پلوسی بر حمایت از برچسب زدن روسیه به عنوان حامی تروریسم تاکید کرد

اختیار تعیین کشورها به عنوان حامیان تروریسم معمولاً برای وزیر امور خارجه محفوظ است، اما بسیاری در کنگره اکنون برای یک کمپین فشار قوی تر با هدف روسیه فشار می آورند. سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) و ریچارد بلومنتال (D-Conn.) قطعنامه ای غیر الزام آور ارائه کردند که در آن از بلینکن خواسته شد تا نام ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به عنوان یک نسخه قاب بندی شده از این قطعنامه در سفر به کیف، معرفی کند.

پلوسی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در روز پنجشنبه در مورد تلاش های روسیه برای “تضعیف روحیه” مردم اوکراین، به ویژه زنان و کودکان صحبت کرد.

قانونگذاران اخیراً در تعداد بیشتری صحبت کرده اند تا توجه را به آنچه به عنوان جنایات جنگی روسیه در اوکراین توصیف می شود جلب کنند. اوایل این هفته، یک گروه دو حزبی از سناتورها قطعنامه ای را برای اعلام اقدامات روسیه در اوکراین به عنوان نسل کشی ارائه کردند.

پلوسی از اولنا زالنسکا، بانوی اول اوکراین برای سخنرانی در کنگره در روز چهارشنبه دعوت کرد. Zalenska تصاویری از کودکان و خانواده هایی را که در جنگ روسیه کشته، مجروح یا آواره شده اند به نمایش گذاشت.

پلوسی در یک مصاحبه کوتاه گفت که تعیین حامی دولتی برای مسکو “خیلی دیر شده است” و افزود: “من حداقل چهار ماه است که از آن حمایت می کنم.”

زالنسکا گفت: “به ما کمک کنید تا این ترور علیه اوکراینی ها را متوقف کنیم.”



منبع

اینها فقط سربازانی نیستند که به دختران تجاوز می کنند. پلوسی گفت: این یک دستور است – تلاشی برای تضعیف روحیه مردم اوکراین.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه گفت که از وزارت امور خارجه می‌خواهد روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کند، اگرچه او از توضیح بیشتر درباره اینکه آیا کنگره در صورت عدم اقدام دولت بایدن اقدامی انجام خواهد داد یا خیر، خودداری کرد.

اظهارات سخنران پس از آن بیان شد که پولتیکو گزارش داد که او در اوایل این هفته به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه گفته بود که اگر او این کار را نکند، کنگره اعلامیه رسمی درباره این موضوع ارائه خواهد کرد، زیرا جنگ روسیه در اوکراین روز به روز وحشیانه تر می شود. پلوسی همچنین از پرداختن به مکالمات خود با بلینکن خودداری کرد.