پلیس میامی مردی را در 4 قتل در مزرعه گلدان اوکلاهما دستگیر کرد

مرگ و میر در مزرعه ماری جوانا سومین قتل جمعی در اوکلاهاما در کمی بیش از یک ماه بود. در 27 اکتبر، شش کودک در یک قتل مشکوک به خودکشی در حومه تولسا در Broken Arrow کشته شدند، و در 14 اکتبر، جسد چهار مردی که ناپدید شده بودند، تکه تکه شده در رودخانه ای در اوکلاهاما پیدا شد.

هالینگزورث از میشن، کانزاس گزارش داد. نویسندگان آسوشیتدپرس، جیل بلید در لیتل راک، آرکانزاس، آدام کیلوها کاسی در دالاس و پیتر اورسی در دنور مشارکت داشتند.

رای دهندگان اوکلاهاما در سال 2018 ماری جوانای پزشکی را قانونی کردند و این صنعت به سرعت به لطف یک قانون بدون پایان که محدودیت های کمتری را نسبت به سایر ایالت ها اعمال می کرد، رونق گرفت.

این آژانس در سال های اخیر کشت و قاچاق ماری جوانا را برای بازار سیاه هدف قرار داده است. اما مارک وودوارد، سخنگوی آژانس، روز سه‌شنبه گفت که خیلی زود است که بگوییم این موضوع تمرکز این تحقیقات بوده است.

اداره تحقیقات ایالت اوکلاهما روز سه شنبه اعلام کرد که مظنون قتل های آخر هفته، وو چن، توسط پلیس میامی بیچ بازداشت و به مرکز بازداشت شهرستان میامی داد آورده شد.

فلورانس گفت: «نمی‌دانم با هم فامیل هستند یا همکارند، اما مطمئناً این افراد، به اعتقاد ما، همه با یکدیگر آشنا بودند.

مقامات گفتند که قربانیان – سه مرد و یک زن که همگی شهروندان چینی بودند – در زمینی به مساحت 10 هکتار (4 هکتار) در غرب هنسی، شهری در 55 مایلی (90 کیلومتری) شمال غربی اوکلاهاما سیتی به ضرب گلوله کشته شدند. . قربانی پنجم که او نیز یک شهروند چینی است زخمی شد و به بیمارستان شهر اوکلاهاما منتقل شد.

مریلند و میسوری در انتخابات میان‌دوره‌ای این ماه ماری‌جوانای تفریحی را تأیید کردند و تعداد کل ایالت‌هایی را که اجازه استفاده تفریحی را می‌دهند به ۲۱ رسید. رأی‌دهندگان آرکانزاس، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی پیشنهادهای قانونی‌سازی را در میان‌دوره‌ای رد کردند.

پلیس گفت که قربانیان هنوز به طور عمومی شناسایی نشده بودند و مقامات همچنان در تلاش برای اطلاع دادن به نزدیکان خود هستند.

در ماه مارس، رای دهندگان تصمیم خواهند گرفت که آیا استفاده تفریحی از مواد مخدر قانونی شود یا خیر.

پورشا رایلی، سخنگوی اداره ماری جوانا پزشکی اوکلاهاما، گفت که مجوز فعالی برای کسب و کار پرورش ماری جوانا پزشکی در این مکان وجود دارد.

OSBI در یک بیانیه خبری اوایل روز سه شنبه گفت: «مظنون مدت زیادی قبل از شروع اعدام در آن ساختمان بود. “بر اساس تحقیقات تا کنون، به نظر نمی رسد این یک حادثه تصادفی باشد.”

پوشش AP در مورد ماری جوانا را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/marijuana



منبع

فلورانس گفت که کلانتر شهرستان کینگ فیشر ابتدا به یک گروگانگیری گزارش شده در مزرعه پاسخ داد و از مقامات ایالتی درخواست کمک کرد.

او افزود: “این پرونده چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد.” “زمان کمی طول می کشد تا ما آن را پردازش کنیم.”

سروان OSBI استن فلورانس گفت که مقامات بر این باورند که مظنون قربانیان را می‌شناخت که یکشنبه شب جسدشان پیدا شد.

مقامات گفته بودند که یک مظنون را در ذهن دارند، اما برای جلوگیری از به خطر انداختن دیگران، فعلا نام آن را مخفی می کنند.

این دفتر گفت که او «پس از اینکه یک برچسب‌خوان خودرو، وسیله نقلیه‌ای را که در حال رانندگی بود علامت‌گذاری کرد» دستگیر شد. مظنون به قتل و تیراندازی به قصد قتل متهم خواهد شد و با استرداد به اوکلاهاما مواجه خواهد شد.

OSBI همچنین عکسی را که توسط مارشال‌های ایالات متحده ارائه شده بود از مردی که بدون کفش روی یک حاشیه نشسته بود، و ظاهراً دست‌هایش را در پشت سر بسته بود، منتشر کرد.

وودوارد گفت: “این یک مزرعه ماری جوانا است، بدیهی است که قانون ایالت اوکلاهاما باید مجوزی از اداره ماری جوانا پزشکی اوکلاهما و از ما داشته باشند.” با تقلب به دست آمده است؟ بنابراین این بخشی از تحقیقات ما خواهد بود.

___

مقامات می خواهند مردی را به اوکلاهاما بازگردانند تا با اتهامات مربوط به قتل چهار نفر در مزرعه ماری جوانا پس از دستگیری در جنوب فلوریدا، به شیوه اعدام مواجه شوند.

هیچ یک از 14 عملیات کشت ماری جوانا در منطقه هنسی به پرسش‌های ایمیل آسوشیتدپرس پاسخ ندادند و مقامات مشخص نکردند که کدام یک در محل تیراندازی انجام شده است.

بر اساس پایگاه داده ای که توسط آسوشیتدپرس، یو اس ای تودی و دانشگاه نورث ایسترن اداره می شود، ایالات متحده تاکنون 40 قتل عام را در سال جاری داشته است. فقط در هفته گذشته، شش نفر در اتاق استراحت یک فروشگاه والمارت در ویرجینیا کشته شدند و پنج نفر در یک کلوپ شبانه همجنس گرایان کلرادو اسپرینگز کشته شدند. پایگاه داده یک قتل دسته جمعی را به عنوان کشته شدن حداقل چهار نفر، بدون احتساب قاتل، تعریف می کند.

___

این پرونده به عنوان قتل چهارگانه در حال بررسی است. اداره کنترل مواد مخدر و مواد مخدر خطرناک اوکلاهاما نیز در حال بررسی است.