پلیس سابق از قتل در تیراندازی در شهر کوچک تگزاس تبرئه شد

هیئت منصفه شهرستان هانت بیش از پنج ساعت قبل از تبرئه شاون لوکاس از مرگ جاناتان پرایس بحث کرد.

ولف سیتی، در حدود 70 مایلی (96 کیلومتری) شمال شرقی دالاس و نزدیک مرز تگزاس و اوکلاهاما، حدود 1500 نفر جمعیت دارد.

مالون گفت: “من و برادرم سعی کردیم آنها را از هم جدا کنیم.” وی افزود که مشاجره “چند ثانیه” قبل از جدا شدن آن دو ادامه داشت و به نظر می رسید که همه قبل از رسیدن لوکاس آرام شده بودند.

لوکاس افسری در ولف سیتی بود که در آن پرایس، که برای دانشگاه هاردین-سیمونز در ابیلن فوتبال بازی کرده بود، کارمند شهری، مربی شخصی و بدنساز بود که رویای راه اندازی مرکز تناسب اندام خود را داشت. لوکاس به قتل پرایس در شب 3 اکتبر 2020 متهم شد و پنج روز بعد از نیروی پلیس اخراج شد.

هنگامی که لوکاس که سفید پوست است، گزارش مبارزه را پاسخ داد، پرایس با دست دراز و عذرخواهی به خاطر شیشه شکسته سلام کرد. لوکاس تصمیم گرفت پرایس مست است و سعی کرد او را بازداشت کند، اما پرایس مقاومت کرد. بر اساس سوگندنامه پلیس، لوکاس هنگام نزدیک شدن پرایس از یک تفنگ بی‌حس کننده استفاده کرد، سپس به پرایس شلیک کرد.

هرگز از شهادت شاهدان مشخص نشد که چه چیزی باعث دعوای بین پرایس و مرد دیگری شد. نیکلاس مالون شهادت داد که او، برادرش و پرایس پس از تشییع جنازه پدر مالون مشروب خورده بودند که تصمیم گرفتند برای خرید سیگار به فروشگاه رفاه بروند. وقتی مالون صدای شکستن شیشه را شنید، آن سه در فروشگاه معطل شدند و پرایس را دید که با مرد دیگری درگیر شد.

گرین ویل، تگزاس (AP) – یک افسر پلیس سابق در یک شهر کوچک تگزاس در قتل روز پنجشنبه در قتل یک مرد سیاهپوست که هنگام ورود افسر برای پاسخ به تماس در مورد دعوا در یک فروشگاه رفاه، دست دادن را ارائه کرد، بی گناه شناخته شد. .

وکیل مدافع رابرت راجرز ادعا کرد که لوکاس برای دفاع از خود چاره ای جز شلیک به پرایس نداشت “زیرا او وحشت زده بود. این تنها دلیلی بود که او اسلحه خود را شلیک کرد.”

بر اساس گزارشات کمیسیون تگزاس در مورد سوابق اجرای قانون، لوکاس در زمان شلیک به پرایس کمتر از شش ماه در اداره پلیس شهر وولف بود. تجربه قبلی او در اجرای قانون حدود پنج ماه به عنوان زندانبان با کلانتر شهرستان هانت کار می کرد.



منبع

تگزاس رنجرز به این نتیجه رسید که از آنجایی که پرایس غیرمسلح بود، در این رویارویی از نیروی کشنده استفاده نشد. یازده شاهد حاضر در صحنه شهادت دادند که پرایس در واکنش های خود عصبانی یا پرخاشگر نبود، دادستان استیون لیلی در سخنرانی پایانی روز پنجشنبه به هیئت منصفه شهرستان هانت یادآوری کرد.

“او مرده. لیلی در مورد پرایس گفت: او همان شب کشته شد. «اگر لازم نبود، قتل بود. برگرد و او را مقصر بدان.»