پلیس می گوید لغو قانون مجوز اسلحه دستی در ایندیانا به این معنی است که شخصی که آشکارا اسلحه حمل می کند می تواند در پیاده رو و به مدرسه نگاه کند اما پلیس نمی تواند از نظر قانونی از آنها بپرسد که چه کار می کنند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

برعکس، این تیراندازی ها قانونگذاران کنگره را به تصویب محدودیت های فدرال اسلحه تشویق کرد. این محدودیت‌ها شامل پایان دادن به «گذاشته دوست پسر»، قوانین پرچم قرمز است که به مقامات اجازه می‌دهد از افرادی که تهدیدی برای مردم تلقی می‌شوند، اسلحه بگیرند و بررسی‌های پیشینه برای افراد زیر ۲۱ سال که به دنبال خرید اسلحه هستند، افزایش یافته است.

استثناهای این قانون شامل افرادی می شود که دارای جرائم یا دستور منع آنها هستند.

پلیس می‌گوید این لغو، بررسی افراد خطرناک با سلاح را دشوارتر می‌کند.

  • ایندیانا قانونی را لغو کرد که صاحبان تفنگ دستی را ملزم به همراه داشتن مجوز می‌کرد – و پلیس می‌گوید که با حذف چک‌ها از افرادی که با سلاح مرتکب جرم می‌شوند، کار آنها دشوارتر می‌شود.

    سروان ران گالویز، سخنگوی پلیس ایالتی به AP گفت: «ما باید یکی دو مرحله دیگر را طی کنیم تا بتوانیم یک بازرسی جنایی انجام دهیم. ما لزوماً نمی‌توانیم این کار را در کنار جاده انجام دهیم.»

    پلیس ایالت ایندیانا بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    جری گودین، کلانتر شهرستان اسکات به WDRB گفت که این قانون باعث ترس مردم در انظار عمومی می شود.

    لایحه 1077 مجلس نمایندگان در ماه مارس توسط قوه مقننه ایالت تصویب شد و از روز جمعه اجرایی شد و به افراد بالای 18 سال اجازه می دهد بدون مجوز اسلحه حمل کنند. به گزارش آسوشیتدپرس، استثناهای این قانون شامل افراد دارای جنایات، دستورات بازدارنده علیه آنها یا بیماری روانی است که آنها را خطرناک می کند.

    گودین به WDRB گفت: «یک پسر می‌تواند در آنجا ایستادگی کند – یا یک دختر یا هر کسی که با یک تفنگ، یک AR-15 یا یک تفنگ دستی – و در یک پیاده‌رو بایستد و به مدرسه نگاه کند. “تفاوت این است: ما حتی نمی توانیم متوقف شویم و از آنها بپرسیم که به خاطر این قانون چه می کنند.”

    لغو الزامات مجوز اسلحه توسط قانونگذار ایالت ایندیانا روز جمعه اجرایی شد.

  • تفنگ دستی آبی در پس زمینه آبی

    حامیان پلیس به AP گفتند که مجوزها به بررسی افراد خطرناک با سلاح کمک کردند.

    در سراسر کشور، محافظه کاران توجه خود را به قوانینی که از حق حمل اسلحه حمایت می کند، تجدید کرده اند. برخی از قوانین، مانند لوایح لوئیزیانا و اوهایو برای اجازه دادن به معلمان برای حمل سلاح، در پی تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب و خواربارفروشی تاپس در ماه مه پیشنهاد و تصویب شد.

    در همین حال، دادگاه عالی روز پنجشنبه حکم داد که قانون اساسی ایالات متحده از حق حمل اسلحه در خارج از خانه محافظت می کند. این قانون یک قانون ایالت نیویورک را لغو کرد که بر اساس آن افرادی که برای حمل اسلحه در خارج از خانه خود ثبت نام کرده اند، باید دلیل مناسبی برای این کار ارائه کنند.

    گتی ایماژ