پلتولا به انتخابات ویژه مجلس نمایندگان آمریکا در آلاسکا راه یافت

پلتولا، که اهل شهر بتل در جنوب غربی آلاسکا است، یکی از تنها شش دموکرات در این میدان بود.

روز جمعه سومین روز شمارش آرا بود. شمارش نیز شنبه و چهارشنبه انجام شد. شمارش نهایی برای سه شنبه برنامه ریزی شده بود.

آنها از میدانی متشکل از 48 نامزدی بیرون آمدند که برای کرسی به دنبال مرگ دان یانگ، نماینده جمهوریخواه در ماه مارس، خالی ماند. یانگ به مدت 49 سال در این کرسی حضور داشت.

پلتولا بومی آلاسکا است و در ماهیگیری بزرگ شده است.

پلتولا پنج دوره در خانه آلاسکا خدمت کرد و در سال 2009 به پایان رسید و اخیراً مدیر اجرایی کمیسیونی بوده است که هدف آن بازسازی منابع ماهی قزل آلا در رودخانه کوسکوکویم است.

او گفت که به مدت شش سال برای شرکتی کار کرده است که به دنبال پیشبرد پروژه معدن طلا در جنوب غربی آلاسکا است. کمپین او گفت که او این نقش را پس از شکست در توقیف باطله در یک سایت معدن در کانادا ترک کرد.

او گفت که آزمون تورنسل او برای هر پروژه توسعه ای «مجوز اجتماعی برای فعالیت است. من مطمئن نیستم که مجوز اجتماعی برای فعالیت در Donlin وجود داشته باشد، و من به آن موکول می‌کنم. تعدادی از قبایل منطقه با این پروژه مخالف هستند.



Source link

پلتولا گفت که می خواهد از کمپین خود برای بالا بردن مسائل مربوط به ناامنی غذایی و بهره وری اقیانوس ها استفاده کند. شیوه زندگی معیشتی – با تکیه بر ماهی‌ها، گیاهان و سایر حیات‌وحش‌ها – در روستاهای آلاسکا، از جمله در بسیاری از جوامع بومی آلاسکا، که هزینه کالاها بالاست و روستاها فقط با هواپیما قابل دسترسی هستند، حیاتی است.

انتخابات مقدماتی آگوست و انتخابات عمومی نوامبر تعیین می کند که چه کسی دوره دو ساله مجلس نمایندگان را از ژانویه آغاز می کند. پیلین، بیگیچ، گروس و پلتولا همگی در آن مسابقه شرکت می کنند.

چهار نامزدی که بیشترین آرا را در انتخابات مقدماتی ویژه شنبه گذشته به دست آوردند، به انتخابات ویژه 16 اوت راه یافتند. پلتولا، یک قانونگذار سابق ایالتی، به سارا پیلین فرماندار سابق جمهوری خواه، نیک بیگیچ تاجر جمهوری خواه و آل گروس مستقل در پیشبرد رقابت می پیوندد.

جونو، آلاسکا (AP) – مری پلتولا، دموکرات، به سه نامزد دیگر برای پیشروی به انتخابات ویژه اوت برای تنها کرسی مجلس نمایندگان آلاسکا پیوست.

همه کاندیداها در یک برگه رای تحت یک فرآیند انتخاباتی که توسط رای دهندگان در سال 2020 تأیید شده بود، رقابت کردند که به انتخابات مقدماتی حزب پایان می دهد و رأی گیری انتخابی رتبه بندی شده برای انتخابات عمومی را اجرا می کند. انتخابات ویژه اوت با رای گیری رتبه بندی شده همراه خواهد بود. برنده آن مسابقه بقیه دوره یانگ را که در ژانویه به پایان می رسد خدمت خواهد کرد.