فقط به 10، بلکه به 11 می رسد.” منظورم این است که ما 11s بیشتری خواهیم زد و این خوب نیست.

الیزابت وایز:

اوه بله، این یکی مرا هیجان زده می کند، اگرچه فکر نمی کنم اخیراً کسی برای من ناهار یا شام خریده باشد. اما به هر حال، این بخش غم انگیز کار از خانه است. اما در سال‌های 2021 و 2022، سازمان امور مالیاتی به شرکت‌ها معافیت مالیاتی داد، که اگر تصمیم بگیرند که می‌خواهند برای کارمندان خود غذا سفارش دهند، سعی کنند دوباره آنها را به دفتر بازگردانند، می‌توانند 100 درصد از آن صورت حساب شامل مالیات را کسر کنند. و نوک. اما این در سال آینده در سال مالیاتی 2023 از بین می رود. به سطح قبل از همه گیری باز می گردد که تنها نیمی از آن قابل کسر است.

بیایید با صاحبان مشاغل کوچک صحبت کنیم.

مدورا لی:

همچنین انتظار می‌رود که واکسن‌های کووید با توقف خرید دولت گران‌تر شوند. حدود هفت نفر از هر 10 آمریکایی واکسن اولیه کووید را دریافت کرده اند، اما طبق CDC کمتر از 20٪ از بزرگسالان آخرین تقویت کننده را دارند.

بث، شما به توافق پاریس اشاره کردید. اکنون حدود هشت سال از زمانی که رهبران جهان گرد هم آمدند و آن را در سال 2015 امضا کردند، می گذرد. ​​آیا این مطالعه اخیر نشانه ای از شکست خود توافق است؟

الیزابت وایز:

مدورا لی:

تیلور ویلسون:

این توسط محققان دانشگاه ایالتی استنفورد و کلرادو انجام شده است و آنها از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می کنند. آنها اساساً داده‌های آب و هوایی را تا آنجایی که ما به دست آورده‌ایم تغذیه می‌کردند و سعی می‌کردند مدل‌هایی ایجاد کنند تا نشان دهند، خوب، آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، آنچه قرار است در آینده اتفاق بیفتد، و ارتباط آن با تغییرات در میزان کربن و سایر گازهای گلخانه ای موجود در جو. و آن‌ها می‌دانند که این کار می‌کند، زیرا بعد برگشتند و گفتند: “خوب، مدل ما می‌گوید که مثلاً در سال 2015 باید چه اتفاقی می‌افتاد؟” و به نقطه زیبایی برخورد کرد. متأسفانه در اینجا درجه قابل اعتمادی وجود دارد.

مدورا لی:

اوه بله.

و این یک سوال مهم است. دو چیز فقط این نیست که اتفاق می‌افتند، این است که در حال شروع به وقوع هستند. منظورم این است که یکی این است که همه چیز داغ تر می شود. ما موج گرمای بیشتری داریم، موج گرمای طولانی‌تری داریم، خشکسالی‌های بیشتری داریم.

الیزابت وایز:

تیلور ویلسون:

در قسمت امروز پادکست 5 چیز: هفتمین افسر پلیس ممفیس به دلیل توقف مرگبار ترافیک تایر نیکولز از وظیفه معاف شد

بنابراین این نگران کننده است. چه چیزی را ممکن است زودتر ببینیم؟ در حال حاضر از نظر گرمایش جهانی چه چیزی در اطراف است؟

مدورا، مردم چگونه می توانند بازپرداخت مالیات خود را سریعتر دریافت کنند؟

تیلور ویلسون:

مدورا لی:

این نیست. و باید بگویم، یعنی اگر فکر می‌کردم امیدی وجود ندارد، نمی‌توانستم به این کار ادامه دهم. انرژی‌های تجدیدپذیر با این قیمت‌های فوق‌العاده ارزان آنلاین می‌شوند. با هر دانشمند آب و هوا که صحبت می کنم، همه می گویند امیدی وجود دارد. و نه تنها امید وجود دارد، بلکه ما فناوری لازم برای انجام این کار را داریم. فقط باید آن را اجرا کنیم. و این همان چیزی است که دانشمندانی که این کار را انجام داده اند می گویند، ما باید اکنون آن را سخت تر و سریع تر اجرا کنیم زیرا ایده آل این است که بیش از حد نگذاریم. و این برای جهانی که بچه ها یا نوه های ما در آن بزرگ می شوند چه معنایی خواهد داشت.

تیلور ویلسون:

کسرهای مجاز اضافی از سال 2022 وجود دارد. آیا می توانید در این مورد بیشتر به ما بگویید؟

هوش مصنوعی پیش بینی می کند که تغییرات آب و هوایی سریعتر از آنچه اخیراً فکر می کردیم در حال وقوع است. این بر اساس یک مطالعه جدید است که نشان می دهد جهان با خطر قابل توجهی برای عبور از آستانه حیاتی گرمایش جهانی، احتمالاً تا سال 2050 مواجه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تلاش برای اطمینان خاطر، با الیزابت وایز، خبرنگار ملی USA Today تماس گرفتم. بث، همیشه خوشحالم که دوباره به برنامه برگشتی. ممنون که اومدی

می‌توانید با خبرنامه روزانه USA TOAY به نام The Daily Money در مورد همه پول‌های مرتبط به‌روز باشید. می توانید پیوندی را در یادداشت های نمایش امروز پیدا کنید.

مدورا لی:

تیلور ویلسون:

مطالعه جدیدی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است به آستانه بحرانی گرمایش دو درجه سانتیگراد برسیم وجود دارد. درباره این مطالعه بیشتر به ما بگویید، بث.

تیلور ویلسون:

آنها در مورد دو آستانه صحبت می کنند. افزایش 1.5 درجه سانتیگراد در دما، 2.7 درجه فارنهایت افزایش دما است. بنابراین دو نقطه ای که ما در مورد آنها صحبت می کنیم این است که 1.5 و سپس 2.0 سانتیگراد. دلیل اینکه ما آن آستانه‌ها را داریم به این دلیل است که در توافق پاریس، زمانی که تمام دنیا دور هم جمع شدند و گفتند: “هی، بیایید هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم تا جلوی این را بگیریم؟ ایده آل این است که چیزها را بیش از 1.5 درجه سانتیگراد افزایش ندهند و واقعاً بخواهید آن را زیر 2.0 درجه سانتیگراد نگه دارید. و خبر بد این است که همه مدل‌ها گفته‌اند، بله، ما در 1.5 پایدار نمی‌شویم. ما در حال حاضر به 1.1 نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن رسیده ایم.

پادکست ها: جنایت واقعی، مصاحبه های عمیق و پادکست های بیشتر USA TODAY درست در اینجا.

تیلور ویلسون: